Followers

Keajaiban Di Kebun Syurga Masjid Nabawi..Syukur Ya Allah

Friday, May 4, 2012

Tarikh:: 13-04-2012 (Jumaat)

Sebaik urusan selesai di Airport Madinah [sini]
kami dibawa menaiki bas terus ke hotel
tahun nie acu menginap di Rehanah Mubarak Hotel

Photobucket

Sama seperti tahun lepas [sini] hotel nie dekat dengan Masjid Nabawi
tapi agak jauh untuk ke pintu ruang solat wanita
kesian juga kat emak acu kena jalan jauh
yang untung orang lelaki sebab dekat :)

Photobucket

Maghrib ada lah solat pertama acu di Masjid Nabawi
Zohor dan Asar cuma jamak di bilik saja

Photobucket

Uiks...siap bertutup litup muka acu
jangan terkejut...acu pakai macam tu sebab tak tahan dengan cuaca sana
masa acu pergi nie cuaca nya panas kering
hidung acu tak selesa nak bernafas...sebab tu acu tutup macam nie

Usai solat isyak, acu, mak, kakak dan kakak ipar
terus menziarahi Makam Rasullullah S.A.W
ramai nya manusia...Subhanallah...
suasana terasa seperti di medan tempur...heheheee

Nie suasana dalam Raudah di bahagian lelaki
acu ambil gambar nie dari salah seorang kenalan kat FB
yang kebetulan menunaikan umrah baru-baru nie

Photobucket

Walau pun terpaksa bersesak tapi syukur Alhamdulillah
kami dapat masuk Raudah hingga ke depan

Satu keajaiban yang acu nak kongsikan kat sini
kalau ikut kan acu tak dapat nak bersolat pun kat Raudah nie
sebab terlalu ramai manusia

Tapi, sebaik saja acu nak mula berdoa dengar kakak panggil acu

"lindung mak tu..mak tengah solat takut orang pijak"


acu paling, tengok mak kat sebelah tengah nak sujud
acu terus berdiri belakang mak..ala-ala perisai la untuk mak
nak lindung mak takut kena pijak dengan orang yang tengah
bertolak antara satu sama lain sebab nak ke depan

Sebaik mak selesai sujud kedua pada rakaat pertama
ruang sebelah mak yang tadi nya sesak penuh orang
tiba-tiba jadi kosong...lapang dan selesa untuk solat
acu terus mencelah masuk...dan solat sunat

Masa acu dan mak tengah solat kami dilindungi
oleh petugas wanita berkulit hitam yang berbadan besar
mereka menghalau orang ramai dari menghampiri kami
jadi, kami berdua dapat solat dengan selesa sekali

Sujud syukur acu masa tu...mungkin "rezeki" sebab
acu tolong lindungkan mak tadi kot
kan Allah dah cakap besar pahala kalau berbakti pada ibu
dan kat sini segala-gala nya di"bayar" dengan cash :)

Berkali-kali ucapan "Alhamdulillah" keluar dari mulut acu
acu sangat-sangat bersyukur sebab tahun lepas [sini]
acu tak dapat solat cuma dapat berdoa saja...syukur Ya Allah :)

Photobucket

Oh ya..salam dari kawan-kawan kepada Nabi
Alhamdulillah acu dah sampaikan :)

Usai ziarah, kami terus balik ke hotel

Photobucket

Kesian mak sebab lapar...time tu dah pukul 10 lebih dah
Alhamdulillah rezeki untuk mak masih ada
sebab pekerja catering belum kemas lagi
so, ada lagi nasi dan lauk untuk mak..syukur

Malam tu acu tidur dengan senyuman penuh kepuasan
sebab dapat solat kat Raudah..terima kasih Ya Allah!



p/s:: saat menulis entri nie bergenang air mata acu
bila terkenang kan semula "keajaiban" tersebut
walau pun nampak macam kecil tapi besar impak nya dalam diri acu
hingga sekarang hati acu tak henti-henti bersyukur dengan
apa yang berlaku di sana :)





Photobucket

"SomeDay I Will Be Queen' But I Will aLways Be MyselF"

19 xoxo:

Kakzakie said...

Maha kaya Allah Cu... sesungguhnya ada yg balasan terus cash diberi olehNya. Di Raudah memang sesak kan tapi insyaallah selagi kita berdoa sambil bersujud polis wanita tu tak halau kita tapi kalau kita berdoa dgn tadah tangan mesti dia suruh cepat-cepat sebab umat manusia memang ramai...

kakcik said...

Kakcik yang tumpang baca pun turut bergenang airmata. Mudah2an impian kakcik untuk ke sana akan dipermudahkan Allah.

@cu SaYaNg said...

kakzakie::

A'ah betul tu kak...cepat2 je halau kita..mungkin sebab ramai orang tu yg dia nak kita cepat2 keluar..nak bagi peluang pada orang lain :)

@cu SaYaNg said...

kakcik::

*sebak*
insyaAllah satu hari nanti kakcik akan sampai ke sana juga :)

ainnoraini said...

seronok baca kisah ayu kat sana...
tak ada tempat yg paling indahkan selain kite pergi rumah Allah ni..

Daddy Ziyyad said...

Itulah yg peliknya manusia ni...nak beria ia buat ibadah sunat, tapi tak jaga hubungan sesama manusia(tolak, pijak, himpit)..

@cu SaYaNg said...

kak ain::

betul kak..merata dunia acu pergi tapi hati melekat di sini juga :)

@cu SaYaNg said...

Daddy Ziyyad::

Semua orang berebut nak bersolat di barisan hadapan Raudah...hilang rasa tolak ansur & timbang rasa time tu...siapa yang kuat dia lah "juara"

kalau sabar tak nak berebut boleh...kena tunggu hingga lewat malam time melawat untuk orang perempuan dah nak habis baru lah dapat solat dengan aman & selesa tanpa tolak menolak :)

aku budak klang said...

tak sabar ABK nak pergi kesana......begitulah Acu kalau apa yg kita buat ikhlas tanpa minta balasan....nescaya Allah bagi balasan yg tak kita jangka

Papa Mifz said...

teringin nak kesano satu hari nanti...insyallah...doa kan yer...:)

Pokok Manggis Depan Rumah said...

best nya dapat pegi sana..
menjadi tatamu Allah.. :-)

-gedek! said...

muka kamu berseri2 kat sana!

@cu SaYaNg said...

abk:

insyaAllah satu ari nanti akak akan ke sana juga :-)

@cu SaYaNg said...

papa mifz:

Acu sentiasa doa kan kawan2 acu akan sampai ke sana :-)

@cu SaYaNg said...

pokok manggis:

Memang best...hanya ucapan syukur Alhamdulillah je yg mzmpu dilafazkan atas peluang nie :-)

@cu SaYaNg said...

uncle gedek:

Terima kasih uncle :-)

aramis2177 said...

alhamdulillah....dpt hang sembahyang lam raudhah...mmg sayu kalau terkenangkan kenangan kat masjid nabawi nih kan..aku pun rindu nak pi madinah & ziarah nabi saw.....

@cu SaYaNg said...

Aramis::

tu la syukur sangat2..thn lps tak dapat tp thn nie ada rezeki aku

nyanyisunyi said...

akak baca pun rasa dah bergenang airmata..tak sabar rasanya nk mengalami pengalaman macam acu..Ya Allah mudah2an aku diberi peluang ke Tanha SuciMu tahun hadapan Inasyallah.