Monday, September 7, 2020

Tua Pek Kong Temple

Edit Posted by with 12 comments
Dah lama sebenar nya CP teringin nak bergambar kat temple ni.

Uiks.. kat temple pun teringin nak bergambar ke?

Hehehe...

So, masa balik ke Manjung masa cuti hari Merdeka yang lepas [sini]
CP ajak anak sedara teman kan pergi sini.
Kebetulan tak jauh pun dari rumah abang CP.

First time CP ke sini masa tahun 2018.
Tapi masa tu tak boleh nak bergambar sebab ramai sangat kaum dia.
Salah CP juga la sebab pergi masa cuti CNY 😅


Ni kat bahagian luar temple..





Bendera dan patung yang disusun sepanjang jalan untuk masuk ke temple.




Di bahagian dalam temple..
Tapi kami tak turun ke bawah pun. Hanya ambil gambar dari atas je.




Sekali pandang, terasa macam kat China kan? 😁



12 comments:

  1. Pernah dengar pasal tempat ni... tapi tak pernah pegi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau pergi ke Manjung atau Lumut, boleh lah uncle lajak ke sini :)

      Delete
  2. nak gi sini nk kene pakai passport x cik piyah?

    ReplyDelete
  3. Que bello lugar y que buenas escultura. Muy buenas tus fotos.
    Un abrazo Pya!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muchas gracias Gra. Un abrazo a ti también :)

      Delete
  4. Boa noite minha querida amiga. Sem palavras para agradecer por você nos mostrar a beleza desse lugar através das belas imagens.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amo mostrar meu lindo país para você. Estou feliz que você gostou. Um abraço para você

      Delete
  5. Tak pernah tahu pun tempat ni. Bolehlah datang playing tourist kononnya :)

    ReplyDelete