Followers

Apa Beza Nya Ya???

Tuesday, March 20, 2012

Kejadian pertama kejadian berlaku di Litar Sepang

Seorang gadis ingin menggunakan tandas.
dia dapati tandas tersebut rosak.
kebetulan ada seorang pencuci Indonesia dalam tandas tersebut
dan menyedari akan masalah yang dihadapi oleh si gadis

Pencuci: Madam, cannot use this toilet. u can use erk..erk..
(**tengah berfikir apa perkataan yang perlu digunakan**)

Gadis: Ada toilet lain ke?

Pencuci: Lor..kok puan orang Malaysia?

Gadis: Ye lah...saya orang Malaysia lah..kenapa?

Pencuci: Ngak punya rupa orang Malaysia..gaya nya seperti
orang putih (**ketawa malu**)

Gadis: (**ketawa besar**) Saya orang Malaysia la

Pencuci tersebut terus memberitahu arah toilet dengan aman :)

Photobucket


Kejadian terbaru berlaku di Bangsar Shopping Center Sabtu lepas.

Si gadis ingin mencari mesin ATM Maybank.
Dalam tercangak-cangak sana sini, si gadis ternampak
seorang salesgirl dalam sebuah kedai.

Gadis: ATM kat mana ye?

Salesgirl: Ada di atas sana (**bercakap sambil menundukkan wajah nya**)

kemudian bila salesgirl tersebut memandang si gadis

Salesgirl: Owh..sorry...the ATM machine at level one.
u can use escalator there..
(**sambil menunjukkan arah escalator tersebut**)

Gadis: owh..okay...terima kasih.

Salesgirl: sama-sama (**sambil tersenyum sipu malu-malu**)

Photobucket


Itu antara kejadian-kejadian yang berlaku pada si gadis.
banyak lagi sebenar nya...panjang pula kalau nak cerita satu persatu.
termasuklah yang offer dia minum arak kerana ingatkan
si gadis nie kekonon nya "omputih"...
dari alam persekolahan hinggalah alam pekerjaan
ramai manusia yang keliru dengan identiti si gadis.

Ada yang kata dia orang Brunei, Arab, Siam, Cina dan lain-lain.
hingga ke hari nie, si gadis sering berfikir

apa yang membezakan dia dengan orang Melayu?

kenapa orang boleh terfikir yang si gadis tu warga asing?

Sangat bahaya dengan situasi-situasi yang berlaku.
ini boleh menjadi kan si gadis seorang yang PERASAN!! hahahaa :p





Photobucket

"SomeDay I Will Be Queen' But I Will aLways Be MyselF"

6 xoxo:

kakcik said...

Mujur kakcik dah kenal gadis tu. Eh! rasanya macam gadis Melayu je... :)

@cu SaYaNg said...

kakcik::

hehee..tu la..gadis melayu celup omputih..hehehee

nyanyisunyi said...

Akak rasa akak pun mcm kenal je..

sebab masa mula2 tenguk gadis tu akak pun ingatkan dia celop2 hehehe

gadisBunga said...

sebab acu comel okeh!

ok la, utk yg tak kenal, nampak acu ni mcm siam siam filipina gitu kot. heheh~

@cu SaYaNg said...

nyanyisunyi::

celop2 ek...hahahaa
hidung penyek kak..x de makna nye celop2.. :P

@cu SaYaNg said...

GB::

mekasih (**blush**)

bertambah satu lg nie...filipina..hahahaa