Followers

#Throwback Istana Indah William Kellie Smith

Monday, March 2, 2015

Pernah ke Kellie's Castle?

Cik Darling first time ke sana Ahad 15-02-2015
saja menghabiskan masa bercuti dengan anak-anak sedara
kami jalan-jalan ke Ipoh

 photo Picture28_zpshlqd1qqx.jpg

On the way ke Ipoh, kami singgah di Batu Gajah
untuk ke Kellie's Castle
kami pergi berempat.. keempat-empat teruja

Cantik..!!!

Perkataan pertama yang keluar dari mulut Cik Darling
sebaik sampai kat Kellie's Castle
terasa seperti berada di Luar Negara

 photo Picture29_zps8dvu99fg.jpg

Tak percaya? Cuba tengok gambar kami berempat
sekali imbas nampak macam kat Luar Negara kan??

 photo Picture30_zpsmpm1gwbd.jpg

Owh ya..! Nak masuk ke istana tu kena bayar
tapi bayaran tak mahal pun cuma RM5 untuk dewasa
dan RM3 untuk kanak-kanak

 photo Picture31_zpshzey4npq.jpg

Bercerita pasal Kellie's Castle, orang cakap istana ni berhantu
so, masa melangkah masuk ke istana ni mulut tak putus
membaca surah Kursi.. risau juga kan.. hehehehe

Tapi serius, istana ni sangat cantik kalau siap sepenuh nya
sayang seribu kali sayang istana ni terbengkalai

 photo Picture32_zps5cfn5qyk.jpg
 photo Picture33_zps7yt7hpcf.jpg
 photo Picture34_zpss3qlo4hn.jpg
 photo Picture35_zps0urqwsdx.jpg
 photo Picture36_zpsuifc1okz.jpg
 photo Picture42_zpsbjizn4rv.jpg
 photo Picture38_zpsshapncf9.jpg

Penat berjalan, boleh singgah basah kan tekak kat Cafe yang ada di sini

 photo Picture39_zpsgsym0x3y.jpg

Selain tu, boleh juga beli souvenir sebagai kenangan untuk di bawa pulang

 photo Picture40_zpsyrjedkko.jpg

Seperti biasa, Cik Darling mesti la cari fridge magnet

 photo Picture41_zps0duapk2t.jpg










Photobucket

1 xoxo:

Kakcik Nur said...

Mak belum pernah singgah kat sini...