Followers

Sandwich Tu Lelaki Rupa Nye

Tuesday, January 20, 2015

Suka makan Sandwich?

Tau tak asal usul nama Sandwich?

Tak tau??

Meh sini acu nak bagitau 😊

Sandwich sebenar nye nama seorang lelaki
Dia merupakan seorang kaki judi
Setiap kali balik dari berjudi tengah malam dia merasa lapar

Dia akan minta pembantu rumah dia masakan sesuatu yang simple untuk dia makan

Pembantu rumah dia akan sediakan roti bersama dengan sayur dan juga ayam atau daging.. kira makanan simple yang berkhasiat complete protien dan karbo

Dari situ lah makanan tu diberi nama sandwich sempena nama lelaki tersebut 😉

Mana kau dapat info ni acu?

Pengacara rancangan Dapur Panas di TV3 yang bersiaran pada 20 Januari 2015 yang bagitau

Tak percaya boleh tengok kat tonton.com.my 😙

6 xoxo:

Kakzakie said...

Kakak dpt tahu dari radio IKIM dulu kalau tak silap dlm motivasi pagi yg bagitahu ustaz yg tazkirah pagi itulah..

Darling Pya said...

Kakzakie:

Owh ye ke kak?
Acu baru tau tadi masa tgk Dapur Panas 😊

Fiza Rahman said...

Laaaa...gittew kisahnya. Baru tau ☺

Darling Pya said...

Acu pun baru tau tadi.. terus share kt blog 😊

JunAina said...

Akak langsung tak tahu Acu...terima kasih kongis pengetahuan...:)

Darling Pya said...

Kak Junaina:

Sama2 kak aina :)