Followers

Polis Oh Polis

Thursday, November 11, 2010

Malam tadi acu hampir-hampir terlanggar
'bontot' keta Honda depan keta acu..
semua nye gara-gara abang trafik yang
menahan trafik secara tiba-tiba...


Al kisah nye begini...

Malam tadi lepas balik menghantar Mr.EE dalam pukul 10 lebih
tengah elok je layan korner kat Jalan Istana
tiba-tiba keta Honda depan keta acu brek mengejut...
acu pun apa lagi...mencecet la brek...
nasib baik la tak 'cium' dengan 'bontot' Honda tu...
kalau 'tercium' malam tadi abis le intercooler kat depan tu....
uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa......


Niat asal nak marah terus termati bila nampak seorang
abang trafik tengah tahan kat tengah-tengah jalan tu...
pastu semua kereta kena berhenti ke tepi
rupa-rupa nye ada VIP mau lalu daaaa.....

Ya Allah abang trafik oi...nape la abang tahan begitu???
tak salah nak suruh orang berhenti tapi tengok-tengokla dulu
nie kau main tahan je abang oi....
dah la kelajuan memasing mungkin melebihi 100km/h
(opppsss!!! acu agak-agak je...hehehee..)

Tapi nie bukan la kejadian pertama seumpama nie berlaku
sebelum nie acu penah kena kat hiway Sungai Besi tu
tengah baik nye memecut tetiba kena tahan
kelam kabut kaki tekan brek nak menahan daripada terlanggar
fuuuhhhhh!!!..nasib baik le tayar mencengkam dengan baik...


Memang la tak salah nak bagi laluan utama untuk VIP tu
tapi jangan la sampai membahayakan pengguna
jalanraya yang 'kerdil' macam acu nie..
kalau terjadi pelanggaran, tak pasal-pasal wang melayang
bukan sikit-sikit anak...banyak weiiiii....



p/s:: gambar ehsan En.GooGle





"SomeDay I Will Be Queen' But I Will aLways Be MyselF"

6 xoxo:

kakcik said...

VIP tu terlambat nak ke tempat pengebumian kot!;-)

azwa_amani said...

sabar jelah huhuhuhu..:)

@cu SaYaNg said...

kakcik::

ntah la kak...
menyusah kan betul!

@cu SaYaNg said...

azwa::

tu je la yang kita boley buat pun S.A.B.A.R

erisya nor said...

acu ...camtuh lah jadi org kecik ni....hanya jaga keselamatan dan kepentingan golong vip jer :(

Aiza said...

macam tu rakyat didahulukan...??
hmm..emosi plak aku nih..