Followers

"Terbang Lah Burung Terbang...Terbang Tinggi Tinggi"

Thursday, June 14, 2012

Lanjutan daripada WW semalam [sini]

Keluar dari Istana [sini], kami bermain pula di Taman Burung
tapi bukan taman burung kepunyaan Istana la...hehehehee

Pertama kali kami menjejak kan kaki ke Taman Burung KL
yang terletak di Tasik Perdana
dah lama sebenar nya teringin nak datang sini
tapi asyik tangguh je
nasib baik la budak berdua nie ajak lepas tu

Photobucket

Bayaran masuk ke sini boleh tahan gak RM25 untuk dewasa
dan RM12 untuk kanak-kanak bawah 12 tahun
dengan syarat kena tunjuk MyKad...
kalau tanpa Mykad RM48 dan RM38 untuk kanak-kanak
jauh beza kan????

Photobucket

Tapi acu rasa berbaloi kot harga yang kita bayar tu
sebab boleh tahan luas juga Taman Burung nie
dan burung-burung nye memang banyak la...bersepah sana sini

Photobucket

Sila patuhi peraturan yang telah ditetapkan ye

Photobucket

Yang best nya Taman Burung Kuala Lumpur nie
burung-burung nya dibiarkan bebas
cuma ada beberapa jenis burung je yang di kurung dalam sangkar

So, kita boleh bermain sesuka hati je dengan burung-burung tu
tapi burung-burung nie ada jinak dan ada juga yang tidak

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Antara spesies burung yang ada di sini

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Penat berjalan, kami berhenti rehat di Cafe yang telah
disediakan oleh pihak Taman Burung Kuala Lumpur nie

Photobucket

Tapi jangan terkejut ya...harga untuk sebotol air mineral nie RM4.00!!!!

Photobucket

Acu rasa harga RM4 untuk sebotol air mineral tu terlalu mahal la
agak-agak la kalau nak untung lebih pun
kalau dijual dengan RM2 pun, owner tu dah untung banyak dah

Okay lupa kan bab air mineral mahal tu
selain dari jalan-jalan tengok burung dan bermain dengan burung
kami juga menonton pertunjukan burung

Photobucket

Kelakar je tengok burung kakak tua menjawab soalan math yang diberikan
terhibur tengok gelagat burung-burung tu semua

Kami tak lupa juga mengabadikan kenangan di Taman Burung nie
bergambar bersama....sedikit bayaran dikenakan tapi berbaloi

Photobucket

Sebelum balik singgah kedai souvenir untuk beli buah tangan
tanda kenangan kami pernah datang ke Taman Burung nie :)

Photobucket

Kesimpulan nya, kami memang terhibur
penat berjalan langsung tak terasa...sangat ENJOY!!!!







Photobucket

19 xoxo:

Kakzakie said...

Last gambar tu acu mengaum macam iklan ubat gigi budak mengaum tu..

Mahal memang air mineral kalau RM4. Lain kali siapa yg nak masuk baik bawa air sendiri.

anaa said...

amboi, bermain2 ngan burung lagi.. geli geleman ekkk...

tapi k.ana macam rasa harga tiket tu sedikit mahal ler.. kalau anak berderet macam akak ni, harus kat seratus hinggit habis kat tiket jer.. huu..

kakcik said...

Mak belum pernah masuk lagi ke Taman Burung tu. ;-)

Afasz said...

wahhh byk nye burung hinggap di jendela..eh ditangn korang......tak geli ke?

JunAina said...

Acu nasib baik burung2 tu tak ikut balik. Pertama dan terakhir gi taman burung masa zaman bercinta dulu tapi cinta itu tak kesampaian.

Hanis Azla said...

macam2 ada kat KL kan.. tak perlu nak pergi jauh.. harga entrance yg tinggi tu takpelah jgk sbb kita tahu kos pengurusannya pastinya tinggi.. tp bab harga jualan barang makanan tu.. mmg rasa tak munasabah betul.. mahal yg melampau.. ke zoo pun begitu.. berganda2 harga makanan dan minuman yg dijual.. takde sesiapa ke boleh pantau agaknya?

Papa Mifz said...

papa mifz tak pernah sampai taman burung KL tuh kak...nmpk menarik...teringin jugak nak pergi...huhu

@cu SaYaNg said...

kakzakie::

bila akak cakap camtu acu tengok balik gambar tu...a'ah la kak lebih kurang sama cam iklan tu..hehehee

betul kak, bawa air sendiri lebih jimat

@cu SaYaNg said...

kak anaa::

acu memang suka main dengan binatang...hehehehee

@cu SaYaNg said...

kakcik::

sesekali mak bawa BS g sini sure dia suka punye :)

@cu SaYaNg said...

Afasz::

tak...lagi banyak lagi acu suka
tapi kena ati2 takut dia berak..hehehe

@cu SaYaNg said...

Kak JunAina::

wah!! bercinta di taman burung ek..kelass!! hehehehe

@cu SaYaNg said...

Kak Hanis Azla::

betul tu kak
kat area Tasik Perdana tu je macam2 ada...satu hari memang tak cukup untuk pergi semua tempat :)

@cu SaYaNg said...

Papa Mifz::

best tau..bawa la Mifz pegi sure dia suka

Ati Masrif said...

taman burung ni yg kat
lake garden ke?

teringin nk bawa anak2 pulak nanti :)

@cu SaYaNg said...

Kak Ati::

yup...taman burung yg kat Lake Garden tu..bawa la anak2 akak..confirm diaorang enjoy nye :)

h4ni3 said...

alamakkkkk
mahalnya rega tiket!! baru ingat nak bawak budak2 ke sana weekend ni..
huu~

@cu SaYaNg said...

kak h4ni3::

emmm...rasa cam ok kot harga tu sebab nie taman buruang terbesar kat rantau nie..ada lebih kurang 3000 burung..

[PCL] said...

pcl blm ada tanda kenangan di taman Burung..atau mana taman burung kat Msia ni....selalu gak ke sana (Planetrium Negara dekat2 situ ) pasai keja..xdan nak menyinggah mana2..