Followers

Huru Hara Di Bumi

Thursday, July 16, 2009


Acu ada dapat satu emel nie
yg mana acu tak tau akan kesahihan cite nye
samada betul atau..so, sesapa yg arif
atau yg penah dengar pasal berita..sila le kabar2 kan ye...

emel nye berbunyik begini...(erk..ada bunyik ke???)

Cuba kira... 1Ramadan pada tahun 2012 jatuh pada 20 july hari jumaat,
jadi 3 august 2012 bersamaan 15 ramadan jatuh juga hari jumaat.
Sama dengan hadis nabi pasai huru hara besar yang akan jadi
pada tengah malam pertengahan bulan ramadan
iaitu hari jumaat 15 ramadan


dekat bumi ni yang akan mengejutkan semua orang yang sedang tidur,
pasai satu suara yang amat dahsyat akan kita dengar dekat langit,
bukan kiamat tapi huru hara tersebut akan melenyapkan umat manusia
di atas muka bumi ini sebanyak 2/3,yang tinggal cuma 1/3 shj.
(yang NASA Amerika dok bagitau pada 21-12-2012
planet X akan lintas mai kat bumi ni)
Adakah kita semua ni tergolong dalam 1/3 tu.......
ALLAH sahaja maha mengetahui.. .........

..cuba kita tengok hadis nabi kat bawah ni dan kenyataan pasal
calender islam 2012 dan klik kat home page bawah ni
untuk maklumat lanjut...

Nu'aim bin Hammad meriwayatkan dengan sanadnya
bahwa Rasulullah saw. bersabda:


Bila telah muncul suara di bulan Ramadhan,
maka akan terjadi huru-hara di bulan Syawwal...".
Kami bertanya: "Suara apakah, ya Rasulullah?"
Beliau menjawab: "Suara keras di pertengahan bulan Ramadhan,
pada malam Jum'at, akan muncul suara keras
yang membangunkan orang tidur,
menjadikan orang yang berdiri jatuh terduduk,
para gadis keluar dari pingitannya,
pada malam Jum'at di tahun terjadinya banyak gempa.
Jika kalian telah melaksanakan shalat Subuh pada hari Jum'at,
masuklah kalian ke dalam rumah kalian,
tutuplah pintu-pintunya,
sumbatlah lubang-lubangnya,
dan selimutilah diri kalian,
sumbatlah telinga kalian.
Jika kalian merasakan adanya suara menggelegar, m
aka bersujudlah kalian kepada Allah dan ucapkanlah:
"Mahasuci Al-Quddus, Mahasuci Al-Quddus,
Rabb kami Al-Quddus!",
karena barang siapa melakukan hal itu akan selamat,
tetapi barangsiapa yang tidak melakukan hal itu akan binasa".


tanpa ada satu ayat pun yg acu ubah...
so, ada tak sesapa yg tau pasal bende nie?

9 xoxo:

fazemy said...

Eee baca2 benda ni menakutkan kita. kesadihan cerita ni hanya masa yg akan menentukannya. tp sbg manusia kita kena slalu beringt. tah2 sblom 2012 tu kita dh mati. ingtlah mati slalu. Btw good artikel yg acu kongsikan ni.

LotsOfLove-Pearls said...

nice sharin acu..

mungkin kita kena berhati-hati..

peringatan dh ada.
selebihnya bergantung kepada kita.

Cheers!

fealize_eleanoer said...

errr...

btl ke tuh?

hurrmmm...

x salah kalo kite beringat ttg perkara ni..since da termaktub dlm alquran kan...

beware!

yatie81 said...

bila membaca benda nie x pasti betul atau tidak.tapi sekurang2nya adalah 1 peringatan kepada kita semua umat islam agar bersedia dalam segala hal...

cerpelai said...

Gua tak pandai bab-bab agama ni.. Emel tu gua pernah dapat kalo tak silap gua hujung tahun 2008.. Cumanya kesahihannya agak kabur sebab ianya hanya sekadar telahan dan pendapat.. Bukan ketentuan.. Kerana ketentuan itu datangnya hanya dari Tuhan Yang Maha Mengetahui..

Rasulullah SAW sendiri pun tidak memberitahu kita secara khusus bila tarikh berlakunya kiamat.. Hanya Allah SWT yang tahu akan perkara itu sepertimana tersimpannya rahsia perkara ruh pada-Nya..

Itu je yang gua tau.. Kehkehkeh..

nurdaniella said...

salam acu.. harap2 nyer kita akan ambil iktibar dari peringatan yang rasulullah berikan tu.. sama ada betul atau tak tarikh ramalan tu, kita tunggu dan lihat jer la.. sekarang ni, kita sediakan diri kita untuk menghadapi semua tu, kann..

ARJUNA said...

salam,

ada iktibarnya...

@cu SaYaNg said...

bende nie memang tak pasti akan kesahihan nye
tapi apa2 pun,kita jadi kan nye sebagai ingatan utk kita semua..

Anny Fazlin said...

salam

sya ada bca article yg serupa bbrapa thn yg lalu...peristiwa yg dijangkakan akan berlaku thn 2005 skrg dah 2009...article yg sma muncul kembali dgn anggaran thn 2012! pelikkan? yg terjadi akan tetap terjadi hanya DIA yg MAHA mengetahui!