Followers

#Throwback Beijing#4 Masih Cerita Di Hari Pertama

Wednesday, May 14, 2014

Nak sambung lagi cerita hari pertama di Beijing (22-04-2014)

Selepas berpanas di Summer Palace 
kami di bawa minum teh China di Kedai Dr. Tea

 photo Picture18_zps74a17c93.jpg

Semua sedia maklumkan, orang China memang suka minum teh
jadi kat sini, kami disaji dengan pelbagai jenis air teh

 photo Picture19_zps18e457ef.jpg

Tapi sorry, cannot take photo la

Dah puas mencuba, kena la beli kan
ada ahli rombongan yang beli... acu tak beli pun
sebab serik... sepuluh tahun dulu beli tapi balik Malaysia tak minum pun
membazir je beli

Keluar dari Dr. Tea, terserempak dengan penjual kacang potong nie

 photo Picture23_zps525a5993.jpg

Kacang potong yang ala-ala bepang nie MasyaAllah...!! Sedap!!
masing-masing beli.. ada yang nak dibawa balik ke Malaysia
ada juga yang beli untuk dibuat kudapan atas coaster

Lepas beli kacang potong, kami sempat jengah sekejap
ke Mall yang terletak di seberang jalan
sebab ada antara kami nak beli kasut dan juga beg
awal-awal sampai beg dah putus uols oi... hehehehe

 photo Picture20_zpsdd7ac109.jpg

Tapi sayang nya, tak ada yang berkenan di hati
semua keluar dengan tangan kosong

Memandangkan dah petang, maka destinasi kami seterus nya mencari masjid
nak jamak Zohor dan Asar
nie masjid pertama yang kami singgah

 photo Picture22_zpsc0469d20.jpg

Tapi sorry, acu terlupa nama masjid nie
terletak di tepi jalan di tengah-tengah kawasan yang pesat membangun

 photo Picture28_zps7961b38e.jpg

Keadaan persekitaran masjid

 photo Picture25_zps0d0df325.jpg
 photo Picture26_zpse4cb6804.jpg
 photo Picture24_zps9b1d2df5.jpg
 photo Picture27_zpsc1e5459b.jpg

Usai solat, kami di hantar pulang ke hotel
makan malam kami di restoran berdepan dengan hotel kami tinggal

 photo Picture29_zpsa8bb88a1.jpg

Bersajikan masakan China Funan, berselera betul kami makan
sebab masakannya ada pedas-pedas sikit

 photo Picture30_zps7673bdfe.jpg
 photo Picture31_zps8feae473.jpg
 photo Picture32_zps369986fa.jpg
 photo Picture33_zps03e3f03a.jpg
 photo Picture34_zpsa3e26378.jpg
 photo Picture35_zps526265a4.jpg
 photo Picture36_zps90ede8f8.jpg

Terliur tak??? Jangan marah aaaaaaaaa.... hehehehee
jujur nya kentang dan kacang goreng tu sumpah sedap!!
makan panas-panas sedap gila baqhang!!!

Perut kenyang, semua balik ke hotel

 photo Picture37_zpsdf3013ec.jpg

Malam nie memang tak ada aktiviti
semua penat... nak berehat

Agenda seterusnya bersambung esok... zzzzzZZZZZZZZzzzzzz












Photobucket

1 xoxo:

Kakcik Nur said...

Nampak macam ada masakan paprik pulak...