Followers

KL - Ayer Hitam

Thursday, December 24, 2009

Tarikh:: 11-12-2009
Destinasi :: Ayer Hitam, Johor


Seawal jam 9.40 pagi kami bertolak dari rumah kakak acu di BTHO
acu bawa rombongan seramai 9 orang termasuk acu
kakak acu sorang & 7 orang anak saudara acu
destinasi pertama kami ke Ayer Hitam, Johor

tujuan utama nye nak menziarah saudara mara
sebelah arwah abang ipar acu
tujuan kedua nak shopping!!!!!! hehehehee...

tepat pukul 12 tengahari kami sampai kat pekan Ayer Hitam tu
nie tempat pertama yg kami tuju...

sebab perut masing2 dah menyanyi kan pelbagai lagu dah
ada dangdut..ada keroncong..ada asli..ada rock...
so, kena isi perut dulu baru le seronok nak berjalan

muka kekenyangan semua orang...dah tak sabar nak abis kan duit

macam-macam ada kat Ayer Hitam nie...
bunga kering yang cantik-cantik..

pasu pun banyak...kat sini memang terkenal dengan pasu pun kan..

mini fountain yang menarik..
acu akan datang semula ke sini sebab nak beli mini fountain nie
ari tu nak beli dah tak muat kereta

barangan rotan pun ada...rambang mata memilih...

ada pelbagai jenis makanan ringan...

teddy bear yang comel...dan harga nye sangat le murah...

dah penat bershopping, kami pun bertolak ke rumah abang sulong arwah
yang acu panggil sebagai Pak Long...
Pak Long nie dah macam keluarga angkat acu dah
sebab nye masa acu belajar di UTM Skudai dulu
Pak Long le yang banyak tolong acu...
memang acu berterima kasih sangat dengan keluarga Pak Long nie
tapi disebab kan terlalu penat
acu terlupa nak bergambar dengan Pak Long & Mak Long
huhuhu...sedih nye....

lepas asar, kami bertolak ke rumah saudara yg lain pula...
dah hampir maghrib nye baru kami sampai ke rumah Mak Usu
adik bongsu kepada arwah abang ipar acu
kat sini la kami akan tidur untuk malam nie...


kampung diaorang nie best...memang betul2 suasana kampung
tak seperti kampung acu...yang tak serupa kampung dah...
duduk kat rumah Mak Usu nie sejuk je malam2 nye...
angin kuat...tak payah pasang kipas angin pun tak pe..

malam tu dalam pukul 11 lebih acu dah tidur
mungkin penat sangat kot...
esok nak sambung drive lagi...nak terus ke destinasi lain pula
zzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZZZZZZ

0 xoxo: