Followers

Syawal #1 Juadah Istimewa Satu Syawal

Thursday, August 15, 2013

Erk... Syawal dah masuk hari ke-8 tapi acu baru nak update cerita 1 Syawal
tapi apa nak kisah kan... blog sendiri so, suka hati acu lah ye dok??

Mee kari hidangan utama kat rumah acu masa 1 Syawal
sebenar nya tahun lepas pun menu yang sama
bukan tak ada menu lain tapi sebab nak memenuhi keinginan emak
kami sebagai anak-anak cuma menurut sahaja





Tapi paling istimewa ketupat palas air tangan emak
yang dimakan bersama dengan kuah durian




Susah nak jumpa rumah orang hidang durian di pagi raya kan??
kalau tak makan durian, rendang daging pun ada
tapi sorry lupa pula nak amik gambar.... ngeeeeee

Kek keladi disediakan oleh kakak acu sebagai pencuci mulut
tapi nie kek keladi "muda"... sebab tu warna hijau...heheheee



Okay tipu... sebenar nya pewarna ungu tak ada.. dah habis kat kedai
jadi, tu sebab nye kek nie jadi warna hijau
ala.. kaler tu tak penting yang penting rasa...kan?? kan?? kan??





Photobucket

2 xoxo:

Kakcik said...

Mak belum buat lagi mee kari untuk Syawal ni walaupun ayah dah beli bahan2nya... :)

JunAina said...

Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir dan Batin Acu...

Macam mana pun tak apa asal sedap.