Followers

#Throwback Bandung Siri Enam

Thursday, November 26, 2015

Tarikh: 10-05-2015

Ke gunung berapi sudah [sini].. ke ladang teh sudah [sini].. 
ke kebun stawberi pun sudah [sini]
sekarang masa mengisi perut.. lapar dik oiiiiii...

Jom makan!!!

Restoran yang kami singgah namanya Saung Adir

 photo Picture4_zps86vt9jei.jpg

 photo Picture5_zpsnagfkvtp.jpg

 photo Picture1_zpsoazipbsw.jpg

Antara yang menjadi santapan tengahari kami

 photo Picture2_zpsqzg8l32c.jpg

 photo Picture3_zpsexxo1ptn.jpg

Perut dah kenyang so, let's shopping..!!!!
sorry dah lupa dah apa nama tempat kami singgah ni

 photo Picture6_zpsizdzjqrb.jpg

 photo Picture7_zpsxz9zf6vm.jpg

Malam nya kami ke Toko Tiga 
memenuhi permintaan anak-anak nak beli jeans

 photo Picture8_zpsntpl7cyk.jpg

Cik Darling tak beli pun
sekadar melepak mengunggu diaorang membeli
sambil sesekali bagi komen dan pendapat pada diaorang

 photo Picture9_zpsos5zkkrv.jpg
 photo Picture10_zps43z69f0z.jpg
 photo Picture11_zpsfzs4b9vx.jpg

Habis kat Toko Tiga kami ke Factory Outlet
tapi lupa lah kat jalan apa FO ni
rasa macam kat Jalan Dago

 photo Picture12_zps47j6c3w2.jpg

Habis shopping balik ke hotel
sampai je kat hotel sambil-sambil berehat masing-masing kira wang
tapi baru hari kedua, semua nya masih jutawan lagi lah.. hehehhee

Tak sedar pukul berapa kami tidur
esok nak sambung berjalan lagi.. zzzzZZZZZZzzzzzzz



....to be continue....





Photobucket

#Throwback Bandung Siri Lima

Tuesday, November 24, 2015

Tarikh: 10-05-2015

Dari kawah gunung berapi kami ke ladang teh pula
saujana hijau mata memandang

 photo Picture64_zpsjwfxzs7d.jpg
 photo Picture65_zps9c2qm3fm.jpg
 photo Picture66_zpsyegebpl2.jpg

Enjoy gambar-gambar kami kat sana

 photo Picture68_zpsawsggbyk.jpg
 photo Picture67_zpsuizjpzlf.jpg
 photo Picture72_zpswrdmd1a8.jpg
 photo Picture71_zps1q3ym1gq.jpg
 photo Picture69_zps9wb9vmbi.jpg
 photo Picture70_zpsvtdes5f0.jpg

Dari ladang teh kami bergerak ke kebun strawberi
kebun strawberi petik sendiri macam di Cameron Highland

 photo Picture73_zpsvid8h6oi.jpg
 photo Picture74_zps1mweeoxf.jpg

Buah yang dipetik tidak dimakan sebelum membuat bayaran

 photo Picture75_zpsagt4op2l.jpg
 photo Picture77_zpsfrpct76m.jpg
 photo Picture78_zpsf2lzovif.jpg
 photo Picture76_zpsgasygznt.jpg
 photo Picture80_zpseqw5dbob.jpg

Hasil petikan kami hari tu

 photo Picture79_zpsjv98fszd.jpg



....to be continue...























Photobucket

#Throwback Bandung Siri Empat

Monday, November 23, 2015

Tarikh: 10-05-2015

Seawal jam 7 pagi kami bersarapan di hotel

 photo Picture37_zpssqrnohgi.jpg

Pagi ni nak ke luar kota
sebab tu kena bangun awal takut macet kata Pak Supir
jauh perjalanan kami hari ni

 photo Picture39_zpsereolafq.jpg
 photo Picture38_zpstwb4qjib.jpg
 photo Picture40_zpsx8ay8dnq.jpg
 photo Picture41_zpsdrdb4wvu.jpg
 photo Picture42_zps45kwarxy.jpg

Akhir nya kami sampai ke sini

 photo Picture43_zpsjpyj7x3u.jpg

Keempat-empat kami membuta dalam van
so, tak tau berapa jam perjalananan
jaga-jaga je dah sampai sini.. hehehehe

Untuk naik ke Kawah Putih, kita perlu naik mana-mana van yang berwarna oren
supir akan tunggu kita di sini.. van yang supir bawa tu tak dibenarkan naik ke atas

 photo Picture45_zpsf57gfdrs.jpg

Okay! Kami dah ready!!!

 photo Picture44_zpsim2i4unk.jpg

Jalan berliku-liku nak sampai ke Kawah Putih

 photo Picture46_zpsazcer2ea.jpg

Dah sampai.. yeeayy!!

 photo Picture61_zpsiyrazywb.jpg

Nak ke kawah gurung berapi tu kita kena turun ke bawah pula

 photo Picture48_zpsp65wlc4x.jpg
 photo Picture47_zps2dvluk3v.jpg
 photo Picture49_zpsekmq7hsg.jpg
 photo Picture50_zpsibgnab6j.jpg
 photo Picture51_zpsz673k0fz.jpg
 photo Picture54_zpsdqewmx2r.jpg
 photo Picture55_zpsssgzvpnr.jpg
 photo Picture53_zpssmuddaln.jpg

Kenapa pakai penutup tu?
sebab bila sesekali angin lalu, dia bawa bau selut gunung berapi tu
memang tak menahanlah hidung ni

 photo Picture52_zpsonfmqn5y.jpg

Kalau nak bawa penutup sendiri pun boleh
kalau tak bawa, boleh juga beli kat sini
ada je yang menjual.. harga kalau tak salah dalam Rp5 ribu sekeping

 photo Picture62_zps9cum0hfe.jpg

Dalam 2 jam juga kami kat atas gunung ni
dah puas bergambar.. dah penat
masa untuk turun ke bawah

 photo Picture56_zps1ojxr3xi.jpg

Nak turun ke bawah pun sama kena naik mana-mana van oren yang ada di sini

 photo Picture63_zpsle4clryy.jpg
 photo Picture57_zpsgzabbl5c.jpg

Sekali lagi kita akan melalui jalan-jalan berliku ni untuk turun

 photo Picture58_zpspxmxykr9.jpg
 photo Picture59_zpsqrasqlh2.jpg

Sampai kat bawah, banyak kedai-kedai yang menjual souvenir
kami takmembeli pun.. cukup setakat cuci-cuci mata je

 photo Picture60_zps2m1epyaw.jpg



Okay next destination to be continue...










Photobucket