Followers

Open House Episode Tiga

Wednesday, September 29, 2010

Lokasi:: Perkarangan Dewan Besar
Tuan Tanah:: Majikan Acu


Hari nie open house majikan acu..bermula jam 12 tengahari..
menu yang di hidang kan antara nye sate, soto, nasi himpit lemang & rendang
tapi acu cuma makan soto & sate je...nak simpan perut untuk open house ke-2
acu ke sana dengan Kak Win & Suria..

abis makan dalam pukul 12.40 kami bergerak ke lokasi kedua pula
masa nak beredar tu artis jemputan baru sampai...
Bienda, Shieda Dangdut & Pyan Cecupak..tak sempat tengok diaorang nyanyi


Lokasi:: Taman Botani, Putrajaya
Tuan Tanah:: Ncoral a.k.a vendor opis

Nie kali ke-3 acu datang ke open house Ncoral nie
seperti 2 tahun yang lepas, lokasi nye masih sama; Taman Botani
berkongsep kan gerai..menu makanan pun hampir sama seperti tahun lepas

ada ayam golek, sate, rojak buah, laksa, bihun sup, nasi arab + kambing golek
nasi putih + gulai kawah, bbq, char kue teow, abc & cendol
...
acu cuma makan rojak buah,, laksa, bbq udang & ayam
tu pun berkongsi dengan Suria...

kami bergerak balik ke opis dalam 2.30..tu pun sebab langit dah mula
menunjuk kan tanda-tanda hujan akan turun...
kalau tak, mau lama lagi lepak situ...



Impian Honeymoon...

Tengah dok kemaskini folder gambar dalam pc acu nie
terjumpa folder gambar masa tour acu di Europe tahun 2004
tour yang memakan masa selama 14 hari..
tour yang membawa acu pertama kali ke negara luar
tour yang membawa acu melihat 6 negara di Europe

antara 6 negara yang acu singgah tu acu jatuh cinta dengan Swiss
sampaikan acu sematkan di fikiran acu
yang acu akan kembali semula ke Swiss nie..insyaAllah
acu menjadikan impian ke Swiss nie sebagai destinasi honeymoon acu
insyaAllah....semoga impian nie tercapai hendak nye..amin...

kenapa acu suka Swiss???
emm...sebab acu suka permandangan kat Swiss yang bergunung ganang
gunung yang diselaputi salji...cantik je..

suasana nye terasa nyaman je...
tengok la...kandang lembu pun nampak cantik...
tenang dan mendamai kan je....hehehee

nak shopping kat sana barang pun tak mahal
emm...sebab matawang Swiss lebih rendah daripada mata wang Euro
dan pulak...size untuk acu belambak kat sana...
maklum le ai kan American size...hahahaaa

orang sana pun ensem-ensem je...hehehehee
tapi tak de la sampai acu nak cari jodoh kat sana
tapi kalau dapat orang sana apa salah nye kan??? hehehee

emmm...rindu nye...teringin nye nak ke sana semula
ntah bila ia nya akan tercapai impian berbulan madu nie
hanya Allah yang tau....


Satu Penghinaan...Baca Sampai Habis

Tuesday, September 28, 2010

Pertama sekali acu nak mohon maaf untuk entry nie
bukan niat acu nak timbulkan sebarang kekecohan
cuma sekadar berkongsi dari email yang acu dapat...
sebab acu rasa terhina dengan penulisan nie..
wallahua'lam betul atau tak kandungan nie

cuba korang baca sampai abis kandungan attachment
yang acu dapat nie...acu tulis kan semula attachment tu
tanpa mengubah apa-apa...cuma kalau ada salah taip tu mohon maaf ye...



Tuan,
kes lelongan

Saya dengan segala hormatnya merujuk kepada pekara di atas.

Saya dan isteri saya adalah pemunya kepada firma Sri Dataran Auctioneers di Puchong.
Saya bernama Muralitharan A/L N.Ramasamy dan isteri saya bernama Geetha A/P Ramachandran. Kami berdua berpendidikan tinggi dan berkaliber dalam menjalankan lelongan. Kami telah menjalankannya lebih 7 tahun.

Tuan, Ingin saya beritahu tuan bahawa selama 7 tahun kami buat lelongan ini tiada apa-apa masalah timbul. Kami telah menjalankan dengan jayanya sehinggakan kehidupan kami serba mewah. Kami berdua keturunan hindu dan berbangsa India.

Soalnya tuan, kenapa pentadbiran tuan memandang rendah terhadap kami sebagai pelelong India. Setiap kali kami masuk pejabat tuan, borang di ambil secara selamba dan ditegur secara tidak sopan. Apakah kami ini tidak berpunya apa-apa?

Tuan pun sedar tentang sikap dan tabiat orang Melayu. Kaum tuan memang disuap oleh kerajaan. Jika ada orang Melayu yang ppandu kereta mewah pastinya dia ada kaitan dengan suapan kerajaan. Manakala, kami maju dalam profesion lelongan dan hidup mewah harri ni atas hasil usaha sendiri.

Tuan, bukan suapan kerajaan sahaja. Kami sendiri ada menyuap pegawai tuan yang mengedarkan kes lelongan untuk mendapatkan kes.Pegawai tuan mana ada orang India. Pastinya orang Melayu. Dia dapat wang rasuah dia bertegur baik dengan saya dab bagi kes. Bila tidak dapat wang keji ini, dia selamba dalam semua hal.

Apakah kelebihan orang melayu dari kami yang membuat pentadbiran tuan tidak hormat sama kami?

Tuan sendiri sedarkan, lelaki melayulah yang selalu merogol anak perempuan sendiri.Kaum kami mana ada? Orang melayu tidak makan khinzir tetapi kelakuan melayu lebih keji dari khinzir. Kaum melayu tidak makan khinzir tetapi dia sokong dan beri tempat untuk bela khinzir!


Kami telah menstabilkan beberapa perniagaan lain atas hasil usaha sendiri dan tidak bergantung pada sedekah kes lelongan pejabat tuan. Tuan tolong kami maklumkan pada pentadbiran bawahan. Kepanasan hati kami dari kelakuan orang tuan tidak dapat kami simpan dalam hati lagi.

Pentadbiran tuan belum tahu erti sembahyang. Sembahyang lima kali kepada tuhan Allah. Orang Amerika hanya sembahyang sekali seminggu dan dia bersama negaranya mahu. Melayu di Malaysia sembahyang lika kali dan mundur lagi.Jadi, hanya orang yang lemah sembahyang banyak kali. Bagi kami tiada apa-apa peraturan sembahyang dan kami suami-isteri maju dalam bidang. Tolong tuan maklumkan pada pentadbiran tuan supaya jangan selimut 'Sembahyang' untuk melayan rasa kemalasan pada hari Jumaat. Orang Amerika sembahyang 4 kali sebulan dan maju. Orang Melayu Malaysia sembahyang 150 kali sebulan dan masih rogol anak kandung sendiri.

Tuan, kami telah merancang untuk melepaskan profesion lelongan selepas 4 tahun dar sekarang atas rasa kepuasan hati dari segi kewangan. Kami rasa sudah cukup dan ingin menikmati kehidupan ini. Inilah ynag agama kami ajar. Iaitu rasa kepuasan dalam apa jua. Tetapi kepimpian Melayu ada scenarionya sendiri. Nik Aziz kat kelantan sudah nak masuk kubur tetapi masih menteri besar lagi. khir toyo arah pecah kuil kami kerana rasa tanah bagi puaskan hati dia tak cukup. Badawii sudah tak larat nak bercakap tetapi sudah berkahwin dengan Jeanne tak sampai setahun bini dia meninggal. Anwar sudah 67 tetapi liwat lelaki 27 tahun. Tuan, pada faktanya Nabi Muhammad atau Nabi Khinzir. Kami rasa ianya lebih kepada Khinzir.

Tuan, kami berdua telah merancang untuk migrasi ke Englad 4 tahun akan datang. Kami sudah maju dalam banyak hal atas usaha kami sendiri. Kami juga sudah letih dengan tabiat melayu. Jadi tujuan kami menulis surat ini adalah untuk melepaskan kemarahan hati kami tentang cara pentadbiran tuan melayan kami dalam hal lelongan.

Sekian.




Cancel Nak Beraya..uwaaaaa...

acu dapat surat...tapi bukan la surat CINTA
surat arahan kerja....sob..sob..sob...


surat yang menyatakan acu dilantik menjadi salah seorang
petugas yang akan bertugas sempena konvokesyen bulan depan...
konvokesyen nye bermula 9hb hingga 13hb Oktober..

acu ingat kan tugas nye bermula pada 9hb nie
rupa2 nye petang nie dah start....uwaaaaaaa
tapi petang nie hingga 30hh nie keja nye cuma di opis je

start 2hb hingga 7hb Oktober dah mula berkampung di Dewan
2hb tu ari sabtu...ari sabtu ada lah ari yang banyak open house
uwaaaaaaaaaaaaaaa....acu tak dapat pegi...uhuk..uhuk..uhuk..
sebab keja nye kekadang melarat hingga ke malam...

pada kengkawan jauh yang menjemput acu tu
acu minta maaf ye sebab tak dapat pegi
yang dekat2 insyaAllah acu cuba yang terbaik untuk pegi jugak..


For Laddies Only :-D

Monday, September 27, 2010

acu tak tau le info nie berguna ke tak tapi tak salah kalau kita mencuba kan???



CARA atau TIPS untuk MEMIKAT LELAKI


1. Sentiasa tersenyum dan jangan bersikap sombong apabila berinteraksi dengan si dia.

2. Berwatakan menarik (Personaliti yang mampu mengugat hatinya).

3. Jujur dan sentiasa merendah diri.

4. Lakukan apa yang dia suka dan jangan lakukan apa yang dia tak suka.

5. Mempunyai bentuk badan yang menarik dan melentik (terpulang kepada individu).
(uwaaaaaaaaaaa....acu tak termasuk dlm kategori nie..uwaaaaaaaaa..)

6. Mempunyai tingkah laku yang baik dan lemah lembut.

7. Pandai dalam memainkan peranan sebagai seorang wanita ketika berada disamping lelaki yang anda minati.

8. Jangan terlalu mengongkong dan sangat bergantung kepada lelaki. Lelaki juga perlu wanita yang pandai berdikari. Tetapi jika dia sudi menolong apa salahnya. Tetapi jangan memaksa dan selalu sehingga menyusahkan si dia.

9. Ketika berinteraksi dengan mereka jangan lupa gunakan bahasa tubuh yang anda ketahui seperti mata dan tangan.

10. Jaga cara pemakaian anda,seksi atau tidak terpulang kepada lelaki yang anda minati.

11. Sering memberikan kad ucapan buat si dia yang kamu minati sebagai rancangan pertama memikat dirinya. (yang nie acu memang praktik kan..)

12. Lelaki sukakan wanita yang suka berterus terang tanpa menyembunyikan sesuatu.

13. Apabila berhadapan dengan lelaki yang kamu minati, renung matanya dan tunjukkan sifat humor kamu. Ini adalah taktik untuk memberitahu si dia bahawa kamu boleh didekati tetapi bukan beerti kamu ini perempuan murahan dan mudah didekati.

14. Jangan bersikap selalu jual mahal apabila berada bersama mereka.

15. Bijak menyesuaikan diri dalam apa jua keadaan.

16. Yang paling penting lelaki suka dimanjai dengan belaian dan kata-kata yang romantik.

17. Jangan sesekali memperbandingkan dia dengan sesiapa sahaja. Lelaki cukup pantang dalam hal ini!


psssttt...acu nak try apply tips2 nie..mana tau kot2 menjadi..ahaks...
ngeh..ngeh..ngeh


Open House Episode Dua

Sabtu:: 25 September

Lokasi:: Selayang
Tuan Tanah::
Mas Rohayu - x-schoolmet ASTECH

acu ke rumah Mas dengan Fiqa; anak sedara acu
menu utama nye mee kari...pastu sampingan nye kuih raya
menu istimewa dodol yang di import dari Pekan Rabu, Alor Setar
minah nie memang penggemar dodol Pekan Rabu
every year wajib dia oder dodol dari sana...

dari kiri:: Mas a.k.a tuan tanah, acu & wanie

lepas balik dari rumah Mas, acu singgah PAVILION
wah...beraya sampai ke PAVILION..ahaks
acu belanja Fiqa tengok wayang..cite MAGIKA..
not bad la cite nie...boley dilayan
elok sangat la bawa anak2 korang nonton...



Ahad:: 26 September 2010

Lokasi:: Seri Kembangan
Tuan Tanah::
En.Zamrin - officemate acu

Sebenar nye, tujuan acu ke rumah En.Zamrin nie untuk berurut
acu memang selalu berurut badan dengan wife dia; Kak Su
kebetulan pulak, lepas abis berurut tu ada sepupu dia datang
mak Kak Su masak kan nasi himpit + kuah kacang & kue teow goreng
so, acu pun join le beraya sama....hehehee

Lokasi :: Kajang
Tuan Tanah::
Pn. Sri Yanti - officemate + jiran tetangga apartment acu

Balik dari rumah En.Zamrin, acu bersih kan diri & tunaikan apa yang wajib
terus turun ke tingkat 5 pulak untuk beraya...
Sri masak kan nasi himpit + kuah lodeh & juga mee bandung
menu special nye sate yang di masak sendiri oleh ibu mertua kesayangan

lepak lama jugak sebab menunggu si Maziah sampai
mata acu dah hampir nak terlelap dah maklum le badan tengah sedap
baru lepas urut la katakan...

sori le Sri, sebab acu tak tolong apa2 pun...
ingat kan mengurut abis awal...tak sangka lak lama urut nye

Lokasi:: Pandan Indah
Tuan Tanah:: Kakcik Seroja - kenalan blogger

Alhamdulillah tercapai juga niat nak beraya di rumah Kakcik
acu bergerak ke KL jemput Kak Azie...jalan jam gile...
sampai kat kawasan rumah Kak Azie dah dekat pukul 9malam dah
nasib le tak susah sangat mencari rumah Kakcik dengan bantuan "telefonis"

menu utama Kakcik nasi himpit + kuah kacang & mee kari
menu istimewa nye tentu nye lah rendang ayam...
dah lama acu teringin nak makan rendang ayam Kakcik nie
maklum le selama nie asyik baca dalam blog dia je kan..hehehee

::gambar cilok dari blog kakcik::

bergerak balik dari rumah Kakcik pukul 11 malam
thanks to Abang Mus & Kakcik sebab hantar kan Kak Azie balik
and sori ya Kak Azie sebab acu tak hantar Kak Azie balik malam tadi

TERIMA KASIH daun keladi kepada semua tuan tanah
JANGAN serik JEMPUT LAGI ya...hehehehee


Raya 2010

Friday, September 24, 2010

8 September 2010

Bertolak pulang ke kampung dalam jam 1.30 pagi
disebabkan jam bermula dari Sungkai
so, acu singgah R&R Tapah jam 3.30 pagi..
kekonon nye nak rehat sekejap je sudah nye tertido sampai jam 5pagi
kelam kabut bangun untuk sahur..5.35 terus gerak ke Kedah
Alhamdulillah selamat sampai kat kampung pukul 8.30pagi

9 September 2010

Emak dah siap buat ketupat dah sebab ingat kan raya 9hb
so, tak banyak yang nak di tolong hari terakhir puasa nie
pagi tu memang terbongkang je la..maklum le penat drive
juadah berbuka untuk hari terakhir berpuasa
nasi bukhori + ayam masak merah + daging masak hitam
tersangat la menyelerakan bila berbuka beramai-ramai...

malam lepas berbuka sibuk siap kan bahan-bahan untuk juadah 1 Syawal
mee kari...makanan kegemaran mak acu


10 September 2010

Selepas cium tangan emak, kami semua pegi masjid
lepas solat, singgah ziarah kubur arwah ayah, nenek & abang ipar
sampai je umah terus buat rebonding...hahahaha

pastu saudara mara dah mula datang..kelam kabut di buat nye
nasib baik tak terbakar rambut acu...hehehehee

lepas zohor, giliran kami pulak beraya ke rumah saudara mara

11 September 2010

Hari Raya kedua...pagi sambung beraya rumah saudara mara
yang tinggal sekampung...
balik tu, acu jadi chef...hahahaaa
santapan tengahari Hari Raya Kedua hasil air tangan acu...hehehee

acu buat masakan kampung....ikan pekasam goreng, ulam+sambal belacan
sambal telur, sayur taugeh & ikan kembong goreng
..
fuuuhhhhh...makan dengan nasi panas sangat la menyelerakan

petang nye buat persediaan untuk bbq sebelah malam...
pun hasil air tangan acu jugak bahan pemerapan nye...heheheee...
bagus acu nie...calon menantu yang terrrrbbbbaaaaikkk..muahahaa
(jangan muntah..jangan muntah...tahan je la ye..hahahaa)
seronok tengok bila orang berselera makan hasil masakan kita..
terasa penat tu berbaloi...hehehee

lepas makan, anak-anak sedara acu layan bunga api...


12 September 2010

Di sebelah siang nye, acu ambil kesempatan menziarah
ke rumah kawan-kawan...

sebelah malam time for DUIT RAYA..!!!!!
istimewa nye duit raya daripada acu ialah ada souviner tambahan
souviner yang acu beli masa acu ke
Bandung aritu

13 September 2010

Kakak & abang acu ada yang dah mula pulang ke destinasi masing-masing
sebab 14hb anak-anak diaorang ada yang dah mula bersekolah
sebelah petang kami keluar beramai-ramai mana yang tinggal
pergi makan bihun sup kat pekan...sedappp!!!!


14 September 2010

Acu bawa anak-anak sedara acu ke Sunway Carnival di Butterworth
kami tengok wayang filem Senario Asam Garam


15 September 2010

Sebelah pagi, acu keluar jumpa kawan acu yang datang dari Ipoh
kemudian pegi ke pasar beli bahan-bahan untuk masak
sebelah petang emak ajak acu ke kedai emas..
dapat la habuan sebab teman kan mak...hehehee :-D


16 September 2010

Sebelah pagi acu ikut kakak acu ke Jitra
lepas zohor, acu keluar dengan kawan acu ke Penang
menikmati char kue teow yang sangat la sedap...

17 September 2010

Acu ke rumah kakak di Bertam, Butterworth..
balik petang tu acu singgah pasar malam beli juadah
untuk mak berbuka puasa...

18 September 2010

Awal-awal pagi..acu keluar rumah...isi minyak kereta
dan beli bahan-bahan untuk masak...
hari nie acu akan bertolak balik ke KL..ditemani Anuar

seperti biasa, kalau nak berjalan jauh mak mesti sibuk suruh bawa bekal
ya..acu sendiri pun lebih suka bawa bekal dari makan di gerai
sebab dah beberapa kali acu kena keracunan...huhuhu

acu sangat suka kalau mak acu masak kan sambal udang petai
tapi di sebab kan aritu mak acu puasa, maka nye sekali lagi
acu kena la makan sambal petai air tangan acu...sedey sebab bukan mak masak
ayam goreng + sambal udang petai nie jadi bekalan kami

acu bertolak dari rumah dalam pukul 11.50pagi
kami berenti makan di Hentian Sungai Buloh untuk lunch pukul 2.45petang
lepas makan, acu antar Anuar balik ke asrama di Setapak
pastu acu terus balik ke rumah...dalam 3.45 acu sampai rumah

tamat sudah seminggu beraya di kampung...
bermula minggu nie, acu akan berhari raya di rumah kawan2 di KL pulak