Thursday, July 2, 2020

Berkelah Di Dusun Durian

Edit Posted by with 7 comments
Cerita Baling Belakang...

"Assalamualaikum semua...
abang nak jemput hari ahad ni jam 10pg buat kenduri 
makan durian kat Batu Hampar....kongsi buah dengan Bang Leh.."

Sebab mesej abang Karim tu lah Cik Pya balik kampung last minit 😄 [sini]

Tapi kami tak pergi pukul 10 pagi tu.
Kami bagi laluan untuk abang Karim layan kawan-kawan dia dulu.


Kami pergi selepas zohor.
Masa kami sampai tu, kawan-kawan abang Karim tengah siap-siap nak balik.



Ni yang kakak2 Cik Pya masak untuk bekal kami hari tu







Makan nasi pun sikit je sebab nak makan durian pula 😁



Sambil-sambil lepak makan tu ada le tiga empat kali durian luruh.


Oh ya! Kat dusun abang Karim ni ada sungai.
Air sungai yang datang nye dari air terjun Batu Hampar.

Maka nya....

Masa untuk berendam pula... yeaaayyyy..!!!





Dah pukul 5 petang, kakak panggil ajak balik.


On the way balik tu singgah rumah abang kepada kakak ipar Cik Pya.
Singgah ambil buah durian, cempedak dan buah-buah lain.







Malam tu pakat letih.. kenyang makan dan penat berendam 😁
Selesai sudah hujung minggu Cik Pya dengan keluarga... penat tapi happy.



7 comments:

  1. Bestnya
    Macam2 buah2an tempatan ada.

    ReplyDelete
  2. Looks like you spent really nice time:):**Regards!

    ReplyDelete
  3. Warisan Petani:

    Alhamdulillah wak. Ada le serba sikit... :)

    ReplyDelete
  4. windowtothebeauty:

    Yes, absolutely rite :)

    ReplyDelete
  5. Ya allahhh.. seronok nya dpt makan buah2 kg. Akak suka buah2 kg lagi.

    ReplyDelete
  6. Kak Azian::

    Sama la kak.. suka durian kampung lagi :)

    ReplyDelete