Friday, August 20, 2010

Surat Cinta Seorang Rocker's sejati..

Edit Posted by with 14 comments

Kehadapan awekku,Amacam awekku? Lu orait ke? Wa harap lu ok-ok je..

Awekku, gua telah membaca surat lu tempohari. Apasal lu buat cenggini kat gua?
Selama ni cintan gua terhadap lu bukan main. Lu ingat gua main-main ke?
Cintan gua mendalam very deep you know!
very deep purple! Lu tak perasan ke?

Apa yang kurangnya gua ni? Cuba lu cakap! Gua ni tak cukup hensem ke?
Atau lu sudah ada balak lain? Lu sound gua beb! Mentang-mentang lu keja opis,
lu ada skandal dengan mat despatch kat opis lu tu! Mamat poyo tu lu nak?
Apa barang?!! Setakat mat despatch, kalau lu nak tau, gua dulu
pun pernah mintak jadi cikgu tapi tak dapat.

Bukan pasal gua takde kelayakan tapi tadika kemas jarang amik cikgu lelaki.
Lagi pun jiwa gua lebih kepada seni. Tiket konsert gua semua habis jual!
Sebab tulah gua jadi tukang jual tiket konsert funfair buat sekian
lamanya sampai tauke funfair tu tak offer kat orang lain.

Gua memang betul-betul tak puas hati ni! Lu memang bikin gua panas!
Sampai hati lu buat macam ni kat gua setelah apa yang gua dah kasik kat lu.
Lu ingat gua ni apa?!!

Awekku, lu ingat tak dulu sewaktu lu & gua first time jumpa?
Masa tu hujan. Lu takde payung. Lu lari pegi kat bus stop. Lu basah kuyup.
Kesian pulak gua tengok lu kesejukan. Gua bukak jeket gua pastu kasik lu pinjam.
Baek punya gua usya. Start tulah lu & gua sama-sama sudah feeling-feeling.
Gua ingat lagi lagu "antara gadis" masa tu kita layan menjadi
lagu tema cinta gua kat lu. Gua selalu nyanyi lagu tu kat talipon public.
Lu tak ingat ke? Ke lu dah lupa?!!

Pehal lu buat cenggini?!! Gua dah tangkap cintan maut kat lu wo!
Janganlah buat gua macamni! Kalau lu tak suka cara gua lu cakaplah!
Janganlah kerana besday lu gua hadiahkan t-shirt metallica,
lu buat camni pulak kat gua. Gua tau sapa gua. Gua memang macamni,
rocker sejati! Lu pun tau sapa gua. Dulu lu takdepun macam ni.
Lu tak kisahpun! Lu layan selamba je. Tapi kenapa sekarang lu berubah?
Nampak je gua rocker tapi gua pun beriman jugak, beb!
Sembahyang jumaat tak tinggal wo!

Lu pikirlah sindri, beb! Gua dah curahkan segala-galanya kat lu.
Gua dah sound mak bapak gua nak meminang lu.
Gitar Gibson secondhand gua tu gua dah gadai.
Gua buat modal nak kawin dengan lu. Cayalah cakap gua!
Gua tak tipu! Betul cakap lu! Gua harap lu pikirlah baik-baik,
beb! Gua dah takde awek lain lagi. Lu sorang jelah yang gua cinta.
Awek lain gua usya diorg tak layan gua cakap lu! Gua tak tipu!
Betul punya cakap lu!

Akhirkata dari gua, kenang gua dalam doa makan malammu.
Semoga lu berbahagia, beb!.. chow..!


Yang Benar,Rockersejati...
Mat rock yg lara..


p/s::heheheee....sebagai hiburan pagi-pagi jumaat nie (◕‿◕✿)

14 comments:

  1. Wah.. mat rosk manalah punya surat ni.. mesti makwe dia ketawa guling2 tanpa simpati! :)

    ReplyDelete
  2. kakcik::

    tu la pasal...aduih..lawak..lawak...

    ReplyDelete
  3. apa barang?
    hahaha ;)

    ReplyDelete
  4. Hadoooo ~ Penat gua tahan gelak beb! Apa la punya mamat rock... XD

    ReplyDelete
  5. Ok usus gelak terkekek2 sudah..

    ReplyDelete
  6. Ciao Annin::

    bayang kan kalau boifren Annin mcm tu..hehehehee

    ReplyDelete
  7. fazemy::

    betul kan balik usus yang terkekek tadi tu...

    ReplyDelete
  8. uishh..jiwang karat betul mat rock nih..eheheh
    beriman tuh...baguih jugak..heheh

    ReplyDelete
  9. hehehe..rocker2 pun, dlm hati ada taman wooo..

    ReplyDelete
  10. aiza::

    rocker beriman..susah nk jumpa nie..hehehehe

    ReplyDelete
  11. ain::

    a'ah...jiwa lembut nie..hehehee

    ReplyDelete
  12. Kalau saya dapt surat camnih, mau gelak sakan x hengat! Hahaha!!!

    ReplyDelete
  13. Ciao Annin::

    nak marah pun cancel..hahahaa

    ReplyDelete