Followers

Ratu BOLLYWOOD kah???

Monday, October 4, 2010

Malam tadi sambil merehat kan diri
dan sambil menghupdet blog & main game kat FB
sambil tu jugak acu layan perasmian Sukan Komanwel kat India

tengok je perasmian tu, terus acu teringat kan kenangan
acu jadi "sepanduk girl" masa perasmian sukan antara jabatan
kat tempat keja acu nie...
tak salah acu tahun 2007...makna nye kejadian 3 tahun lepas la nie

kalau korang nak tau, acu nie memang suka bawa sepanduk
dari zaman kolej dulu lagi....
tak pedulik rupa acu yang tak brape nak cantik nie
acu tetap akan mengofferkan diri acu untuk membawa sepanduk
untuk pasukan acu...heheheheee

kalau kita perhatikan, pembawa sepanduk nie
selalu berpakaian cantik je kan??? samada pakaian moden atau tradisional
tapi selalu nye tradisional la kan...

tahun 2007 tu, masa acu diberitahu yang acu akan membawa sepanduk
untuk jabatan acu...jenuh acu nie memikirkan baju apa yang acu nak pakai
biasa nye samada baju kurung atau baju kebaya...berkain batik atau songket
setiap kali bawa sepanduk tu je baju yang acu selalu pakai..

tetiba timbul idea untuk bagi kejutan pada kawan-kawan acu
hanya ada beberapa orang je yang tau kejutan tu...antara nye Suria lah
sebab acu memang memerlukan pertolongan Suria untuk melaksanakan kejutan nie

2 minggu sebelum majlis perasmian, acu ke Jalan TAR berteman kan Suria & Dida
keluar masuk beberapa kedai kat Jalan TAR tu nak cari baju yang sesuai
niat asal, acu nak pakai baju Punjabi...tak kira lah berseluar atau skirt
tapi semua kedai yang acu masuk tak de pulak baju yang mengikut warna tema
aduihhh...poning pala makcik...

akhir nya, lain yang di cari lain yang dapat...
2 kali gak la acu ke Jalan TAR tu untuk memastikan segala2 nye sempurna
semasa majlis perasmian....siap ada "guru" yang tunjuk ajar acu & Suria
bukan tu je, lengkap dengan rakam video lagi...hahahaaa

akhir nye, masa malam perasmian..memang acu berjaya membuat kejutan
bukan saja jabatan acu yang terkejut boleh di katakan keseluruhan
peserta yang terlibat masa malam perasmian tu terkejut...hahahhahaaa
orang semua ingat acu adalah "staf India" yang baru di jabatan acu...
bukan saja saree malah complete dengan "nandik" kat dahi & bunga melur
cuma subang yang kat hidung tu je acu terlupa...
nak tunggu abis perbarisan tu...pening kepala menahan bau bunga tu..hahhaaa


ada rupa macam RATU BOLLYWOOD tak??? hahahaaaa....
dalam hati acu tak henti-henti berdoa jangan le saree tu terlucut..
sebab saree tu cuma diselit je kat pinggang...tak de tali pinggang tau
kalau lucut.....ya Allah!!!!!! naya wei....malu seantero dunia
tapi Alhamdulillah semua nye selamat sehingga majlis selesai
dan Alhamdulillah juga pasukan kami muncul JUARA pada perbarisan malam tu...
sekarang nie, kain saree tu dah selamat pun jadi kebaya...hehhehe



5 xoxo:

mizzyN said...

waaa kuning gitu. itu la warna pasukan sekolah saya jugak dulu. gilerr kunin. time nak buat parti hujung tahun je kena cari baju kalerr kunin.

teringat sukan sekolah plak.

kakcik said...

Memang kena warna kuning tu dengan kulit Acu yang putih melepak... ni kira2 India keturunan Kashmir kot! :)

@cu SaYaNg said...

mizzyN:

oh ye ke??
tapi sesekali berpakaian warna kunin cantik gak kan?? hehehee

@cu SaYaNg said...

kakcik::

heheheee...tq kakcik..
warna tu memang cantik tapi menyerlah sangat la kak...

mizzyN said...

yup!