Followers

Kebetulan...

Tuesday, May 5, 2009

Tadi pagi on the way nak datang opis
acu dengar radio...pagi nie acu dengar Radio Sinar
sebab topik pagi nye menarik

................................................

"Maafkan aku Ibu.."
................................................


yg dikelolakan oleh Kak Engku & Kril...
SY bercuti...mungkin isteri nye dah hampir nak bersalin kot
sebab tu dia bercuti panjang...

biasa lah..kalau isu yg berkaitan dengan ibu
pasti nye ada yg menyentuh perasaan kita
apatah lagi dengan tajuk minta maaf nie...
memandangkan acu nie seorang yg berjiwa halus
(muahaha...halus ke jiwaku ini??)
mengalir gak le air mata nie bila dengar pemanggil bercerita hal diaorang

dalam banyak2 pemanggil nie
acu tertarik dengan sorang pemanggil cilik nie...
kalau tak salah acu nama nye Haikal...
dia minta Radio Sinar nie menghubungi ibu nye
untuk dia bercakap sesuatu...

memula acu ingatkan dia ada buat salah dengan ibu dia
so, kira dia nak minta maaf thru radio nie lah...
tapi rupa nye sangkaan acu silap...

bila je Kak Engku berjaya menghubungi ibu nye
bila Haikal tu dapat je bercakap dengan ibu nye
dia menangis...ibu nye pun turut sama menangis
(erk..acu pun ikut nangis..walau pun tak tau apa cite)

apa yg anak beranak tu bualkan acu tak clear sangat
Kak Engku pun banyak kali suruh diaorang cakap kuat sikit..
tapi ye lah..orang tengah sedih..mana la nak ikut arahan kan

menurut apa yg acu faham (kalau tak salah pendengaran acu lah)
pada yg mendengar betul kan acu ye jika acu salah

.............................................................................
ibu & ayah si Haikal nie dah berpisah
Haikal nie tinggal dengan bapa nye...
dia minta ibu nye datang amik dia
sebab dia terlalu rindu kan ibu nye...
rupa nye si ibu nie mendapat halangan daripada bapa Haikal
dia tak dibenarkan melawat Haikal..
bila hujung minggu dia pegi nak jengok Haikal
ibu nie tak boleh jumpa...tak tau la apa sebab nye
mungkin dah lama kot Haikal nie tak berjumpa dengan ibu nye
sebab tu dia call Sinar FM minta tolong...

...................................................................................

bila acu dengar kisah tu, tetiba je acu teringat pada Kak Daniel
seorang kakak yg acu kenal thru cyber nie...

kisah Kak Daniel & anak nye Faiz..
mungkin apa yg Haikal alami sama seperti Faiz alami kot...

ntah la ek...
tak dapat acu bayangkan macam mana perasaan acu
jika dipisahkan dengan emak acu....
minta dijauhkan...Amin...

pada Kak Daniel, acu harap akak dan keluarga tabah
semoga urusan akak semua nye berjalan dengan lancar
dan Faiz dapat kembali ke pangkuan akak...insyaAllah..

10 xoxo:

cerpelai said...

Sebab tu laa disebut perkara halal yang paling tidak disukai oleh Tuhan ialah penceraian..

Komplikasinya tinggi dan menyebabkan keretakan sebuah perhubungan yang sangat serius serta kucar-kacir.. Gua pun mengingatkan diri-sendiri jugak ni.. Semoga rumahtangga gua kekal sampai ke liang lahad.. Demi untuk anak gua..

@cu SaYaNg said...

Cerpelai::
Amin...insyaAllah acu doakan sama

LotsOfLove-Pearls said...

Salam acu..
Baca kisah yg acu ceritakan nie LOL pown teringat Kak Nurdaniella..
Mcm kisah yg sama kan..?

Papun, moga kak daniella boleh mendapatkan hak dia kembali..

nurdaniella said...

acu, huhu.. acu ni dah buat akak nangis ni.. ;(
apapun, terima kasih atas segala doa tu.. moga2 ianya akan jadi kenyataan..

hysMan.. said...

menyentuh perasaan ku yg tegar ini..sob..sob..
moga2 sesape yg mengharungi liku2 hidup yg serupa itu,diberi kekuatan semangat dan jgn lupa sentiasa berdoa pada-Nya..
aminn... :)

@cu SaYaNg said...

LOL::
tu la tu..
memula masa dgr tu kn,acu ingt kn kak daniel & anak nye dah
tapi bila ingt blk nama anak kak daniel lain...cuma kebetulan je cerita diaorg hampir sama

@cu SaYaNg said...

nurdaniella::
sori kak...x de niat nk buat akak sedih...tp serius ckp,acu mmg kesian dgn nasib akak & faiz...insyaAllah kawan2 lain akan turut doakan utk akak

@cu SaYaNg said...

hysman::
hanya doa je yg mampu kita pohon utk diaorang...semoga segala2 nye berakhir dgn gembira...

nurdaniella said...

acu, terima kasih yer sayang.. moga masih ada sinar pelangi selepas ribut taufan ni..

@cu SaYaNg said...

insyaAllah kak...
doa je yg mampu kami berikan utk akak...