Followers

Raya 2010

Friday, September 24, 2010

8 September 2010

Bertolak pulang ke kampung dalam jam 1.30 pagi
disebabkan jam bermula dari Sungkai
so, acu singgah R&R Tapah jam 3.30 pagi..
kekonon nye nak rehat sekejap je sudah nye tertido sampai jam 5pagi
kelam kabut bangun untuk sahur..5.35 terus gerak ke Kedah
Alhamdulillah selamat sampai kat kampung pukul 8.30pagi

9 September 2010

Emak dah siap buat ketupat dah sebab ingat kan raya 9hb
so, tak banyak yang nak di tolong hari terakhir puasa nie
pagi tu memang terbongkang je la..maklum le penat drive
juadah berbuka untuk hari terakhir berpuasa
nasi bukhori + ayam masak merah + daging masak hitam
tersangat la menyelerakan bila berbuka beramai-ramai...

malam lepas berbuka sibuk siap kan bahan-bahan untuk juadah 1 Syawal
mee kari...makanan kegemaran mak acu


10 September 2010

Selepas cium tangan emak, kami semua pegi masjid
lepas solat, singgah ziarah kubur arwah ayah, nenek & abang ipar
sampai je umah terus buat rebonding...hahahaha

pastu saudara mara dah mula datang..kelam kabut di buat nye
nasib baik tak terbakar rambut acu...hehehehee

lepas zohor, giliran kami pulak beraya ke rumah saudara mara

11 September 2010

Hari Raya kedua...pagi sambung beraya rumah saudara mara
yang tinggal sekampung...
balik tu, acu jadi chef...hahahaaa
santapan tengahari Hari Raya Kedua hasil air tangan acu...hehehee

acu buat masakan kampung....ikan pekasam goreng, ulam+sambal belacan
sambal telur, sayur taugeh & ikan kembong goreng
..
fuuuhhhhh...makan dengan nasi panas sangat la menyelerakan

petang nye buat persediaan untuk bbq sebelah malam...
pun hasil air tangan acu jugak bahan pemerapan nye...heheheee...
bagus acu nie...calon menantu yang terrrrbbbbaaaaikkk..muahahaa
(jangan muntah..jangan muntah...tahan je la ye..hahahaa)
seronok tengok bila orang berselera makan hasil masakan kita..
terasa penat tu berbaloi...hehehee

lepas makan, anak-anak sedara acu layan bunga api...


12 September 2010

Di sebelah siang nye, acu ambil kesempatan menziarah
ke rumah kawan-kawan...

sebelah malam time for DUIT RAYA..!!!!!
istimewa nye duit raya daripada acu ialah ada souviner tambahan
souviner yang acu beli masa acu ke
Bandung aritu

13 September 2010

Kakak & abang acu ada yang dah mula pulang ke destinasi masing-masing
sebab 14hb anak-anak diaorang ada yang dah mula bersekolah
sebelah petang kami keluar beramai-ramai mana yang tinggal
pergi makan bihun sup kat pekan...sedappp!!!!


14 September 2010

Acu bawa anak-anak sedara acu ke Sunway Carnival di Butterworth
kami tengok wayang filem Senario Asam Garam


15 September 2010

Sebelah pagi, acu keluar jumpa kawan acu yang datang dari Ipoh
kemudian pegi ke pasar beli bahan-bahan untuk masak
sebelah petang emak ajak acu ke kedai emas..
dapat la habuan sebab teman kan mak...hehehee :-D


16 September 2010

Sebelah pagi acu ikut kakak acu ke Jitra
lepas zohor, acu keluar dengan kawan acu ke Penang
menikmati char kue teow yang sangat la sedap...

17 September 2010

Acu ke rumah kakak di Bertam, Butterworth..
balik petang tu acu singgah pasar malam beli juadah
untuk mak berbuka puasa...

18 September 2010

Awal-awal pagi..acu keluar rumah...isi minyak kereta
dan beli bahan-bahan untuk masak...
hari nie acu akan bertolak balik ke KL..ditemani Anuar

seperti biasa, kalau nak berjalan jauh mak mesti sibuk suruh bawa bekal
ya..acu sendiri pun lebih suka bawa bekal dari makan di gerai
sebab dah beberapa kali acu kena keracunan...huhuhu

acu sangat suka kalau mak acu masak kan sambal udang petai
tapi di sebab kan aritu mak acu puasa, maka nye sekali lagi
acu kena la makan sambal petai air tangan acu...sedey sebab bukan mak masak
ayam goreng + sambal udang petai nie jadi bekalan kami

acu bertolak dari rumah dalam pukul 11.50pagi
kami berenti makan di Hentian Sungai Buloh untuk lunch pukul 2.45petang
lepas makan, acu antar Anuar balik ke asrama di Setapak
pastu acu terus balik ke rumah...dalam 3.45 acu sampai rumah

tamat sudah seminggu beraya di kampung...
bermula minggu nie, acu akan berhari raya di rumah kawan2 di KL pulak





0 xoxo: