Followers

Cerita Dolu-dolu...

Sunday, May 16, 2010

Acu baru je balik dari KL..
lepas mandi, mata nie tak ngantuk lak
sementara nak tunggu mata nie tertutup
acu pun layan la drama kat TV2.."Siapa Punya..??"

drama yang mengisahkan percintaan
antara Chot dengan 3 perempuan yang bersahabat baik
dalam masa yang sama ada seorang lagi perempuan; Moli yang menyukai Chot
tetapi Moli seorang yang tidak cantik & gemuk
kesemua mereka nie tinggal sekampung
Chot & Moli berkawan sejak kecil...kira memang bersahabat baik la

tapi tujuan acu tulis entry nie bukan le nak bercerita pasal drama tu
cuma drama tu mengingat kan kisah acu dulu-dulu
persahabatan Chot & Moli sama seperti persahabatan acu dan En.M
acu nama kan dia En.M je lah..malas nak bagitau nama penuh dia

acu & En.M bersahabat baik sejak sekolah rendah lagi
kebetulan keluarga En.M menyewa di rumah sewa yang mak acu sediakan
umah sewa tu belakang umah acu je pun..tak jauh
so, setiap petang kami akan bermain bersama-sama
malam-malam acu pegi ngaji quran kat umah En.M..

kami juga belajar di kelas yang sama masa sekolah rendah
walau jauh mana acu pergi belajar, kami tetap keep in touch
cuma rezeki En.M dalam pelajaran kurang baik sikit

masa acu di UTM Skudai, En.M dapat keja jadi navy
dan kebetulan kena posting ke Labuan..lebih kurang 4tahun kat sana
sebelum En.M ke Labuan, kami berdua ada buat perjanjian
sekira nye dalam masa 4 tahun kami terpisah tu
kalau masing-masing belum berkahwin..kami janji nak kahwin berdua
hahaha..kelakar kan?? boleh pula la buat perjanjian macam tu

nak dijadikan cerita, memang selepas 4 tahun tu kami masih lagi bujang
(dan acu masih lagi bujang hingga sekarang..hehehehe)
tapi malang nye hubungan kami terputus seketika
sehingga la raya tahun 2003, (kalau tak salah acu la..)
acu pergi beraya ke rumah dia, mak dia bagitau acu En.M dah nak kawin
acu punye la terkejut...tapi kena la control kan..malu..hehehee
walau pun masa tu acu dah ada Mr.EE tapi acu tak boleh nak tipu
ati acu tetap sedih...rasa nak menangis lepas dengar berita tu

sehari selepas dia nikah, acu sms dia...antara kata2 En.M yang masih acu ingat

"aku sebenar nye memang nak suruh mak aku meminang hang sebab
teringat kan janji kita dulu. tapi sebab kita dah lama lost contact
so, aku tak berani nak luah kan hasrat aku tu. sebab aku tau hang dah
ada pakwe. aku memang nak kawin dengan hang.."

balasan dari acu::

"tak pe lah..anggap je lah kita tak de jodoh. aku memang sayang hang.
biar lah kita terus kekal sebagai sahabat.."

hari perkahwinan dia acu datang walau pun En.M tak izinkan
kata nye, dia tak nak tengok acu sedih & dia sendiri tak sanggup nak tengok muka acu
sebab dia sendiri pun sedih mengenangkan yang kami tak de jodoh...

bukan setakat kami berdua je sedih, mak & kakak En.M menangis peluk acu
sebab mak dia memang mengharap kan kami berdua di satu kan..
di depan mak acu, mak En.M luahkan rasa kecewa dia...

emm...tu serba sedikit cerita acu & En.M...
malas nak cite panjang-panjang nanti orang bosan
sekarang nie En.M sudah pun ada 2 orang anak..
dan sekali sekala kami ada bertanya kan kabar

emm...sesekali mengimbas semula kenangan dulu-dulu
best gak kan...hehehheee
kalau Mr.EE terbaca entry nie..acu nak dia tau
perasaan cinta & kasih pada En.M dah lama terpadam
yang ada hanya perasaan sayang sebagai seorang sahabat sahaja
so, don't wori ;-)

cuba teka, mana satu acu??? hehehe





5 xoxo:

azieazah said...

Wahh sungguh sedih kisah cinta yang tidak kesampaian itu. Yup, terimalah, memang tiada jodoh.

*Pic: rasanya ACU yang nampak kepala lutut bertemu tuh. Ehehehe comel.

Melor said...

pia...isk,best gak cerita ko ni,hurm aku teka sama mc k.azie.

@cu SaYaNg said...

azieazah::

salah la kak...tu orang lain..

@cu SaYaNg said...

Melor::

tekaaan yg tersasar..hahaha

mizzyN said...

sedey aa stori nie. kalau saya jangan la beritau saya yang dulu dia pernah cinta saya atau mengharapkan yang lebih.

kalau nak sila cakap, kalau tak nak sila diam aje.