Followers

Acu Gatal..

Thursday, January 21, 2010

Dah seminggu badan & muka acu gatal2...
tapi 2 lepas baru acu perasan..gatal2 kat leher acu makin membesar



seingat acu, kat leher tu ada serangga gigit masa ikut
My Darling & kawan2 dia memancing kat Ulu Yam aritu...
tapi tak sangka lak dia merebak jadi merah & membesar macam tu
tak tau le ada kena mengena dengan gigitan tu atau tak

pastu badan2 acu dah mula gatal2
dan yang paling tak tahan, bila muka pun turut sama kena gatal2 nie

sungguh2 tak tahan...nak keja kat opis pun rasa tak selesa
bila asyik nak garu je muka nie...
semalam paling ketara bila muka acu jadi kemerah2an..
dok dalam opis nie tau je la...dalam ekon menyebab kan
kulit muka jadi kering...lagi le bertambah gatal


malam tadi, makin menjadi-jadi gatal nye
tak tau nak buat apa...maka terjadi le adegan seperti di bawah nie


abis je cite korea kat tv8 tu, acu terus masuk tidur...
dah tak tahan sangat dah gatal nie...
ingat kan boleh terus tido...pusing sana pusing sini
tak tau pukul brape acu tertido...
dalam pukul 3.45 acu terjaga...pastu dah tak boley nak tidur balik dah

golek sana...golek sini...sedar2 je dah pukul 7.30pagi...
makkkkk....acu dah lambat...
tapi nasib baik le malam tadi acu dah sms bos bagitau nak terus ke klinik
so, dari rumah terus pegi Pusat Kesihatan Universiti

tapi biasa la dah jumpa doktor nie...jawapan yg kita dapat



"awak alergik nie...cuba try & error tengok makanan apa yg awk tak boleh makan"


and dapat le 2 jenis ubat + vitamin C...
tapi doktor marah sebab dah seminggu baru nak datang jumpa..hehehehe
padan muka acu...


sesapa ada petua macam mana nak ilang kan gatal2 nie tak?????



18 xoxo:

azieazah said...

Pegi mandi laut.. heheheh...

jangan marah ekkk..
Moga segera sembuh...

@cu SaYaNg said...

kak azie::

tadi pun kwn acu ckp mcm tu gak
jauh nye nk cari laut...uwaaaaa

cerpelai said...

Pernah tengok lebam camtu masa join cegah khalwat dulu... Kehkehkeh..!! Gurau je Acu...
Pekabo?

LotsOfLove-Pearls said...

...ingatkan gatal lain?
hehe..

LOL pown pernah gatal, LOL siap bermandi ngn air agak panas..

panas tapi gatal tu tak tahan..
terpaksa..

@cu SaYaNg said...

cerpelai::

muahahaa...ganas gile kalau kena gigitan cinta besar cenggini..
acu sihat..lama lu menyepi...
mana pegi??

@cu SaYaNg said...

LOL::

ye ke...semlm acu terpaksa mc sbb x tahan sgt dh...
dok dalam aircond..muka jadi kering..gatal & pedih nye makin menjadi...

cerpelai said...

Ada je kat sini... Sibuk sikit dengan part time.. Kehkehkeh..!!

echah_syed said...

acu kalau nak cepat hilang gatal tu minta injection dgn doktor.dlm masa 1/2 jam bole hilang gatal tu.kalau tak nanti berparut.

combi pun kena baru-baru ni masa bersihkan pokok kat blkg rumah combi dikg hari tu.

ada sejenis serangga kecik dia gigit satu tempat jer tp gatal satu badan beb.biasa kat sawah padi atau kebun mmg ada serangga tu.

lambat tu baik gatal kalau mkn atau sapu ubat.

@cu SaYaNg said...

cerpelai::

wah..wat part time apalak?
skrg nie beli APO? je banyak betul artikel lu...bagus..bagus..hehehe

keep it up!!

@cu SaYaNg said...

echah_syed::

ye ke kak??
ada gak kwn acu ckp mcm tu..
kena hama kot..
ari kamis lepas acu p jumpa doktor..dia memang nk bg injection tapi disebab kan kesan nye mengantuk & acu lak drive sorang2..maka nye dia x jadi inject..
cuma bg ubat makan & sapu & mc je..

tapi smp la nie x ilang2 lg...uwaaaaaaaaaa

preci0us sharihana said...

acu >> cepat minta doc cucuk huhu... :(

combi dah rasa gatal tu.aduiii habis tgn dan paha pun gatal acu.

bila dah garu melecet kena air pedih tuhan jer yg tahu kan.

suria perkasa hitam said...

hahaha.. mula2 kecian tgk leher merah2.. pastu gelak besau tgk adegan tepung gomak tu.. ekekke.. ermm.. len kali kalu gatal2 letak ubat pun tak ilang.. cuba sapu ngn air batu.. aku dulu try cmtu.. ok sket la.. wat sementara waktu.. huhu..

@cu SaYaNg said...

precious::

rasa nye isnin nie mcm nak kena pegi jugak...sbb gatal2 kat muka nie x ilang gak..muka dh mcm udang kena bakar dh..merah bertompok2..uwaaaaaa

@cu SaYaNg said...

suria::

cis!!! ko ketawa kan aku???
hampeh nye kawan...
tapi betul la...bila sapu muka dgn air ais,memang terasa ilang ckit gatal2 tu...walaupun hanya utk sementara je..

echah_syed said...

acu dah ok ke??

precious tu combi ler acu..lupa nak tukar id.sori ekk :)

bUdAk kEnTaNg said...

hohoho...kesian acu..
beso betul gegetan cinta beliau yer..
ehe..
nk mudah tabur je garam takpon terjun laut..tak pon gi farmasi mintak aje krim gatal acu..ade jual.ape name kawan lupe plak..
yg pntg ade duit.. hahaa..
moga sehat cu yer..
takpe cu dugaan..
;)

@cu SaYaNg said...

echah::

Alhamdulillah dh ok dh
lum sempat p amik suntikan
tapi segala makanan yg ke arah menggatal tu acu pantang...

@cu SaYaNg said...

budak kentang::

hahahaa..gigitan yg rakus..muahahaa
Alhamdulillah dah ok dah...sementara nie acu berpantang sementara dr makan benda2 yg menggatal... ;-)