Followers

Masa Tak Cukup Tiket Pula Tak Bawa!!!

Thursday, December 29, 2011

Tarikh Kejadian:: 17-12-2011 (entri Tertunda)

Seawal jam 7 pagi (waktu Indonesia) semua nya
sudah turun untuk bersarapan

Photobucket

Masing-masing dah tak sabar nak meronda hari nie

Destinasi pertama kami ialah Tangkuban Perahu
asal nya acu nak bawa diaorang semua ke Kawah Putih
tapi memandangkan perjalanan ke sana memakan masa dua jam
jadi, acu pilih ke Tangkuban saja sebab kami mengejar masa

Photobucket

Photobucket

Dah puas meninjau kawasan, masa untuk membeli souviner

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Di tangan semua orang wajib ada bungkusan...hahahahaa

Photobucket

Kerana terlalu asyik tak sedar rupa-rupa nya
dah empat jam kami berada di Tangkuban Perahu nie

Perjalanan kami tidak selancar masa datang
MasyaAllah macet (traffic jam) yang teruk sangat
sudah lah kami nie kesuntukan masa
tersangkut pula dalam macet berjam-jam lama nya

Terpaksa batal kan niat nak ke Kebun Teh dan Strawberry Farm
kami terus saja ke Rumah Mode

Photobucket

Tak ada yang pulang dengan tangan kosong

Photobucket

Penat bersesak dan memilih baju seluar kat Rumah Mode
acu ajak diaorang semua menikmati cendol dan roti
yang dijual di Eaton Cafe

Photobucket

Photobucket

Nikmat nya cendol tu tak terkata
kena pula minum waktu hari panas...fuhhhh!!!
ada yang tak cukup satu...beli tambah lagi..hahahaa
acu memang suka es cendol atau es campo kat sini

Photobucket

Wang yang masih bersisa dalam purse nie
kami habis kan di Pasar Baru
tempat yang wajib dikunjungi kalau ke Bandung
semua ada di sini...from top to toe

Benda pertama yang kami cari ialah telekung

Photobucket

Photobucket

Lama juga kat kedai telekung nie
banyak yang diaorang borong
beli untuk diri diaorang dan tak lupa juga
untuk emak atau kakak-kakak diaorang yang tak ikut
acu cuma beli dua pasang...satu untuk acu dan satu lagi untuk emak
jenuh juga nak cari telekung yang macam emak nak
tapi Alhamdulillah akhir nya jumpa juga
walau pun harga nya boleh tahan...nyummmy

Kedai kain juga wajib di kunjungi

Photobucket

Kami antara pelanggan terakhir yang keluar dari Pasar Baru
dasyat you....tolong tutup kedai...hahahhaaa

Dari Pasar Baru, kami ke Toko Tiga
masing-masing shopping jeans dan tshirt
kekonon nak habis kan duit yang ada

Tempat terakhir pasti nya Pasar Kosambi
nie betul-betul habis kan saki baki duit yang tinggal
beli kudapan Indonesia untuk di bawa pulang ke Malaysia

Photobucket

Sudah habis bershopping perut dah mula menyanyi
pada awal nya acu nak bawa diaorang makan masakan Minang
tapi majoriti pilih nak makan ala carte macam semalam
makna nya sekali lagi masakan Sunda yang jadi pilihan
jadi, pak supir bawa kami ke Restoran Sangkuriang

Photobucket

Photobucket

Dah kenyang, kami pun balik ke hotel

Semasa dalam perjalanan ke hotel tetiba acu baru teringat
Ya Allah!! acu tak bawa tiket untuk balik..!!!!
acu cuba berlagak tenang tapi dalam hati Allah saja yang tahu

Alhamdulillah Pak Udin, supir kami bertindak sebagai hero
dia bawa acu ke WarNet atau Warung Internet (Cyber Cafe)
selepas turun kan diaorang semua di hotel

Alhamdulillah WarNet nya beroperasi 24 Jam
syukur Ya Allah...kalau tak, ada yang tersadai kat Bandung
tak dapat balik ke Malaysia...hahahahaaa

Ya Allah nie sejarah dalam hidup lah
tak bawa tiket kapal terbang
kalau nak beli semula masing-masing poket dah kosong
acu syukur sangat-sangat...banyak kali ucap terima kasih
pada Pak Udin dan penjaga WarNet tu

Sampai di hotel...hati dah riang
gelak ketawa mengisi bilik hotel kami
masa semua sibuk packing barang

Photobucket

Jam 2 pagi baru semua tidur
masing-masing kunci jam sebab nak kena bangun awal pagi
penat...gembira...gelabah...zzzzzZZZZZZZZZZZZZ








Photobucket

"SomeDay I Will Be Queen' But I Will aLways Be MyselF"

2 xoxo:

Kella said...

aduyyaii.. acu.. mahu gugur je jantung tu kalo kes tiket tak bawa nih! kita pula yang terasa lebih! sib baik kann...

best la berjalan dengan sekeluarga tu! nanti kalo nak pegi sana.. minta acu guide kita ya! =D

gadisBunga said...

benda yg paling saya takutkan!!!! tapi mujur dah selamat!

*

acu tak kabo pun nak ke bandung, kalau tak nak je saya pesan telekung sepasang.

takpelah, nanti saya pegi beli kat sana. heheh!!!