Followers

#Throwback Bandung Siri Dua

Saturday, November 21, 2015

Tarikh: 09-05-2015

Ini destinasi kedua kami selepas Tangkuban Perahu [sini]

 photo Picture16_zpsdug3vjm9.jpg

Mana tu ya???

Sini.. sini... sini...

 photo Picture17_zps15wndkmf.jpg
 photo Picture18_zpsvuu8zpwj.jpg

Floating Market yang terletak di Lembang
tak jauh pun dari Tangkuban Perahu tu
bayaran masuk ke sini berharga sekitar Rp15 ribu kalau tak salah Cik Darling
Cik Darling first time ke sini

 photo Picture19_zpslsh4xokw.jpg
 photo Picture20_zpsge0qar3u.jpg

Sama seperti Floating Market di negara lain
peniaga-peniaga di sini berniaga di dalam perahu
pengunjung juga boleh sewa perahu kalau nak merasa
membeli dari dalam perahu

 photo Picture21_zpsosbrpvsl.jpg

Kami berempat ni tak sewa pun perahu
sebab masing-masing fobia dengan air.. hehehee
owh ya.. segala urusan jualan semuanya menggunakan token

Sayangnya gambar kat sini cuma beberapa keping je
rezeki kami hari tu hujan turun lebat sangat
tak dapat nak bergambar dan berjalan ke seluruh market

Ni je yang sempat kami makan
macam-macam makanan nak makan sebenarnya
tapi tak kesampaian sebab hujan

 photo Picture23_zpsgggojkxm.jpg
 photo Picture24_zps1bpy4ia1.jpg
 photo Picture25_zps8k4hmjgy.jpg
 photo Picture26_zpsul5bdo6f.jpg

Tunggu hujan reda kemudian kami ke destinasi lain pula

 photo Picture22_zpsug3au3c7.jpg




.....to be continue.....







Photobucket

1 xoxo:

Azian Elias said...

ya ampunnnn.. ikan tu acu.. banyak nyaaa..