Wednesday, March 4, 2009

Ibu...Nape Adik Tak Tinggi Pun???

Edit Posted by with 15 comments
budak nie anak staf kat opis acu...
budak nie suka makan calci yum..
tau calci yum???

ala..yogurt utk budak2 makan tu
menurut iklan if budak2 makan yogurt tu kunun2 nye akan cepat menjadi tinggi
sebab calci yum nie mambantu pertumbuhan tulang dengan cepat

apa kaitan calci yum dengan budak itu?
emm...let me story u...

satu petang lepas budak itu balik dari sekolah agama
mak dia singgah beli kan dia calci yum di kedai runcit berdekatan sekolah agama dia
satu dia bagi acu...sebab apa?

sebab dia tau acu memang suka makan yogurt...
sudah menjadi habit acu....makan yogurt setiap pagi
tak kira la apa jenis yogurt pun..nestle..anlene..termasuk la calci yum nie
biasa nye makan kat rumah, if tak sempat acu bawa ke opis...

petang tu masa dia menikmati calci yum sama dgn acu
tetiba je lepas abis tu dia cakap ::

"Ibu...nape adik tak tinggi pun?
sama je tinggi adik macam tadi...adik dah abis makan dah nie..."

hahahahaa....lihat le betapa besar nye pengaruh iklan terhadap kanak2 kan...???
tu je sebenar nye yg acu nak cite...hehehehehee

15 comments:

  1. ala siannye adik, tu sbnrnye advert nye strategi je dik, klu nk cpat tinggi..panjat kat bahu acu ye syg..naty tinggi la..tp hati² tau, tkut jatuh..

    ReplyDelete
  2. muahahaa...hampeh ko ummeh d ghazi..cis..idea x bernas langsung..hehehehe

    ReplyDelete
  3. ooo...adik nk tggi ehhh??

    adik pakai kasut tggi la dik...

    cari yang tggi 5 inch...kompommmmm tggi !

    erkkkss!

    ReplyDelete
  4. combi pun suke calci yum nih..tp lom tinggi gak cuma kembang memanjang ekeke :p

    ReplyDelete
  5. Hik...hik..hik

    Macam2 lah korang nyer tips....

    ReplyDelete
  6. hurmmm..sian bdk tuh..anak sedare aku lagi best!leh wat lawak lagi..setiap x pas mkn calciyum tuh jek mesti dia ckp kat ibu dia.."ibu...ajim dah tinggi sket lah bu..."neway..anak aku pun suke banget mkn calciyum nih....aku pun suke..sedapppp beb!

    ReplyDelete
  7. fealize::
    tolong le bawa kn kasut pn fea yg 5 inci tu ye...hehhee


    echah::
    sama le kita...hehehehee...asyik mengembang je mcm kek terlebih yis je..hehehhee


    DJ epoi::
    diaorg x de keje la tu..sbb tu idea mcm2...hehehhe


    cik kham::
    tu la nama nye budak kan..cepat terpengaruh dgn iklan..

    ReplyDelete
  8. Dedulu takde pun Calci Yum ni tapi gua tetap menjadi tinggi sebab bapak gua punya stail..
    Kejam sikit laa cara beliau..

    Masa kecik-kecik dulu ayah gua suka terbalikkan gua dari atas ke bawah dengan memegang kaki dan henjut macam nak keluarkan barang..!! Cam gila je bunyinya kan sis?.. Tapi tak taulah.. Mungkin sebab cara tu gua sekarang lagi tinggi dari ayah gua..

    Tinggi gua:- 187cm
    Adik gua :- 189cm

    Hmmm...

    ReplyDelete
  9. hahaha..budak2 mmg mudah caya apa yg kat tv tu..
    wehh hang dok mana la nie?Bila nak kawen dgn Eddie?

    ReplyDelete
  10. moga adik cepat tinggi sama tinggi dengan acu sayang he he he

    ReplyDelete
  11. Haha..itulah..klw pakai pencucui muka tak cantik pun cam model tersebut. hu

    ReplyDelete
  12. konklusinya...emm..
    acu dok tiap2 ari makan yogurt@calsi yumm acu da cukup tinggi tak???
    tapi jgn tinggi acu ngalahkan si 'die' plak udah...
    hehe..nnt time kawen terpakse si 'die' tempah khas kasut alain dellon + 5inci lagi..
    hahaa...

    ReplyDelete
  13. Salam acu,
    Nak tinggi senang je... panjat pokok gayut kat dahan lima hari lima malam pasti tinggi... hehe

    ReplyDelete
  14. mcm soklan ek bebudak ni....sampai kita nak jawab pun susah... :-)

    ReplyDelete
  15. yus yusuf::
    erk...bunyik mcm kejam tp hasil...mantop.. :-D


    yuzie::
    aku dok kajang.nanti mai la jalan ke umah aku.tp la nie kosong lg.aku baru pindah.i'Allah...doa kan yg terbaik utk kami nooo...Amin


    sakurasa::
    ala akak...acu tak tinggi la..acu rendah je


    fazemy::
    tu la pasal..sama je...


    hysman::
    walau dah lama mkn calci yum nie ketinggian acu menten je...tetap tak leh lawan dia gak..huhuhu


    amirul::
    erk...nanti bkn jd tinggi tp pjg tangan lak..hehehhee


    azreen::
    tu la tu...soalan maut nye...

    ReplyDelete