Followers

Jauh Dari Hiruk Pikuk Kota Jakarta

Monday, June 13, 2011

Tarikh:: 05-Jun-2011

Lepas breakfast di hotel, kami meneruskan perjalanan kami
untuk ke Tasikmalaya...kampung Kak Lis...
dalam perjalanan ke Tasikmalaya kami sempat singgah
makan durian Indonesia yang di jual di tepi jalan

Photobucket


Rasa nya??? emm...sedap lagi durian di Malaysia
dah la mahal...sesuka ati je "ketuk" kami..cis!!

Menikmati permandangan di Puncak...cantik sekali
penuh dengan ladang teh..umpama di Cameron Highland
sejuk mata memandang...

Photobucket

Kami sempat singgah di Puncak Bogor untuk berfoto

Photobucket

Photobucket


Penat berposing kami meneruskan lagi perjalanan kami
kemudian singgah lagi di Cipanas untuk membeli makanan ringan & jeruk

Photobucket

Singgah lagi di Cileunyi untuk menikmati keenakan ubi Cilembu bakar
makan ubi bakar dengan air kelapa di tepi sawah padi
teringat kat kampung halaman...

Photobucket


Kenyang makan ubi, kami meneruskan lagi perjalanan kami
Alhamdulillah kami selamat sampai di Tasikmalaya pukul 4 petang
rehat...mandi...solat...makan malam...

Lepas maghrib, Kak Lis ajak kami ke Festival Tasikmalaya yang kebetulan
di adakan di Tasikmalaya...nie ala-ala Jom Heboh la
maaf gambar tak ada dalam simpanan acu sebab guna kamera Kak Mide
kata Kak Lis, festival nie di adakan selama sebulan
biasa nya di adakan dalam bulan Ogos tapi memandangkan Ogos nie puasa
sebab tu diadakan awal...

Sempat la menonton persembahan dangdut..penyanyi nya????
Inul kah???? bukan....acu pun tak kenal...hehehee
suka betul tengok penonton nya bergelek bersama..hahahaha
tengok barang jualan...harga nya murah...tersangat murah..
acu borong CD cetak rompak...hahahaaa...artis Indonesia semua nya la
kalau di Malaysia CD cetak rompak 3 keping = RM10
di sana 3 keping = RM3.50...murah kan???

Penat pusing festival, kami singgah di warung untuk pekena Bubur Ayam
acu & Kak Mide pilih untuk mencuba bubur ayam & bubur kacang ijo + ketan

Ketan???? apa benda ketan tu???

Ketan tu sebenar nya pulut hitam...
jadi bubur kacang hijau + bubur hitam...
rasa bubur ayam nya sedap jika di makan dengan serbuk cili + kicap
bubur ayam nya tak de kuah sup macam kita kat Malaysia nie
ia cuma nasi yang dimasak lembik...

Dah kenyang, terus balik ke rumah...
rehat kejap...bersih apa yang patut...tidur....





Photobucket

"SomeDay I Will Be Queen' But I Will aLways Be MyselF"

4 xoxo:

kakcik said...

RM3.50 tu bersamaan Rp10,000 ya Acu? :)

@cu SaYaNg said...

kakcik::

yup...tepat sekali :)

gadisBunga said...

murah nya! kalau beli kene tahan tak kat airport? hihihI~

@cu SaYaNg said...

GB::

hahahaa...lum penah kena lagi la..