Followers

Ingat Lagi Tak??

Friday, November 4, 2011

Teringat time kecik-kecik dulu

1) acu ada mainan nie dulu...susah juga nak masuk kan gelung tu dalam
tiang yang terpacak tu...geram je...emm..agak nya acu nie bukan seorang
yang penyabar kot...hehehehehe



2) Dulu-dulu banyak koleksi dam ular nie...setiap kali ke kedai
mesti nak beli dam ular nie..kat kampung acu dulu dijual
dengan harga 30sen satu. murah je kan??
sebab tu tak kisah pun beli selalu...hehehehhe



3) acu panggil permainan nie tuju kasut...benci tau acu selalu
failed susun kasut tu..nyampah!! selain tuju kasut kami main tuju tin
jenuh redah tempat sampah nak cari tin-tin susu yang dibuang



4) Masa sekolah rendah acu suka kumpul pemadam macam nie
biasa nya cikgu yang jual kat sekolah...sekeping tu seposen
so, selalu lah acu beli...macam-macam gambar ada
selain daripada bendera nie acu suka pemadam yang bentuk kartun
beli banyak-banyak lepas lesap entah ke mana...kena marah dengan mak



5) Yang nie memang feveret acu...setiap sabtu ada pasar tani kat
kampung acu...so, setiap minggu lah acu akan beli sekurang-kurang nya
satu set baju anak patung kertas nie...
baru-baru beli acu sorok dulu...takut kena marah dengan mak
bila mak tak nampak baru lah keluar kan...pastu campurkan dengan
anak patung kertas yang lama-lama...so, mak tak perasan lah...hehehehe



6) Semua orang mesti penah main lompat teng-teng (betul ke acu eja??)
acu tak minat sangat...tapi layan juga lah dengan kawan-kawan sekolah
kami panggil nie main "jengket kapai terbang"...sebab kena jengket
dan bentuk nya ala-ala kapal terbang



7) Game tetris...video game yang paling popular zaman dulu
acu cukup terer main tetris nie dulu...tapi sekarang kalau suruh main
belum tentu terer lagi lah...dah lama tak main...tangan mesti failed
nak susun blok-blok tu...game feveret acu satu ketika dulu :)



8) Yang nie sampai sekarang acu tak pandai buat...hehehehee



9) acu selalu dapat kamera macam bila setiap kali tiba musim haji
saudara-mara acu balik dari Mekah mesti beli kamera nie
dalam tu ada filem gambar-gambar bumi Mekah dan Madinah



10) Yang nie acu tak ada...bila tiba zaman anak-anak saudara acu
baru acu merasa main piano nie...dulu mak & arwah ayah tak penah beli
kalau diaorang beli, mesti acu dah pandai main piano sekarang kan??



11) acu tak penah beli pistol nie tapi tumpang main kawan-kawan punya
ada lah...arwah ayah marah kalau acu beli...bahaya kata nya
tak salah acu, kerajaan ada haram kan penjualan pistol nie
sebab katanya mirip dengan pistol betul



12) Lompat getah atau "zero point" memang feveret budak-budak pompuan
sanggup tak makan sebab nak beli getah untuk buat tali tu
kadang-kadang budak lelaki pun tumpang main sama
waktu rehat kat sekolah wajib main lompat getah nie
nak main nie bahaya kalau pakai skirt...nanti nampak habis yang kat dalam



13) Permainan nie sampai ke zaman anak saudara acu..
diaorang pun main juga...apa nama permainan nie ek..??
ala..yang terbalik kan kad pastu kita kena pukul lantai untuk
terbalik kan kad tu semula...sapa yang berjaya terbalik kan paling banyak
dia dikira sebagai pemenang...pastu siap lah...abis merah tapak tangan




Nostalgia kan permainan-permainan nie semua??






Photobucket

"SomeDay I Will Be Queen' But I Will aLways Be MyselF"

6 xoxo:

kakcik said...

Rugi budak2 sekarang tak kenal permainan tu semua, kan? Yang diaorang tahu permainan yang canggih2 je.

Anaa said...

kehkehkeh.. nostalgia sungguh.. acu, boleh kata sumer akak main kecik kecik dulu.. ada lagi, galah panjang, rounders, baling tin, chop tiang, entah apa2 lagi .. hehehe.. memang rugi budak2 skang kann..

[PCL] said...

main tuju kasut PCL memang terer..sekali tuju je jatuh..cekap mengelak terus siapkan balik kasut tu..haha memnag sempoi lah acu !

zeropoint, FAIL !..owang pompuan ja hebat..huhu.

Kakzakie said...

Kakak dulu kalau main teng-teng dgn skipping getah gelang tu Cu boleh sampai tak ingat makan...

Nanti kena jerit mak suruh bersihkan badan baru masuk rumah...

luahfikiran said...

SALAM,
TERINGAT HARI TU ! KE SANA KE MARI MEMBANTU ! TAK SABAR NAK JUMPA LAGI !

gedek! said...

uncle dulu main dalam longkang ke....