Followers

Ayer Hitam - Johor Bharu - KL

Thursday, December 24, 2009

Tarikh :: 12-12-2009
Destinasi :: Ayer Hitam - Johor Bharu

Lepas sarapan, kami bergambar sekeping dua kat laman rumah
nak bergambar dengan tuan rumah, diaorang tak nak
sebab diaorang belum mandi lagi...hehehhee

nie le ahli rombongan yang acu bawa aritu..comel-comel belaka...

pagi nie kami nak bergerak ke JB pula
hari nie kami ada jemputan kenduri kahwin kat sana
kawan acu a.k.a adik ipar kepada x-housemate acu kahwin
sebelum bertolak ke JB, acu ke Pekan Parit Raja kejap untuk beli kerepek

acu kenal dengan Zura; pengantin perempuan nie baru je lagi
tapi baru tak baru pun dah masuk 3 tahun le kami kenal
pertemuan pertama 3 tahun dulu di Hospital Serdang masa ziarah
kawan acu bersalin berlanjutan sampai sekarang...
keluarga dia pun dah macam keluarga angkat acu dah

sebenar nye, nie perkahwinan kedua buat Zura
jodoh dengan suami pertama nye tak berpanjangan
doa acu, semoga yang kedua nie kekal hingga ke akhir hayat

"iskh..iskh..kau dah 2 kali kawin dah...aku sekali pun belum..uwaaa...
doakan aku ikut jejak langkah kau tahun depan ye...amin..."


pertama kali ke area Kempas Baru...tak sesat pun
acu sampai awal kat rumah Zura nie..pukul 11 lebih macam tu
nasib baik le nasi dan lauk dah siap terhidang dah...hehehehe
lepas jumpa tuan rumah, kami menjemput diri kami semua
menjamu selera....hehehehe

muka ceria je lepas berjaya mengisi perut dengan lauk pauk yang enak


lepas makan, acu masuk dalam rumah nak jumpa pengantin kejap
memandang kan acu sampai awal pagi lagi
pengantin pun belum mencontengkan sebarang warna pun lagi
di muka nye...baju pun tak glemer...

baju acu lagi glemer dari baju pengantin...hehehehe
(thank you so much mommy Farah for the fabulous jubah nie..)
lip lap lip lap gitu...meriah you...hehehee

3 dara pingitan yang amik berkat duduk kat pelamin...jangan langkah bendul tau
patut nye acu yang amik berkat dulu...hehhehee

nie tuan rumah; mak kepada pengantin perempuan
mama yang selalu pos kan kerepek air tangan mama setiap kali raya
sedap tau....tiap2 tahun Zura pos kan dari Johor untuk acu

lepas dah kenyang, dah salam, dah laga-laga pipi..kami pun minta diri
nak pi ronda-ronda ke town JB lak...

memula ingat nak tukar baju...
tapi pikir-pikir balik...malas lah...pakai je lah jubah & baju kurung nie
sekali sekala apa salah nye kan...hehehee
terasa macam pelancong arab pun iye gak
pakai jubah..berjalan2 kat town...

Stulang Laut antara tempat yg wajib acu pegi...
dah lama acu tak ke sini...
dulu masa belajar kat Skudai, acu memang suka datang sini
salah satu tempat dating acu & si dia...
tapi dah banyak berubah...dulu Eden sekarang Fun Zon lak...

lain-lain tempat yang sempat kami singgah
kat tambak johor...dan tentu nye kat Danga Bay

setelah puas bergambar & berjalan...
dalam pukul 4 petang kami bertolak balik ke KL...
Alhamdulillah kami selamat sampai kat Kajang
dalam pukul 7 malam...singgah pasar malam beli makanan
balik rumah acu...mandi...rehat...makan..tengok tv..zzzzZZZZZ

2 xoxo:

[S]itie [B]Um [B]Um said...

gaya lompat beramai2 tu power!!!

aramis2177 said...

waaa......so cantekkkk la datin hang pakai jubah tuh! ada oter mana2 tak? ngam2 kah ngan hang!? fewittt....dh macam mak arab aku tk hang...putih gebu lak tuh! :p