Followers

Beware Ye Sesapa Yang Ada Maid Kat Rumah

Tuesday, April 28, 2009

acu pasti ada antara korang yg dah tengok video maid pijak anak majikan nye

kalau yg belum tengok di sini ada acu publish kan video nye



KEJAM...SANGAT KEJAM
tu kesimpulan yg acu boley buat lepas tengok video nie
sanggup dia pijak perut budak tu kan??

kebetulan tadi pagi acu dapat emel bertajuk
"Rentetan Video Amah Pijak Anak Majikan"
rupa2 nye kejadian nie berlaku tahun 2007...2 tahun lepas
nie petikan emel tu...

Amah pijak anak majikan kena 2 tahun
Berita Harian 3 Nov 2007
Oleh Fatin Hafizah Mohd Shahar

KUALA LUMPUR: Seorang pembantu rumah warga Indonesia
dihukum penjara selama 24 bulan oleh Mahkamah Majistret di sini,
semalam, selepas mengaku bersalah menolak, menendang dan memijak
anak perempuan majikannya yang berusia tiga tahun, Ogos lalu.

Majistret Tasnim Abu Bakar menjatuhkan hukuman itu terhadap
Reni Neken, 27, dari Kupang, Indonesia, berkuat kuasa dari
tarikh dia ditangkap, 30 Ogos lalu.

Reni didakwa mencederakan Goh Ceng Yee, 3 tahun, di ruang tamu rumah
mangsa di No A2-27-08, Putramas 2 Condo, Jalan Kuching di sini,
jam 3.25 hingga 3.40 petang, 28 Ogos lalu.

Dia didakwa mengikut Seksyen 31 (1)(a) Akta Kanak-Kanak 2001 yang
membawa hukuman penjara maksimum 10 tahun atau denda atau kedua-duanya,
jika sabit kesalahan.

Mengikut fakta kes, mangsa yang dipijak di bahagian perutnya oleh tertuduh
sering mengadu kesakitan, namun apabila ditanya punca dia enggan menjawab.
Reni bagaimanapun, hanya memberi alasan mungkin kerana mangsa terlalu
banyak mengambil minum ‘yogurt’.

Bapa mangsa yang mengesyaki sesuatu kemudian mengambil keputusan
untuk memasang video kamera tertutup di ruang tamu rumahnya.
Hasil daripada rakaman itu, ibu bapa mangsa mendapati anak mereka didera
dengan teruk dan membuat laporan polis.

11 xoxo:

LotsOfLove-Pearls said...

Salam acu..
rasa nak belasah jer maid yg xtahu diuntung nie.
ader ker patut..

haihhhhhhh....

GERAM ho!

ujie said...

selamba atok nenek dia je nak pijak anak org...eee...x de perasaan langsung.

ops..ter emosi lak ..he3

Dj Epoi said...

Salam Acu............
Gua takut!!!!!!!!!!!!!!!


Lu buatkan Gua pikirkan 100000 juta kali untuk ammbik maid......

Tapi Gua harus arrrrr rasanya.....hari ini 1st bill sampai dari Nursery anak Gua...setengah bulan jer dah Rm414 henggit....kalau sebulam campur ngn OT mak oi!!!!!!!!!!

Camana eik!!!
Gua tgh konpius nih weih!!!!!

Gua dah lama tak jengah ...tak sihat lah weih!!!!!!

@cu SaYaNg said...

LOL::
geram kan????
rasa nye binatang pun x sekejam pompuan tu..dah mcm org gile meroyan dh pompuan tu...

@cu SaYaNg said...

ujie::
sapa2 pun akan emosi bila tgk video tu...hangin satu bdn bila tgk..sakit ati..marah..segala mcm emosi ada...

@cu SaYaNg said...

DJ Epoi::
bro,gua bukan nk takut kan lu..
tp tu la kenyataan nye
untung badan kita akan dpt maid yg baik...kat opis gua pun ramai yg guna indonesian maid nie..
ada yg ok & ada yg x ok tapi lum ada lg le kwn2 opis gua yg kena mcm dlm video tu...

lu banyak2 la doa semoga lu dpt maid yg ok...insyaAllah...

lu x sihat ke?
gua pun baru je keje semalam..mggu lps mc 2 ari sbb gastrik..huhu
org gemok pun gastrik ek..hehehehe

x pe..x pe..gua doa kan lu cepat sembuh..Amin...

nurdaniella said...

salam acu.. menyirap2 darah akak masa tengok video klip tu.. kalau akak la jadi mak budak tu, akak buat balik apa yang dia dah buat kat anak akak.. kesian kat budak tu.. baru 3 tahun jer umur dia.. huhu..

fealize_eleanoer said...

woiiiiii!!!!

gileeee punyer indon...

ko ingt budak tu anak kucing ke ko nk pijak2??

celaka punyer indonnnn!!!ko gi balik negara ko la..sialan lu!

****hissshhhhh....geram aku tgk vodeo ni...

cerpelai said...

Dengan nama selagi gua masih bernafas, kalau gua jumpa pompuan tu, gua akan hiris halus-halus badannya dengan pisau tumpul..

Ini bukan masalah anak bangsa sesiapa.. Ini masalah tentang sifat pompuan tu yang gua samakan dengan syaitan.. Binatang pun sayangkan anak.. Gua memang tak tahan tengok budak kecik kena camtu..!!

Sori laa Acu.. Teremosi sikit laa..

@cu SaYaNg said...

fealize & cerpelai::
x pe..x pe...luah lah apa korang nak luah...sebab pompuan tu mmg patut kena maki pun...&@$%^!#*

@cu SaYaNg said...

nurdaniella::
tu la psl...bdk yg lum tau apa2 lg dh di dera sebegitu rupa..
kurang ajar!!!