Followers

Kota Mekah

Friday, March 25, 2011

Tak puas nya 8 hari di Kota Mekah
selama 8 hari acu & keluarga sempat mengerjakan 5 kali umrah
ingat kan nak cukup kan 7 kali tapi kesian kan mak
dapat sempurnakan 5 kali pun dah bersyukur dah...

Photobucket

Sepanjang di Kota Mekah, kami di bawa melawat ke Jabal Thur
Jabal Rahmah, Jabal Nur & Ladang Unta di Hudaibiyah
dapat la merasa minum susu unta fresh dari ladang...
memang terbaik lah....
dan tak lupa juga kami menziarah tapak Masjid Hudaibiyah lama
sekarang ni dah dibina masjid baru dah..

Kat Masjid Hudaibiyah ni juga boleh berniat ihram...

PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket

Pihak travel agen yang acu ikut ni juga turut mengadakan Majlis Tahlil
bertempat di Dewan Terbuka Jabal Thur...

PhotobucketPhotobucket

Acu bersyukur sangat-sangat...
kedatangan acu kali nie sangat-sangat la bermakna
segala yang acu hajati, Alhamdulillah tercapai semua nya...
kalau di Madinah acu berpeluang berdoa di Raudah
di Mekah pula acu berpeluang berdoa di Multazam, Hijir Ismail
dan yang paling menggembirakan acu ialah
acu dapat mengucup Hajarul Aswad...subhanAllah...

Tak dapat diungkap dengan kata-kata syukur nya
bukan acu seorang sahaja yang berpeluang mengucupnya
tapi kakak & abang acu pun dapat peluang juga...

17 Mac kami buat Tawaf Wida atau tawaf selamat tinggal
mengucapkan Selamat Tinggal kepada Baitullah
doa acu semoga ni bukan yang terakhir
semoga masih ada lagi rezeki untuk acu kembali ke sini

Photobucket

Selepas Asar kami mula bertolak ke Jeddah...
Selamat Tinggal Baitullah...panjang umur insyaAllah
acu akan kembali lagi....mungkin datang berdua :)


to be continue....




Photobucket
"SomeDay I Will Be Queen' But I Will aLways Be MyselF"

8 xoxo:

Aisumi Chan Kawa'i said...

tgk gmbar aje pun terasa getar dalam dada.. teringin nak ke sana.. =)

@cu SaYaNg said...

Aisumi::

insyaAllah satu hari nanti pasti akan sampai juga :)

kakcik said...

Semoga impian Acu untuk ke sana berdua akan segera dimakbulkan oleh Allah SWT. Amin. :)

@cu SaYaNg said...

kakcik::

amin...insyaAllah :)

gadisBunga said...

susu onta sedap ke acu?

@cu SaYaNg said...

GB::

sedap!!!

fazemy said...

Alhamdulillah..teruja tgk unta2 banyak tu.

@cu SaYaNg said...

Fazemy::

heheheee...jakun lak acu rasa.. :)