Followers

Kaki Ku Parah

Wednesday, May 6, 2009

Pagi nie kan...acu pakai baju berwarna biru
dan berkasut tumit yg berbunyik...ketak..ketuk..ketak..ketuk
setiap kali acu melangkah...
dengan membawa handbag warna cream..
beg laptop warna merah petak-petak ijau
dan bakul makanan warna pink...

seawal jam 7.55pagi acu keluar dari rumah acu
lepas dah pasti kan semua pintu & grill dah berkunci
acu pun melangkah penuh gaya menuju ke lif...
acu nampak ada sepasang indian yg tengah tunggu lif
muka diaorang dalam keresahan
seolah-olah diaorang ada masalah dalaman yg serius

acu tengok pada butang lif...hitam je...
tak de nyalaan lampu anak panah atau nombor
ergggghhhhhh!!!! tidak!!!!!!!!!!!!!!!

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

LIF ROSAK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


apa lagi...kena la serbu tangga...
nie kejadian lif rosak yg pertama sejak acu tinggal kat sini...
kena la menapak ke bawah..uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....
masa acu dan pasangan indian tu nak turun
ada la sorang kakak nie dari tingkat atas turun
dia bawa anak kecik yg petah bercakap
berjalan berpimpin tangan di depan kami...

adusssss...bayang kan la dalam keadaan orang kelam kabut nak turun
nak pegi keje, si ibu nie boleh pula lak biar kan anak dia turun satu demi satu
anak tangga sambil mengira 123 & membaca abc....
Ya Allah...tak tau nak cakap apa perasaan masa tu
kalau kau bukan dalam keadaan terkejar masa
kau bagi le orang lain yg dok kejar masa nie turun dulu

acu tak tau rumah anak beranak tu di tingkat berapa
tapi yg pasti nye mesti le lebih dari tingkat 8
(sebab rumah acu di tingkat 8...)
dah tentu le budak kecik tu dah lenguh kaki nye
tapi si ibu nie tak nak dukung...
di suruh nye anak tu turun pelan....pelan...
aduih la....orang nak cepat pun dah jadi lambat...

peringatan pada sesapa yg ada anak kecik
yg tinggal di apartments macam acu nie
jangan la buat macam tu ek....tolong lah...
kalau nak anak tu mengira & membaca pun bagi le
laluan pada orang lain dulu...pagi2 dah tentu orang mengejar masa
jangan le time tu jugak le nak sibuk ajar anak

12 xoxo:

LotsOfLove-Pearls said...

Mornin acu..
hehe..
perasaan geram jer ea..?

sakit ar kaki tahan..
dah angkut banyak barang..
cian acu..

sabar je ar k..

Fazemy said...

Sian Acu..yo yo orrr je bergaya bkn main..alih2 kena turun tangga. wakaka gelakkan acu. hik hik. Acu..selamat tak bekas makanan tu sampai bawah...tah2 sambil turun tangga smbil makan. hehe. Takpela exercise skali skala. saya pun klw naik tangga smpai tgkt 4 menggletar lutut. lenguh giler.

azreen said...

adoh hai sian kawan aku......takpe pyah....senaman pagi nama nye....hehehehe

nurdaniella said...

acu, huhu.. kalau cenggini tetiap pagi, mau slim badan acu ni.. jangan marah arr..

arryani said...

Sebab tu saya tak nak duduk umah bertingkat2 mcm nih...

cerpelai said...

Hahahaa.. Nasib tak tercabut kaki ye Cu?.. Gua memang kurang gemar rumah pencakar langit ni.. Gayattt..!!

hysMan.. said...

hahahahahaaa....
gaya da malatop,tp turun pkai tangga..
adoiiiiii....
kahkahkahkah..........
berpuytar2 den gelak..
hehe..
sian acu yo!!!
sabar sparuh iman..
:)

Dj Epoi said...

Nasib baik waktu menurun anak tangga.......

Kalau waktu nak naik .....rasanya mau naik darah Acu.......heheheheheh
tak ponk tercampak budak tuh kat Bawah hahahahahahahahah

Amieynna Amin said...

salam singgah acu..
kite pon pnah jd mcm acu..
tp xpernah naik laa...
mase turun..
dr tingkat 15..
mau xlenguh...
turun pon da semput..
naik..xtau laa..

mungkin mak baby tu..
nak suh anak die berlatih berjalan..
tp tempat die sgt xpraktikal..
huhu

echah_syed said...

sabo je aku..! :)

hi acu..lame combi tak mai sini noo :p

aramis2177 said...

Kahkahkahkah...sian hang piah oiii!!Sabaq je lah pepagi nih jumpa lak org gitu!huhuhu....dah laa mak datin ni sakan bergaya!!!!!heeeeeeeeeeee......dan plak hang snap pic budak tuh! ( tu ker bdk nyeee?) hahhahaa

Linda Latip said...

yerrr sya akn ingt peringatan anda itu huhuhu sib umah aku tkde tangga..klu idak tknk g kje la lif rosak..kekeke kurg sket la vogue aritu yer sbb skit kaki ko..hohoho