Followers

Sesuatu Yang Menarik Untuk Di Kongsi

Wednesday, June 30, 2010

acu ada dapat satu emel..mungkin ada antara kawan2
penah dapat emel nie...tapi tak pe yang belum penah dapat
nie acu nak kongsi kan dengan korang semua...

Petikan Email::


MELAYU & KORUPSI

Jika anda penah menghadiri kursus atau pernah baca atau belajar
mengenai 7 habit, maka jika, nilai-nilai huruf A-Z kita anggap sebagai::

A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 -11 - 12 - 13

N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z
14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26


jom kita sama2 kira::

BAHASA INGGERIS kalau kita kira dari angka bersamaan huruf di atas jd camni:

H - A - R - D - W - O - R - K (kerjakeras)
8 - 1 - 18 - 4 - 23 - 15 - 18 - 11 = 98% only

K - N - O - W - L - E - D - G - E (ilmu pengetahuan)
11 - 14 - 15 - 23 - 12 - 5 - 4 - 7 - 5 = 96% only

L - U - C - K (bernasib baik)
12 - 21 - 3 - 11 = 47%

TETAPI semua nilai di atas tak boleh mengalahkan yang satu ini

A - T - T - I - T - U - D - E (sikap / tingkah laku)
1 - 20 - 20 - 9 - 20 - 21 - 4 - 5 = 100%


cuba kita tengok dalam BAHASA MELAYU pula::

G - I - G - I - H (hardwork)
7 - 9 - 7 - 9 - 8 = 40% sahaja

I - L - M - U (knowledge)
9 - 12 - 13 - 21 = 55% sahaja

L - O - B - I (lobbying)
12 - 15 - 2 - 9 = 38% sahaja

M - U - J - U - R (luck)
13 - 21 - 10 - 21 - 18 = 83% sahaja

S - I - K - A - P (attitude)
19 - 9 - 11 - 1 - 16 = 46% sahaja

SEDANGKAN kalau kita melakukan yang di bawah ini

K - O - R - U - P - S - I
11 - 15 - 18 - 21- 16 - 19 - 9 = 109%


ternyata KORUPSI mempunyai jumlah keseluruhan 109%!!!!!!
lebih baik dari "ATTITUDE" orang putih yang mempunyai 100%!!!!!!

Namun begitu ianya satu kebetulan yang direka oleh orang BARAT juga
Mana yang hurufnya dari huruf awalan jadi jumlahnya sedikit
jangan lah taksub sangat...meh kita naik kan bangsa MELAYU dengan
meletakkan AGAMA sebagai pendahulu..ISLAM ialah cara hidup yg paling lengkap.

5 xoxo:

Farid MOFASAD said...

pergghhh.... mana biuat kajian nie??

pandai betul yer!!!




waka waka eh eh!!




>>___________<<

AISHA SAAD said...

wahhh terbaikkan??
tapi, korupsi dgn org melayu, tak dpt dinafikan lah, mesti ade siket. terokkk!

fazemy said...

Bukan sbb omputih atau melayu..tapi diri sndiri yg menentukan sikap dan kejayaan masing2. Klw dah banduan tu...banduan la jugak. camtulah kiranya.

azieazah said...

Orang Barat memang suka membuat kajian yang pelik-pelik...

yang kadangkala mendedahkan kelemahan mereka sendiri...

kakcikseroja said...

Kebetulan, masa kakcik menghadiri seminar minggu lepas, ada disentuh berkenaan huruf dan angka ini. :)