Followers

Dapat Kawan Baru & Jumpa Kawan Lama

Tuesday, May 18, 2010

################Dapat Kawan BARU###################

Sabtu 15-05-2010
Lokasi:: Hotel Vistana, Kuala Lumpur

Pagi sabtu baru nie, acu mewakili abang acu yang tinggal di Penang
untuk ke Majlis Anugerah Murid Cemerlang 2009 anjuran KOWAJA
anak abang acu; Akmal yang dapat 5A dalam UPSR tahun lepas

mula-mula sampai kat hotel tu, rasa kekok juga
maklum le semua nye datang dengan keluarga...acu je datang sorang-sorang
sekali tu masa acu nak breakfast, ada sorang kakak tu datang kat acu

kakak:: "sorang ke?"

acu:: "ye.saya wakil kan abang.akak pun sorang ke?"

kakak:: "a'ah...anak tak dapat datang sebab kat asrama."

bermula dengan perkenalan yang ringkas tu
terus le kami jadi kawan sepanjang majlis berlangsung...
nama kakak tu Kak Liza..
anak Kak Liza nie lepasan PMR..dapat 8A tu...

walau pun majlis tu separuh hari je
tapi banyak kisah hidup Kak Liza yang dia kongsi kan dengan acu
sebenar nye Kak Liza nie ibu tunggal..
arwah suami dia meninggal kerana kanser usus..
pelbagai dugaan, hinaan, keperitan hidup yang Kak Liza
hadapi di masa awal menjadi ibu tunggal
sedih acu dengar...

tapi syukur Alhamdulillah walau pun bergelar ibu tunggal
2 anak Kak Liza nie berjaya dalam pelajaran mereka
rezeki untuk Kak Liza...




##############Bertemu Kawan LAMA#############

Sabtu 15-05-2010
Lokasi :: Bangsar

petang sabtu tu lepas asar, acu berjumpa semula dgn 2 orang kawan lama acu
kawan yang sama2 belajar masa kami di Kolej MARA dulu
yang di kiri tu Jimi..yang di sebelah kanan tu Raymee...
kawan yang dah berpuluh tahun tak jumpa..rindu nye...

semoga niat kita nak ada kan reunion untuk kawan2 kolej
di restui & di permudah kan Allah...insyaAllah...



4 xoxo:

kakcikseroja said...

Tahniah untuk Pn. Liza yang berjaya mengharungi segala keperitan..

Raymee tu ada iras2 dR Rozmey plak..hehehe..

@cu SaYaNg said...

Kakcik::

hahahaha..tapi dr Rozmey kulit gelap sikit

V.I.C @ D.I.A.N.A said...

alamak.... comelnya dia dengan baju biru tu...

@cu SaYaNg said...

VIC::

foreva comel