Followers

Jiran Tetangga

Wednesday, February 18, 2009

acu nak bercerita perihal jiran2 di kawasan umah baru acu
kat kawasan nie ramai juga orang asing...mostly dari negara arab
diaorg nie kan, tak kira masa memang suka berkumpul..berbual
tak tau le apa yang diaorng bual kan....

nie gambar yg acu rakam kan dari atas umah acu di tingkat 8
kebetulan balkoni umah acu nie mengadap padang permainan
padang permainan yg rumput nye ala2 malu nak tumbuh...
tapi sori le imej nye kurang memuas kan
tapi still boley nampak kan cuma kurang tajam...hehehehe

nie kumpulan pertama...ada lebih kurang 7 bapa2 arab
yg dok berkumpul..sembang...gelak kuat2...
yg sorang tu siap landing baik nye atas rumput...(erk..nampak tak???)
tak tau apa yg diaorg bual kan...sebab tak faham bahasa arab

nie gambar kumpulan yg kedua...
ada dalam 4 orang...position nye bersebelahan je dgn kumpulan pertama tadi
yg nie mungkin sebab jauh sikit dari umah acu
maka nye tak dengar sangat perbualan diaorg...

kumpulan ketiga nie pula terdiri daripada sekumpulan anak2 arab
bermain2 di kawasan playground nie...
mungkin diaorang nie anak2 kepada kumpulan bapa2 tadi kot
sebab tu tak de pengawasan sebab bapa2 nye sibuk berbual

ekceli bertentangan dengan kumpulan yg pertama tadi
ada sekumpulan lagi bapa2 arab tu...dalam 3 orang berkumpul
acu snap gambar nye tapi imej nye tak nampak langsung...
sebab tu tak paste dalam nie...

kekadang mak2 arab ada join gak
tapi diaorang melepak sesama mak le
malam nie tak de pulak mak2 arab join
hanya anak & bapa nye je

korang agak2 pukul brape time nie?
memang le malam kan....pukul 8? pukul 9? pukul 10?
emmm...semua tu salah...
sebenar nye time nie dah hampir pukul 12 tau..
orang mesia semua dah nak masuk tido
malah dah ada yg tengah melayari mimpi dah pun time nie

tapi diaorang????
mata masih segar bugar lagi...agak nye diaorang nie baru sampai mesia kot
orang kata masih 'jeklek' lagi....tak boley nak tune mata tu ikut time mesia
sebenar nye tak kisah pun diaorang nak dok melepak ramai2 mcm tu
tapi kalau dah berkumpul...biasa lah...sure lah keadaan nye riuh
bising dengan gelak diaorang...huh...

tak ada sensitiviti langsung dengan jiran tetangga yg nak tido
anak2 kecik yang nak tido...
orang2 tua yang nak tido...
diaorang dengan dunia diaorang sahaja...emm...

"korang kata kami bising...kami peduli apa..."

24 xoxo:

Yus Yusuf said...

Biasa la tu Acu..
Bangsa luar yang masuk ke sini akan membawak sekali budayanya..

Gua dulu pernah 'bertempur' dengan Myanmar dan Filipina pasal memekak bergaduh nak masak anjing..!!
Hangin betul..

azlin hashim said...

Kena hati2 yer Acu dgn d'org nih.. bahaya gak berjiran dgn depa2 nih.. iye lah kan, bangsa lain walaupun kat negara sendiri, tp keselamtan kita kena ambil kira tu acu.. take care!

fealize_eleanoer said...

betul betul betul...

aku mmg geram sunggoh dgn depa nih..kekwat laa...

lps tu anak2 diorang x kire malam siang dok main kejar2 kat koridor tu even da kol 11.30mlm pon...

apakahhhh???

mmg sesuatu sunggoh la depa nih...

@cu SaYaNg said...

yus::
mmg pun...diaorang x pedulik langsung perasaan orang sekeliling...

azlin::
i'Allah...nie pun syukur gak bukan org kulit itam...if diaorg tu lg le menakut kan...

fea::
ya...acu tau ko lg le terseksa kan...sbb sblh umah orang asing..kena sabar je la...

Linda Latip said...

sekali sekal ko baling je air dr ats..pastikan tadek org nmpk tau..hahahah..kasik bersurai ahli mesyuarat playground tuh..mekak jer! kalau aku dh jerit dah..anak aku dh la sensitip bising² neh..

@cu SaYaNg said...

aku penah terpikir nak buat mcm tu
tp takut...hehehhehee
dah le aku dok sorang2
mana le tau ada org ternmpk aku yg buat...dia bgtau kat geng2 tu x ke naya aku nie...hahahaha

Dj Epoi said...

Kalau Gua ......

Gua tutup lampu umah...
Gua campak jer teloq yang tak masak lagi atas kepala depa...heheeheh

P/S Ganas Ka?

@cu SaYaNg said...

hahaha...
gut idea la bro..
nnt acu try nooo...

hysMan.. said...

wahai acu ku...
hehe..acu dok sorang kat tmpt mcm tuh??brani btul acu..bahaya beb..
suma bg idea yg bernas..
follow da suggestion..hahaa..
1st,baling telor(telor busuk lg bagus)..
2nd,lastik pkai buah gatal..
3rd,baling kasut...wawawawawawa..
tapi bhaya gak acu..
dorang klu sorang tak brani btindak balas tp ramai..bole mampuih kat ngara sendirik...
carefull..k..
hehehhehehehhh,,:P

amirul said...

Salam @cu,
Biasalah tu... kita tak lama lagi akan menjadi pendatang dalam negara sendiri... coz org asing lebih ramai dr kita... apapen utamakan keselamatan diri... :)

azreen said...

pyah....org2 arab mmg gitu ko....diorg mmg suka bersembang ramai2...lps tu bising2 sikit suara diorg ni....tp so far diorg ok kan...tak tahula kat sini ramai gak arab2 tp diorg ok je....kalo jumpe mesti beri salam.... :-)

@cu SaYaNg said...

hysman::
my man...cewah...acu nie bdn je besaq tp penakut sbnr nye..hahaha
tak berani pun nk buat mcm tu
walau pun cadangan diaorg menarik...hehehheehe


amirul::
i'Allah...acu akan sentiasa beringat...


azreen::
ya...bab bg salam tu aku x nafikan.asal jumpa diaorg dlm lif je dia akan bg salam kt kita...so far nie mmg diaorg nie ok je..cuma mlm2 tu je la bising ckit

nurdaniella said...

salam acu, lain negara lain ragamnya.. hehe.. tapi, rasanya pak2 arab ni lebih ok kot kalau nak compare ngan bangla, myanmar dan vietnam tu..

@cu SaYaNg said...

so far nie diaorg ok je...hopefully mmg ok smp bila2 le..

echah_syed said...

hi acu..

slm kenal..

lompat dari umah en. zidul :)

@cu SaYaNg said...

hi echah..
tq sudi singgah
slm kenal...

aramis2177 said...

Piah,
standart laa geng2 arabs nih...depa mmg camtu...depa bukan kira org keliling punya....gamaknya duk tingat kat sini kot...kalau kat sini gitu lah depa....'malam2 baru nak hidup!!!'
aku ni dah 'masak' ngan depa nih!!! nyampahhhh......

echah_syed said...

monin acu..jom bekpes ! :)

fazemy said...

Acu..apa kata ko bebel2 je kat diorg..Diorg bkn tahu ko ckp pe. Tp ko jerit la sumpah seranah dari tkt 8 tuh..smbil menyorok blakang lgsir ke. So sape2 pun tak tahu ko yg marah tu.

nurdaniella said...

acu, lawak tol la komen fazemy ni.. hihihi..

@cu SaYaNg said...

echah::
jom le bekpes sama kak echah.

fazemy::
iskh...mau kuar anak tekak nie if nk jerit dr tgkt 8

nurdaniella::
mmg le kelakar...mapuh le acu nk jerit dr tgkt 8

erisya nor said...

salaams acusayang....kak erisya suka dengar pak arab cakap melayu....fasih dan sedap! mak arab...tak padai sangat...mereka lebih suka berbahasa inggeris ngan kita....tapi lebih peramah berbanding pak arab

juga suka tgk anak2 mereka...fuh! comel betul....rasa nak colek!

@cu SaYaNg said...

w'salam kak
ya..anak2 diaorg mmg le tersangat comel nye...gerammmmmmm...

Anonymous said...

Promotional clothing Abercrombie and Fitch for sale or Abercrombie as a gift, will always be beneficial to Abercrombie Sale any business. This is Cheap Abercrombie a great way to impress consumers Abercrombie outlet and grow brand loyalty abercrombie Jeans and popularity. This is a quite flawless form of marketing. Your imprinted Abercrombie Pantslogo provides instant recognition. Abercrombie Tees These eye-catching articles of clothing are a foolproof way to increase profits and a cost Abercrombie Shorts effective form of marketing. Some use this plan to earn profits and then save them for future expenses. Abercrombie Sweaters You can get a huge range of promotional gifts or other promotional items on It is encumbered with a wide range of designs, styles and colours of assorted promotional items. These items can be used as promotional gifts and resourcefully distributed to the target customers to have a long lasting impression on them and make a huge profit in exchange.