Followers

Kisah Sahur

Wednesday, September 2, 2009

"Lepas basuh pinggan, ikut Abah pergi masjid " kata Abah separuh memerintah.

Aku memandang kepada Emak. Emak angguk sahaja.
Maksudnya emak mahu aku ikut Abah solat subuh ke masjid.
Jangan melawan. Nampaknya, aku kena batalkan niat untuk sambung
tarik gebar selepas kenyang bersahur.

Aku bonceng di belakang. Kami tidak pakai helmet. Kopiah sahaja.Ganjil.
Dalam cahaya suram menjelang subuh, aku lihat kubah masjid berada di tanah.
Bukan di bumbung masjid. Ajaib.Abah macam tidak nampak keganjilan itu.
Aku cuit bahu dia dan tunjukkan ke arah kubah yang berada di tanah.
Mungkin kubah itu tengah sujud fikir aku.

" Kenapa? " tanya Abah.

" Lailatuqadar " kata aku dengan jari masih menunjuk kepada kubah.

"Kepala otak engkau. Berapa lama engkau tak ke masjid? "

Tidak pasal-pasal aku kena marah. Rosak pengalaman suci aku ini.

" Diorang tengah renovate masjid la. Bumbung masjid bocor..
pasal tu kubah tu dorg angkat letak kat tanah..
Bodoh, " sambung Abah memaki lagi

p/s::hehehee...gurau senda dibulan puasa

5 xoxo:

cerpelai said...

Kehkehkeh..
Tak terfikir pulak gua idea tu.. Kalo tak buleh jugak gua karang dan hantar kat APO?..

@cu SaYaNg said...

en cerpelai::

amik je..bukan ada pekerja APO? lain pun yg baca blog acu nie...hehehehe

hysMan.. said...

hahahaha..
siuuut aje acu...
hahahaa..
adoiiiii....saket perot..
tak pasal dpt bodoh di awal pagi hari..
kekekeke!!!!

@cu SaYaNg said...

hysman::

hehehee...F.O.C kena bodoh..hehehehe

LotsOfLove-Pearls said...

Dear Acu,
acu memang buat lawak eh..

sengih LOL..

selamba jer kata lailatulqadar..

kan dh kena 'kepala otak engkau'

adeh..
acu ku buat aku sengih..