Followers

Satu Penghinaan...Baca Sampai Habis

Tuesday, September 28, 2010

Pertama sekali acu nak mohon maaf untuk entry nie
bukan niat acu nak timbulkan sebarang kekecohan
cuma sekadar berkongsi dari email yang acu dapat...
sebab acu rasa terhina dengan penulisan nie..
wallahua'lam betul atau tak kandungan nie

cuba korang baca sampai abis kandungan attachment
yang acu dapat nie...acu tulis kan semula attachment tu
tanpa mengubah apa-apa...cuma kalau ada salah taip tu mohon maaf ye...



Tuan,
kes lelongan

Saya dengan segala hormatnya merujuk kepada pekara di atas.

Saya dan isteri saya adalah pemunya kepada firma Sri Dataran Auctioneers di Puchong.
Saya bernama Muralitharan A/L N.Ramasamy dan isteri saya bernama Geetha A/P Ramachandran. Kami berdua berpendidikan tinggi dan berkaliber dalam menjalankan lelongan. Kami telah menjalankannya lebih 7 tahun.

Tuan, Ingin saya beritahu tuan bahawa selama 7 tahun kami buat lelongan ini tiada apa-apa masalah timbul. Kami telah menjalankan dengan jayanya sehinggakan kehidupan kami serba mewah. Kami berdua keturunan hindu dan berbangsa India.

Soalnya tuan, kenapa pentadbiran tuan memandang rendah terhadap kami sebagai pelelong India. Setiap kali kami masuk pejabat tuan, borang di ambil secara selamba dan ditegur secara tidak sopan. Apakah kami ini tidak berpunya apa-apa?

Tuan pun sedar tentang sikap dan tabiat orang Melayu. Kaum tuan memang disuap oleh kerajaan. Jika ada orang Melayu yang ppandu kereta mewah pastinya dia ada kaitan dengan suapan kerajaan. Manakala, kami maju dalam profesion lelongan dan hidup mewah harri ni atas hasil usaha sendiri.

Tuan, bukan suapan kerajaan sahaja. Kami sendiri ada menyuap pegawai tuan yang mengedarkan kes lelongan untuk mendapatkan kes.Pegawai tuan mana ada orang India. Pastinya orang Melayu. Dia dapat wang rasuah dia bertegur baik dengan saya dab bagi kes. Bila tidak dapat wang keji ini, dia selamba dalam semua hal.

Apakah kelebihan orang melayu dari kami yang membuat pentadbiran tuan tidak hormat sama kami?

Tuan sendiri sedarkan, lelaki melayulah yang selalu merogol anak perempuan sendiri.Kaum kami mana ada? Orang melayu tidak makan khinzir tetapi kelakuan melayu lebih keji dari khinzir. Kaum melayu tidak makan khinzir tetapi dia sokong dan beri tempat untuk bela khinzir!


Kami telah menstabilkan beberapa perniagaan lain atas hasil usaha sendiri dan tidak bergantung pada sedekah kes lelongan pejabat tuan. Tuan tolong kami maklumkan pada pentadbiran bawahan. Kepanasan hati kami dari kelakuan orang tuan tidak dapat kami simpan dalam hati lagi.

Pentadbiran tuan belum tahu erti sembahyang. Sembahyang lima kali kepada tuhan Allah. Orang Amerika hanya sembahyang sekali seminggu dan dia bersama negaranya mahu. Melayu di Malaysia sembahyang lika kali dan mundur lagi.Jadi, hanya orang yang lemah sembahyang banyak kali. Bagi kami tiada apa-apa peraturan sembahyang dan kami suami-isteri maju dalam bidang. Tolong tuan maklumkan pada pentadbiran tuan supaya jangan selimut 'Sembahyang' untuk melayan rasa kemalasan pada hari Jumaat. Orang Amerika sembahyang 4 kali sebulan dan maju. Orang Melayu Malaysia sembahyang 150 kali sebulan dan masih rogol anak kandung sendiri.

Tuan, kami telah merancang untuk melepaskan profesion lelongan selepas 4 tahun dar sekarang atas rasa kepuasan hati dari segi kewangan. Kami rasa sudah cukup dan ingin menikmati kehidupan ini. Inilah ynag agama kami ajar. Iaitu rasa kepuasan dalam apa jua. Tetapi kepimpian Melayu ada scenarionya sendiri. Nik Aziz kat kelantan sudah nak masuk kubur tetapi masih menteri besar lagi. khir toyo arah pecah kuil kami kerana rasa tanah bagi puaskan hati dia tak cukup. Badawii sudah tak larat nak bercakap tetapi sudah berkahwin dengan Jeanne tak sampai setahun bini dia meninggal. Anwar sudah 67 tetapi liwat lelaki 27 tahun. Tuan, pada faktanya Nabi Muhammad atau Nabi Khinzir. Kami rasa ianya lebih kepada Khinzir.

Tuan, kami berdua telah merancang untuk migrasi ke Englad 4 tahun akan datang. Kami sudah maju dalam banyak hal atas usaha kami sendiri. Kami juga sudah letih dengan tabiat melayu. Jadi tujuan kami menulis surat ini adalah untuk melepaskan kemarahan hati kami tentang cara pentadbiran tuan melayan kami dalam hal lelongan.

Sekian.




2 xoxo:

safiyyahosman said...

mm...ntah sapa sapa la kan..nak menyemarakkan perkauman la tue...

@cu SaYaNg said...

safiyyah::

tu la..nampak mcm di reka pun ya jugak...saje nk bg org marah