Followers

Movie Day:: "Tuhan Tolong Lembutkan Hati Dia"

Tuesday, December 13, 2011

Rabak!!!! acu nangis..!!!! hahahaha
boleh dikatakan 90% air mata asyik keluar je
sepanjang movie berjalan...hahahahaa

Ombak Rindu filem yang menjadi sebutan sekarang nie
filem yang diadaptasi dari novel Ombak Rindu karya Fauziah Ashari
acu pernah baca novel nie dulu
masa baca tu pun dok asyik nangis ja
bila nonton movie pun sama gak la jawab nya...hahahaha



Mengisahkan mengenai Izzah (Maya Karin) gadis yatim piatu
dijaga oleh Pakcik Taha dan isteri nya
tapi isteri Pakcik Taha tidak menyukai Izzah
dengan menganggap Izzah sebagai pambawa sial dalam keluarga mereka



Pakcik Taha yang banyak hutang telah menjual Izzah
kepada seorang Tauke Kelab Malam untuk dijadikan pelacur
Harriz (Aaron Aziz) yang merupakan salah seorang pelanggan
kepada Izzah telah membeli Izzah dengan harga tiga kali ganda
demi membawa keluar Izzah dari Neraka dunia itu


Atas permintaan Izzah, mereka melangsungkan pernikahan
di Siam dengan syarat segala-galanya harus dirahsiakan






Cinta antara mereka mula berputik, namun kehadiran
Mila Amylia (Lisa Surihani)yang merupakan pelakon terkenal
menggugat cinta Izzah dan Harriz


Jalan cerita nya menyentuh perasaan ditambah pula
dengan OST filem nie yang sangat sangat menyentuh qalbu
bertambah lah rembesan air mata ku ini...hehehehe



Siapa yang belum menonton lagi sila lah ke panggung
erk...untuk yang sensitif jiwa nya jangan lupa bawa tisu tau




p/s::gambar-gambar ehsan en.GooGLe






Photobucket

"SomeDay I Will Be Queen' But I Will aLways Be MyselF"

4 xoxo:

Kakzakie said...

Kalau baca novel pun dah meleleh airmata apa lgi melihat watak-watak di atas layar... berepa banyak tisu habis cu malam tu?...

@cu SaYaNg said...

Kakzakie::

tisu terlupa bawa lengan baju EE jadi sasaran...hahahaha

Kella said...

ouhh.. sana sini orang memperkatakan tentang cerita ini ya... hmmmm... nak tengokt ke tak nih.. hmmm masih dalam pemikiran.. hehehe... ;p

@cu SaYaNg said...

Kella::

acu pun kira lambat juga p tengok movie nie...hehehee