Followers

Solat Sunat Sebelum Dan Selepas

Friday, July 6, 2012

Solat sebelum dan selepas solat fardhu

Photobucket

acu teringat peristiwa ketika di Tanah suci tahun lepas
acu pernah kena tegur dengan Jemaah dari Turkey
sebab tak buat solat sunat sebelum solat Zohor

Photobucket

Opps..!! bukan jemaah Turkey dalam gambar kat atas tu ye
Dia siap keluar kan hadis lah
sunnah Nabi Muhammad S.A.W lah..macam-macam lagi

Malu sangat time tu...ngeeee
tapi ye lah...memang salah acu pun :D
orang lain sibuk solat sunat, acu boleh duduk saja je
padan le dengan muka acu

Bermula dari hari tu, acu tak tinggal lagi dah
solat sebelum dan selepas...
tahun nie berkesempatan ke sana lagi pun
acu tak tinggal lagi dah...Alhamdulillah
ada hikmah orang Turkey tu tegur acu :)





Photobucket

10 xoxo:

Adylia Qarissa said...

alhamdulilah...

miloais milo said...

tegur-menegur utk kebaikan kan???
alhamdulillah....

Kakzakie said...

Jemaah Turkey saiz dia rata-rata besar kan Acu. Kalau kita nie dia lihat kecik aje... (eh... kalau acu boleh setanding dgn mereka).

Teguran yg baik...

@cu SaYaNg said...

Adylia::

:)

@cu SaYaNg said...

Miloais::

a'ah...bagus sangat yg penting orang yg ditegur tu kena la terima teguran :)

@cu SaYaNg said...

kakzakie::

betul kak...tapi acu nie orang tak caya jemaah dari Malaysia..orang kata acu jemaah luar cam Turkey ke India ke..(ada ke muka acu macam India???)

JunAina said...

Ingat-mengingati perkara yang baik, kita terima dengan hati yang terbuka.

@cu SaYaNg said...

Kak Jun::

tu lah..dah memang salah sendiri kena la terima teguran :)

Azian Elias said...

JAZAKALLAH... semoga beri manfaat pada semua.. Rasa seronok kan bila kita berusah memperbaiki diri.. Buka utk org, but for our faith. INSYALLAH

@cu SaYaNg said...

Kak Azian::

Amin..insyaAllah kak :)