Followers

Food Walk:: Nasi Kandaq Pokok Ketapang

Monday, February 23, 2015

Cik Darling ni kalau balik ke Utara
mesti nak singgah makan nasi kandaq
kat tempat feveret Cik Darling

 photo Picture17_zps2a50f891.jpg

Terkenal dengan nama Nasi Kandaq Pokok Ketapang
ada jugak orang panggil Nasi Kandaq Beratuq
tapi ni bukan nasi kandaq beratuq kat seberang Pulau Pinang sana tau
ni yang kat Butterworth je

Landmark nak ke sini cari UOB Bank
tak jauh pun dari jeti

Perniagaan nasi kandar ni bermula jam 11 malam
kalau nak makan, kena mai awai sikit
beratuq siap-siap untuk tunggu turn
kalau tidak, lama tau kena tunggu

 photo Picture20_zps43639b03.jpg

Lauk-pauk dia macam nasi kandar lain juga
ada ayam goreng, ayam madu, telur dadar, telur rebus, kambing
dan yang paling best ada telur sotong.. yeaayyy..!!!

 photo Picture18_zps7bf5c4dd.jpg
 photo Picture19_zps61e282bb.jpg

See, how happy Cik Darling bila dapat makanan feveret dia.. hahaha

 photo Picture21_zpsc3b7c3f1.jpg

Lauk feveret Cik Darling setiap kali makan nasi kandar
ayam madu, telur sotong, telur dadar atau telur rebus
pastu kena letak kuah campur... peergghhh!!! marvelous!!

 photo Picture22_zps437a153b.jpg


Kalau korang ada kesempatan ke sana
atau tetiba je lalu kat sana pukul 11 malam
atau korang memang penggemar nasi kandar
jangan lupa singgah Nasi Kandaq Pokok Ketapang ni tau
sekali rasa, mesti teringat-ingat punya.. ahaks!!

Between, malam tu yang singgah makan kat situ
Menteri Besar Selangor; Azmin Ali dan konco-konco nya pun ada
















Photobucket



1 xoxo:

Kakcik Nur said...

Pastinya gembira bila mendapat apa yang kita suka...