Followers

#Throwback Bandung Siri Empat

Monday, November 23, 2015

Tarikh: 10-05-2015

Seawal jam 7 pagi kami bersarapan di hotel

 photo Picture37_zpssqrnohgi.jpg

Pagi ni nak ke luar kota
sebab tu kena bangun awal takut macet kata Pak Supir
jauh perjalanan kami hari ni

 photo Picture39_zpsereolafq.jpg
 photo Picture38_zpstwb4qjib.jpg
 photo Picture40_zpsx8ay8dnq.jpg
 photo Picture41_zpsdrdb4wvu.jpg
 photo Picture42_zps45kwarxy.jpg

Akhir nya kami sampai ke sini

 photo Picture43_zpsjpyj7x3u.jpg

Keempat-empat kami membuta dalam van
so, tak tau berapa jam perjalananan
jaga-jaga je dah sampai sini.. hehehehe

Untuk naik ke Kawah Putih, kita perlu naik mana-mana van yang berwarna oren
supir akan tunggu kita di sini.. van yang supir bawa tu tak dibenarkan naik ke atas

 photo Picture45_zpsf57gfdrs.jpg

Okay! Kami dah ready!!!

 photo Picture44_zpsim2i4unk.jpg

Jalan berliku-liku nak sampai ke Kawah Putih

 photo Picture46_zpsazcer2ea.jpg

Dah sampai.. yeeayy!!

 photo Picture61_zpsiyrazywb.jpg

Nak ke kawah gurung berapi tu kita kena turun ke bawah pula

 photo Picture48_zpsp65wlc4x.jpg
 photo Picture47_zps2dvluk3v.jpg
 photo Picture49_zpsekmq7hsg.jpg
 photo Picture50_zpsibgnab6j.jpg
 photo Picture51_zpsz673k0fz.jpg
 photo Picture54_zpsdqewmx2r.jpg
 photo Picture55_zpsssgzvpnr.jpg
 photo Picture53_zpssmuddaln.jpg

Kenapa pakai penutup tu?
sebab bila sesekali angin lalu, dia bawa bau selut gunung berapi tu
memang tak menahanlah hidung ni

 photo Picture52_zpsonfmqn5y.jpg

Kalau nak bawa penutup sendiri pun boleh
kalau tak bawa, boleh juga beli kat sini
ada je yang menjual.. harga kalau tak salah dalam Rp5 ribu sekeping

 photo Picture62_zps9cum0hfe.jpg

Dalam 2 jam juga kami kat atas gunung ni
dah puas bergambar.. dah penat
masa untuk turun ke bawah

 photo Picture56_zps1ojxr3xi.jpg

Nak turun ke bawah pun sama kena naik mana-mana van oren yang ada di sini

 photo Picture63_zpsle4clryy.jpg
 photo Picture57_zpsgzabbl5c.jpg

Sekali lagi kita akan melalui jalan-jalan berliku ni untuk turun

 photo Picture58_zpspxmxykr9.jpg
 photo Picture59_zpsqrasqlh2.jpg

Sampai kat bawah, banyak kedai-kedai yang menjual souvenir
kami takmembeli pun.. cukup setakat cuci-cuci mata je

 photo Picture60_zps2m1epyaw.jpg



Okay next destination to be continue...










Photobucket

0 xoxo: