Followers

Borang Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M)

Tuesday, December 13, 2011

Untuk sesiapa yang dalam kategori di bawah nie::

(i) Warganegara Malaysia

(ii) Lelaki atau perempuan yang menjadi ketua kepada ahli yang
tinggal serumah dengan jumlah pendapatan kasar bulanan
isi rumah RM3,000 dan ke bawah merangkumi

a. Berkahwin
b. Ibu atau bapa tunggal yang mempunyai tanggungan
c. Bujang yang mempunyai tanggungan (dalam rumah yang sama)
d. Warga emas (berumur 60 tahun dan ke atas) yang sebatang kara
dengan jumlah pendapatan kasar bulanan RM3,000 dan ke bawah.

boleh lah mohon untuk BANTUAN RAKYAT 1MALAYSIA (BR1M)

Photobucket

Nak borang boleh klik kat [sini]


Dah siap isi boleh lah hantar borang tu ke::

i) Jabatan Pembangunan Persekutuan

ii) Sekolah-sekolah terpilih

iii) Cawangan LHDNM yang berdekatan atau kaunter LHDNM yang disediakan.


Jangan Lupa bawa benda-benda nie semua::

- MyKad / Kad Polis / Kad Tentera (pemohon dan tanggungan yang bekerja)
- Penyata / Slip gaji terkini bagi pemohon yang menerima gaji sahaja



Yang PENTING..!!!

Waris dan wakil adalah tidak dibenarkan untuk menuntut bayaran bagi pihak pemohon.






Photobucket

"SomeDay I Will Be Queen' But I Will aLways Be MyselF"

4 xoxo:

kakcik said...

Jangan pula tiba2 ada anak2 yang terlebih 'baik ' terhadap ibubapa. Bantuan itu tidak sebanyak mana sebenarnya, tapi dati tiada eloklah ada. :)

nyanyisunyi said...

dah dapat dah borang ni..tunggu nak isi dan hantar je...

@cu SaYaNg said...

kakcik::

tak mustahil kak...mesti ada anak2 yang tetiba je jadi terlebih baik nie

@cu SaYaNg said...

nyanyisunyi::

tahniah :)