Followers

Gerun Tak???

Friday, January 30, 2009

Dari kengkawan Buat renungan...

Andai Malaysia diserang seperti negara Islam yang lain....
Apabila negara-negara Islam yang lain dilanda peperangan atau
diserang oleh askar kafir.....

kita sering mendengar pemimpin-2 kita
menggunakan modal seperti ini..
"Kita patut bersyukur Malaysia aman dan damai...."

Tetapi pernahkah kita berfikir untuk sejenak, sejarah
ditulis setelah ia berlaku, tetapi sejarah tidak dapat diramal ketika
ia sedang berlaku. Ketika rakyat Islam Bosnia disembelih oleh
para militari Serb, pada malam sebelumnya mereka hidup seperti biasa
dan tidak pernah terlintas bahawa keesokan harinya akan bermulanya
hari celaka bagi mereka.

Jadi, untuk sejenak cuba kita berfikir
dalam bentuk reverse engineering iaitu:
Bagaimana jika kita yangdiserang oleh kuasa kuffar seperti
negara Islam lain, dan negara Islam yang lain plak jadik cam kita?


MALAYSIA DISERANG ???

untuk menanam kesedaran ke atas Melayu Yang Mudah Lupa.
(Melayu Mudah Lupa kata Mahathir)
AMARIKOS menyatakan Malaysia sarang pengganas..
ada pejuang Hizbullah terlepas ke malaysia ...
lalu menghantar Kapal Pengangkut Pesawatnya(CARRIER)
di Selat Melaka dan di Laut China Selatan.

Menghantar kapal selam nuklearnya dgn muatan peluru
berpandu membawa armada tentera untuk menyerang malaysia ...
AMARIKOS menyuruh negara berhampiran dengan Malaysia
yang merupakan sekutu rapatnya SINGOFURO di selatan,
TAHAILAND di Utara dan PILLIPINNOS di Timur menyerang
Malaysia dengan alasan memburu pengganas al-Qaeda
atau Hizbullah sama seperti alasan Israel menyerang Lubnan dan Palestin.

Walaupun Malaysia cakap Malaysia negara bebas pengganas tentera
Kuffar tetap menyerang malaysia jugak sama seperti mereka menyerang
Iraq kerana mereka dakwa Iraq ada senjata pemusnah,
Afghanistan adaPengganas Taliban,
Lubnan ada Pengganas Hizbullah dan
Malaysia ada Pengganas Jemaah Islamiah.

Malaysia tetap mempertahankan Malaysia ini tidak ada pengganas tetapi
suara kita tidak dihiraukan sama seperti mereka tidak hiraukan
Afghanistan , Iraq , Lubnan dan Palestin.

Sebelum tiba saat MALAYSIA DISERANG ini Perdana Menteri kita...
YBWakil Rakyat... Parlimen dan ADUN... Tauke-tauke Cina yang kaya...
semua cabut lari ke keluar negara dengan jet dan pesawat peribadi
masing-masing. Mereka ada duit untuk cari perlindungan di luar negara.

Tinggallah rakyat Melayu Islam yang miskin hina ini di negara sendiri,
menunggu masa untuk diserang oleh tentera Kuffar AMARIKOS dan sekutunya.
Barulah rakyat tahu bahawa pemimpin Melayu dan tauke cina yang
dijadikan pepimpin sebelum ini tidak sama seperti Khalifah Umar Al-Khattab...
Khalifah Ali Abi Thalib... Khalifah Khalid Al-Walid...Khalifah Salahuddin Al-Ayubbi...
yang sanggup berada dibarisan hadapan berdepan musuh-musuh Islam.

SAAT Peperangan bermula....Tempat yang mula-mula sekali dibom adalah Putrajaya,
diikuti negeri-negeri lain. AMARIKOS dan Sekutunya mengebom...melancar peluru berpandu...membedil...menembak Rakyat Malaysia ...
mereka membunuh Orang tua...perempuan dan Anak-anak kecil orang melayu islam kita...
sama seperti Yahudi menembak dan membunuh rakyat Lubnan yang tak berdosa!!!
AMARIKOS dan sekutunya menyerang MALAYSIA secara besar-besaran.

Apabila selesai pesawat pejuang di Selat Melaka mengebom
Perlis,Kedah, Pulau Pinang, Perak, Selangor dan Kuala Lumpur.
Datang lagi pesawat musuh silih berganti.....Apabila selesai pesawat
pejuang di laut China Selatan mengebom Kelantan, Terengganu, Pahang....

datang lagi pesawat musuh silih berganti....Johor pula dibedil dengan
peluru berpandu jarak sederhana SINGOFURO...
diserang dengan jet-jet pejuang SINGOFURO
yang sentiasa melalui ruang udaranya...
menghujani bom-bom dan roket...kemudian Johor dan
negeri sembilan dapat ditawan tentera musuh.

Anda di berada di Kedah....Pasukan Darat tentera Bersekutu mara dari
bahagian Utara...tentera bersekutu semakin dekat dengan rumah anda...
menentang pintu rumah anda....anda bersama dengan Isteri yang sarat
mengandung dan 3 orang anak ketakutan dalam rumah...

Tentera bersekutu memperkosa anak perempuan yang berusia 12 tahun
anda depan mata anda...sebagaimana tentera Sebia memperkosa
umatIslam Bosnia ...muncung senapang ditujukan di kepala anda...
Anak perempuan kesayangan anda yang anda bawak masa jamuan Raya2006...
diajukan muncung senapang...DAMMMMMM...
anak kesayangan anda mati ditembak oleh tentera bersekutu...

Sebelum ini anda melihat anak umat islam Lubnan,
Palestin mati ditembak..anda tidak mempunyai perasaan apa-apa...
sekarang berlaku kepada diri sendiri... baru tahu perasaan sedih
anak mati ditembak di depan mata.....Anda menangis ketakutan....

Tentera bersekutu merampas Isteri anda yang sarat mengandung,
di bawa menaiki trak...untuk dijadikan habuan tentera dalam kem.
Anda dipukulseparuh mati oleh tentera bersekutu meninggalkan
anda patah riuk berlumuran darah. Anda sangka anda sudah mati....
tetapi umur anda masih panjang....anda masih hidup...anda merangkak
menuju ke hutan berhampiran di sebuah bukit untuk
menyembunyikan diri....

Anda mengalirkan air mata...
INGAT AKAN ALLAH....

Ujian peperangan berlaku di depan mata
anda sekarang. Anda sebelum ini tidak pernah terlintas dengan
peperangan. Kita sering disogokkan negara kita aman, tiada peperangan,
tiada pertumpahan darah tiba-tiba hari ini diuji berlaku peperangan.

Pemimpin tersebut yang menyatakan negara kita aman cabut menghilangkan diri..
Anda sudah tiada siapa lagi didunia ini....
Anak perempuan diperkosa dan dibunuh didepan mata...
Anak kecil ditembak didepan mata...Isteri dirampas untuk diperkosa...didepan mata!!!!
kawan-kawan. ..sahabat taulan... ramai yang terkorban..dan
tidak kurang juga yang cedera parahh..

Dipuncak bukit anda melihat kampung halaman anda terbakar.
Mayat orang melayu Islam bergelimpangan mati terutama golongan orang tua
dan kanak-kanak yang tidak sempat melarikan diri...
mereka tidakbernasib baik seperti anda...Diatas bukit itu juga...
anda melihat beribu-ribu Tentera bersekutu berkumpul untuk
membunuh dan menembak saki-baki orang melayu Islam yang masih selamat...
mengeledah setiap ruang yang ada untuk memburu Al-Qaeda,
Hizbullah atau Jemaah Islamiah...

tetapi umat Islam lainyang jadi mangsa...Sementara menunggu sakaratul
maut menjemput anda apabila anda tersua dengan Tentera bersekutu nanti....

Apa yang anda Harapkan pada masa itu????
Tiada perkara lain yang anda harapkan kecuali...

BANTUAN ALLAH....
BANTUAN TENTERA UNTUK MEMBELA AGAMA ALLAH...

ANDA MENGHARAPKAN UMAT ISLAM DARI NEGARA LAIN
MEMBERI BANTUAN KETENTERAAN KEPADA MALAYSIA...

ANDA MENGHARAPKAN SAUDARA SEAGAMA DENGAN
ANDA MELINDUNGI ANDA DARIPADA SERANGAN TENTERA KUFFAR!!!!

ANDA MENGHARAPKAN BANTUAN TENTERA JIHAD FI SABILILLAH
DARIPADA INDONESIA ,SELATAN THAILAND , BANGLADESH ,
PAKISTAN ,DAN NEGARA OIC YANGLAINNNNNN...
BAGI MELAWAN TENTERA PENCEROBOH BUMI MALAYSIA INI......

Tetapi tunggu punya tunggu.... bantuan ketenteraan tidak kunjung tiba...

ANDA TERDENGAR
UCAPAN DARIPADA PEMIMPIN DUNIA ISLAM YANG LAIN menyatakan:

"Kami Negara-Negara Islam Mengutuk tentera PENCEROBOH menyerangMalaysia "
(Presiden Burkina Faso, Pengerusi OIC yang baru)

"Kami akan menghantar 10 000 Tentera pengaman ke MALAYSIA selepas
tamat perang nanti...setelah habis kawasan Malaysia dibom oleh tentera bersekutu"
(Presiden NAM )

"Alhamdulillah. .. Negara kita Indonesia aman damai berbanding dengan
negara Malaysia yang dilanda peperangan.. .Kita semua patut bersyukur...
kita dapat menyambut hari raya aidilfitri dan deepavali dalam suasana yang aman harmoni",
Presiden Indonesia- Negara Umat Islam paling ramai.(Pemimpin Malaysia selalu sebut camni)

"Tak apa... selepas peperangan tamat... Kami akan menghantar para pendakwah
ke Malaysia untuk mendidik rakyat Malaysia "
( Wakil Penduduk Islam Selatan Thailand )

"Kami akan menghantar bekalan makanan dan ubatan kepada Penduduk
Islam Malaysia yang dilanda peperangan"
(Pemimpin Arab Saudi)
..bagi komen dan pendapat...

APA PERASAAN ANDA APABILA MENDENGAR UCAPAN PEMIMPIN-PEMIMPIN
ISLAM SEPERTI DIATAS DI KALA ANDA MEMERLUKAN
BANTUAN KETENTERAAN DARIPADA MEREKA??

fikir-fikirkan. ......

11 xoxo:

izzah said...

geruuuunnn sangat...
berdoalah semoga Allah sentiasa mengurniakan kesejahteraan,keselamatan dan nikmat keamanan terus kepada kita..Ingat Allah..insyaAllah..Allah akan ingat kita..

erisya nor said...

gerunnnn dan gerammmmm

nurdaniella said...

acu, andainya itu yang terjadi, tenggelamlah bumi malaysia sebelum sempat segala jenis bantuan tu hadir..

Dj Epoi said...

Acu......

Sob...sob..sob...
Gua tak dapat nak bayangkan camana lah kalau benda2 BETUL terjadik kat Malaysia...

Gua betul2 setuju ngn semua fakta didalam nih....
Moh!!! kita berdoa agar diberikan kesihatan kemakmuran dan pendidikan yg tinggi buat semua rakyat Malaysia...
Gua Bangga jadik Anak Malaysia!!!

P/S Acu gua cilok kan fakta nih untuk Follower Gua....dalam BLOG GUA k...Tq Acu

aramis2177 said...

piah...
aduii...seram + takut sumer ada......huhhuhuhu.....terbayang2 semua tuh kalau betui2 terjadi.....camna laaa idup + nasib kita kan!

azreen said...

minta2 dijauhkan la....huhuhu....takutnyeee...

NoRT said...

takut ar... x sanggup hadapi smua nih

@cu SaYaNg said...

yeah...acu pun gerun & takut if bende tu betul2 jadi kenyataan...semoga Allah melindungi kita semua..Amin...

@cu SaYaNg said...

DJ Epoi::
ooo...cilok ye??x pe...x de hal nye..bende baik elok di hebah2 kan..

azlin hashim said...

Tak dpt nak bayangkan ayu, nyawa melayang mcm tu aje.. sedihnya tuhan jek tahu.. tgk mayat dan darah bergelimpangan, syukurkan kita semua berada di bumi malaysia..

@cu SaYaNg said...

ya...kita patut bersyukur tapi andai kita lalai walau sesaat tak mustahil semua perkara di atas boleh berlaku pd bumi Malaysia nie..