Followers

#Throwback #2015 Hari Terakhir Di Bumi Madinah

Monday, February 29, 2016

Izinkan Cik Darling sambung semula cerita umrah
selepas seminggu Cik Darling bercuti

05-12-21015 merupakan hari terakhir kami di bumi Madinah
memandangkan ianya hari terakhir, maka pagi tu
seawal jam dua pagi kami empat beradik ke masjid

 photo Picture1_zpsz5r0v0d5.jpg
 photo Picture2_zpsoileexnc.jpg

Syahdunya hati bila selesai menunaikan solat subuh terakhir di sini
Allah.. mudah-mudahan masih diberi kesempatan untuk ke sini lagi Ya Allah

Usai solat, kami tak terus balik
kami ambil keputusan untuk terus buat ziarah wida'
Alhamdulillah pagi-pagi orang tak ramai lagi
masing-masing duduk sambil mulut tak henti-henti berzikir
atau pun membaca al quran sementara menunggu pintu Raudhah dibuka jam 7  pagi

 photo Picture3_zpsl9wtwpir.jpg
 photo Picture4_zpsvun2dw3d.jpg

Alhamdulillah selesai ziarah, kami berjalan balik ke hotel
nak mandi sunat ihram dan siap sedia berpakaian ihram

 photo Picture5_zpsxwnmdfby.jpg

Jemaah lelaki ambil kesempatan pergi ziarah perkuburan Baqi

 photo Picture13_zpsmsgsu8ap.jpg
 photo Picture14_zpsn3vnkv6g.jpg
 photo Picture15_zps9wf6ashr.jpg

Oh ya! Sebelum sampai ke hotel, kami sempat singgah sebentar
di Thaqifah Bani Saidah.. nama sebuah taman yang terletak
berdepan dengan hotel kami

 photo Picture6_zpscblscg20.jpg

Kata ustaz, tanah di taman ni bagus untuk dibuat ubat
kami pun ambil la sikit bawa balik bilik
nak sapu kat kaki yang sakit
tapi ye lah.. sekali sapu mana nak sembuh kan?.. hehehe

 photo Picture7_zpswi22w0jb.jpg

Okay! Kami dah ready..!!

 photo Picture11_zps2o0qchsx.jpg
 photo Picture8_zpsadk9aty4.jpg

Dah siap sedia untuk check out dan bertolak ke Mekah
sebelum tu kami akan singgah di Masjid Bir Ali
untuk berniat ihram di situ

 photo Picture9_zps1cumfuvk.jpg
 photo Picture12_zpszqph03gn.jpg
 photo Picture10_zps7z7qnr6d.jpg

Tak jauh pun Masjid Bir Ali ni..
perjalanan dalam 15 ke 20 minit je




...to be continue...










Photobucket

0 xoxo: