Followers

Menarik Sepanjang minggu

Wednesday, May 13, 2009

Minggu lepas ada lah minggu yg quite bizi utk acu
maklum le lepas nie nak cuti panjang...
jadi banyak perkara yg perlu diselesaikan
dalam pada sibuk dengan keje, acu tetap gak
tak lupa kan anak sedara acu yg dok melepak kat umah tu
dan acu masih sempat lagi luangkan masa
teman kan si dia memancing...
so, apa yg berlaku sepanjang mggu lepas acu rangkum kan
dalam satu entry nie...hehehhee


Kejadian pertama:: Memancing

kejadian nie berlaku ari ahad 3/5/2009 aritu
acu sampai dari kampung dalam pukul 3ptg
si dia amik acu kat Hentian Duta
pastu kami pi makan dulu...perut acu dah berkeroncong sakan dah

masa acu dalam bas tu dia dah call bagitau dah
nak ajak acu pi memancing...
acu pun ok je lah..nak balik umah pun bukan ada apa nk buat
so, lepas je lunch tu terus le gerak ke lokasi memancing

nak tau lokasi nye kat mana?
kat sebelah tol Batu 3 Shah Alam...
ada satu paya kat sebelah jalan motor tu...
ha..kat situ la kami memancing..
banyak tau ikan kat dalam paya tu..ada sepat, haruan, talapia
ular sawa pun ada...hehehehehe

masa memula sampai acu tak join pun
acu lepak baca paper dalam keta, dia sorang je yg memancing

pastu dalam 10minit macam tu, datang sorang brader nie
mamat nie pun kaki pancing macam si dia gak


so, diaorang berdua le dok layan ikan2 tu semua
ada gak orang2 yg naik motor berenti tengok diaorang nie

dah abis acu baca paper, acu pun join sama layan ikan2 tu

hasil nye nie je yg dapat acu bawa balik...
dapat 3 ekor se[at & 2 ekor talapia...yg lain asyik terlepas je

bila acu masuk kan dalam akuarium kat umah acu
ari2 ada je yg mati..huhuu...agak nye tak tahan air paip kot
skrg nie yg tinggal hanya talapia je 2 ekor...sepat semua dah mati


Kejadian kedua :: Backyard Monster & Dinasour Are Back

nie ari ahad lepas...acu bawa anak2 sedara acu Farhan & Farhana
ke Midvalley Megamall...
dah lama sebenar nye acu nak datang pameran nie
dari memula pembukaan nye lagi tapi asyik tak jadi je
acu nie memang minat pameran2 macam nie

bayaran masuk pameran nie untuk dewasa RM12..kanak2 RM8
Adik An yg belanja kami...hehhehee..tq ye
opps!! lupa lak nak bgtau...Farhana @ Ana nie sebenar nye
adik kepada Farhan @ Adik An...
diaorang cuma 2 beradik je...Ana study kat Shah Alam
so, sabtu tu dia datang lepak umah acu
ahad malam tu dia balik semual pi Shah Alam

best tau pameran nie...tapi dinasour nye tak banyak
tapi ok la kalau nak bawa anak2 korang pi tengok
antara dinasour yg ada

Unicorn Bettle


Tarantula

Deinonychus

Apatosaurus

Pachycephalosaurus

dan ada beberapa lagi...malas nak tempek gambar..hehehehe
lepas tu kami ronda2 kat midvalley
dah puas pusing2 kat situ, acu ajak diaorang ke KLCC
acu nak cari jeans....

sampai klcc acu terus tuju ke Isetan...
masa buat bayaran kat kaunter tetiba teringat member kad Isetan acu
acu nye member kad Isetan tu dah lama dah expired
sementara tunggu mamat tu uruskan acu nye kad
kami dok lepak kat kerusi depan cashier tu

datang la sorang amoi promoter nie
dia promote alat yg utk kilat kan kuku tu
apa ntah nama nye...pastu dia promote lak maskara
kata nye maskara yg dia pakai tu bagus...boleh memanjangkan bulu mata
tak yah nak susah2 pakai bulu mata palsu...
dia ajak acu untuk buat demo...

acu pun apa lagi, atas galakan kedua2 anak sedara acu
maka dengan penuh poyo nye dok le kat kerusi yg disediakan
sambil menunggu utk di renovate kan bulu mata acu nie...

tengok le amoi tu...tekun sekali lukis muka acu
sambil mulut dia dok cite..pot...pet..pot..pet...


dah siap sebelah, acu pun belek2 le bulu mata tu
a'ah la...panjang sebelah dah bulu mata tu...hehehehe

korang nampak tak perbezaan?
yg sebelah kiri kita nie yg dah siap ditambah maskara
yg sebelah kanan tu yg original nye...nampak beza kan???

nie dari pandangan sisi

ha...dah siap kedua2 nye dah...

panjang tuuuuuuu.....hehehheee
tapi acu tak beli pun maskara tu...hehehehehe
sebab nye kos keseluruhan nye around RM200 over
buang duit je...acu nie bukan nye jenis yg suka mekap2 muka
bedak pun pakai baby johnson
tak kuasa le nak beli maskara yg beratus2 tu...huhuhu

4 xoxo:

cerpelai said...

Haik?..
Kat situ pun buleh mancing ke?..
Setahu gua katak kodok dengan nyamuk banyak laa kat situ..!!
Kehkehkeh..

Err.. Masa tengok dinosaur tu, ada tak terserempak dengan Ultraman?.. Nak mintak autograph laa.. Hahahahaa..!!

@cu SaYaNg said...

cerpelai::
boley aaa...banyak tau ikan kat situ..geram je masa tengok dia dok kerumun makan umpan..
kodok & nyamuk tu dah memang penduduk tetap situ dah...

masa tu otromen tengah rehat..x dapek nak jumpo otromen tu..

nurdaniella said...

acu, huhu.. sama la kita.. pakai bedak johnsons jer.. tapi, sejak boikot israel ari tu, dah tukar.. pakai bedak pureen pulak.. hehe.. akak pun tak minat la nak mekap2 ni.. lipstick pun tak de..

djND said...

salam..
hey..meriahnyer blog..pinjam beg merah tu bole..hehe


-djND