Followers

~Korban Lembu~

Thursday, December 11, 2008

Salam Aidil Adha semua...
Alhamdulillah thn nie seperti mana umat Islam yg lain
acu juga turut serta dalam melakukan ibadah korban...
acu berkorban di kampung...bersama dgn kakak acu & sepupu2 acu
kami buat korban seekor lembu...

korban dilakukan pada pagi ari raya dalam pukul 10.30
posing di sisi lembu saat2 akhir sebelum sembelih...hehhee


lembu nie agak liar gak...
jenuh org kampung dok ikat tambat dia kat pokok


nie acu dan Ana dok lepak kat tepi umah sepupu acu
sambil tggu tok siak sembelih lembu tu...





acu sebenar nye nak upload video sembelih lembu tu
tapi tak tau lah sebab apa tak boley...
dah 3 kali try asyik error je
malas dah nak try lagi...

lepas sembelih, acara melapah lembu la pulak...


sepupu sepapat acu le dok pulun lapah nye...
oh ye...abg2 acu tak de yg terlibat dgn sembelih nie sebab
semua nye beraya di umah mertua diaorg...

dah abis lapah, sebahagian daging tu di agih2 kan kepada
org2 yg kurang berkemampuan kat kampung acu
sebahagian lagi acu bawa balik untuk di buat kenduri

acu buat kenduri pada malam raya kedua (ari selasa)
sori le tak de gambar...tak tau la apa sebab nye
tetiba camera acu buat perangai..ilang semua gambar dalam tu
sedih betul...huhuhuhu...

0 xoxo: