Followers

~SekoLah PerTama~

Thursday, May 22, 2008

Acu percaya ramai yang susah nak lupa kan zaman awal sekolah...
acu mula bersekolah seawal umo 4thn...
tempat memula acu kenal ABC & 123 nie ialah kat
TABIKA KEMAS, Simpang 3 Sg Limau, Kedah Darul Aman....tahun 1983
acu panggil cikgu Tabika nie Mak Ngah Zaharah & pembantu nye Kak Ton..
sekarang nie acu dapat tau Mak Ngah tengah sakit...acu doa kan semoga Mak Ngah
cepat sembuh...amin...


Gambar kenangan dengan Mak Ngah (1983)


2 tahun di Tabika (1983, 1984) , acu dah mula bosan...2 tahun belajar bende yang
sama mana le tak bosan...
so, umo 6 tahun acu daftar masuk darjah 1 kat
Sek. Keb. Padang Lumat, Kedah Darul Aman.
acu mula darjah 1 tahun 1984..ikut sepupu acu yang kebetulan
bersekolah kat situ gak...


bersama2 dengan kawan setabika...


acu pi sekolah jalan kaki je...bukan sebab tak mampu nak beli basikal
tapi sebab sekolah nye terlalu dekat..jalan kaki tak sampai 5 minit pun
sekolah nie belakang umah acu je...hehehehe
masa tu kan, perasaan jeles tu ada tau
jeles tengok kawan2 pi sekolah dengan bas...atau naik basikal..atau yang
paling best tu, ayah atau mak antar diaorang pi sekolah...
aduss...best nye...acu tak merasa semua tu

acu dok kat darjah 1 nie pun 2 tahun gak..arwah ayah tak mau acu lompat kelas
dia takut nanti susah if nak masuk sek men umo tak cukup
so, 2 tahun gak le acu dok kat darjah 1 nie...aduss...bosan...


Gambar masa pertandingan Nasyid (1986)


dari segi akademik, acu nie selalu dapat top 3 dalam kelas...
(budak pandai acu nie...hehehehee)
tapi sekali tu acu penah dapat no 9 masa acu darjah 5...hahahhaa
teruk acu kena marah dengan cikgu Hj Ismail...(arwah ayah acu le tu..)
tobat dah...sekali tu je le tercicir...lepas tu dah tak berani dah

acu aktif dalam sukan bola jaring tapi sampai wakil daerah je la
sebab lepas tu arwah ayah nak acu fokus on UPSR...
tahun 1990 tu 1st time UPSR diperkenal kan...
kira tahun kitaorang nie perintis le....hehhehee

emak acu seorang housewife yang baik ati...dia selalu sedia kan acu bekalan
untuk di bawa ke sekolah. Duit belanja ke sekolah tiap-tiap ari
acu bawa 40sen je...masa tu 40sen ni kira dah banyak la
tapi acu tak guna pun sebab bekal dah ada
makan je apa yg dah ada tu...

tamat darjah 6, acu dah mula berpisah dengan keluarga
acu mula tinggal di asrama...
tingkatan 1 - 3 acu belajar di Sek Men Keb Agama (P) Kangar, Perlis
tingkatan 4 -5 acu belajar di Sek Men Teknik Alor Star, Kedah
matrikulasi acu belajar di Kolej MARA Kulim, Kedah
Diploma acu belajar di UTM Skudai, Johor
Degree acu belajar di UPM Serdang, Selangor...
dan bekerja pun kat sini gak...

sampai la ni acu masih ingat lagi dengan kawan2 baik acu
Shiela, Nadiah, Fauzana, Sharina, Suzana, Lin,
Farid, Zulhabri, arwah Toyie, Farah dan ramai lagi lah
(sekadar sebut beberapa nama je...ramai sangat..)

bak kata orang, tempat jatuh lagi di kenang
ini kan pula tempat di mana kita mula-mula keluar dari
lingkungan keluarga ke dunia yang lebey luas....

sekian dulu cerita dari saya.... ;)


0 xoxo: