Tuesday, March 11, 2008

~Ya Allah~

Edit Posted by with No comments
Ya Allah
Entah apalah hikmah yang ingin Kau kurniakan,
sehingga ku diuji sebegini rupa...
Sampai ada ketikanya diriku hampir-hampir
terasa ingin lari dari realiti ini...

Namun apakan dayaku...
selagi diriku menggalas tanggungjawab sebagai khalifah...
aku perlu hadapi dugaan Mu...
cabaran yang mendatang,
menjadikan aku lebih matang
dan mengenali sikap dan tingkahlaku manusia...

Alhamdulillah...
Baru aku sedar...
mengapa Kau aturkan hidupku begini...
Baru aku faham...
setiap manusia akan diuji mengikut tahap kemampuannya...
bila aku berkongsi dengan teman-teman...
perjalanan mereka ada yang sangat mudah...
ada yang seperti diriku...
malah, ada yang lebih teruk lagi...

Alhamdulillah...
Aku bersyukur Ya Allah...
kerana memberi aku peluang untuk melalui nikmat cabaran dari Mu ini...

ku pohon...
Kau tabahkanlah hati ini,
kuatkanlah semangatku untuk menghadapinya...
aku pernah terbaca akan Firman Mu yang lebih kurang maksudnya,
"apa yang aku sukai itu, tidak semestinya baik untuk diriku...sedangkan yang buruk itu pula, yang aku tidak suka itu, tidak semestinya tidak baik bagiku"

Ya Allah...
Jalan ini yang ku pilih...
berkatilah hidupku...
aku lakukannya demi amanah Mu Ya Allah...

Emak yang tersayang...
Aku tahu...
dia tidak mengharapkan apa-apa balasan dariku...
tetapi, sebagai seorang anak,
aku terlalu ingin memenuhi impiannya...
aku ingin melihat senyuman gembira di wajah nya...
jauh di sudut hati...
aku agak kecewa kerana tidak dapat memenuhi impian arwah Ayah ku
yang telah kembali pada Mu...
namun, aku redha...


Demi Allah,
aku tidak akan berpaling lagi...
langkahku akan ku atur untuk terus menuju ke hadapan...
Selagi ada daya dan kudrat...
aku akan teruskan...
kerana aku yakin pada Nya...
Dia tidak akan sekali-kali membiarkan aku...
Tidak pernah sekalipun...
bahkan, Dialah yang selalu setia mendengar segala rintihan dan keluhan hati ini,
saat mereka yang lain menjauhiku....
Dialah yang memberiku kekuatan...
Dialah yang sering meniupkan bara semangat Saiyidatina Khadijah yang ada dalam diriku,
agar ia terus marak membakar azamku untuk meneruskan perjuangan....


Allahu Akbar!
Tiada apa yang kuharapkan, melainkan secebis doa dan restu dari Emak....
serta, para sahabat seperjuangan sekalian...
para khalifah di muka bumi ini, yang sentiasa dimuliakan mereka
dari para malaikat dan jin sekalian....

Doa kalian yang kuharapkan...
agar berjaya dalam hidup ini...
sesungguhnya, bukan semua orang dikurniakan semangat Saiyidatina Khadijah ini...
yang membantu Rasulullah, hasil dari titik peluhnya sendiri...

Namun, jika berpeluang untuk melaluinya,
kuatkanlah semangat dan tabahkan hati...
Insya-Allah...Allah tidak pernah membiarkan kita...
kerana kitalah golongan KHALIFAH yang DIMULIAKAN itu....
Amin...

0 xoxo:

Post a Comment