Followers

~Jamuan Raya Lagi~

Thursday, October 30, 2008

Semalam kat UPM ada jamuan raya bertempar di Banquet Hall
majlis mula pukul 10pagi....
tapi kitaorg pegi sana pukul 11 lebih dah...
acu follow suria je....malas nak drive
sebab keta acu dah patut kena servis
tapi lum servis lagi...bunyi pun dah lain macam

sampai je kat sana tengok orang dah ramai
memang ramai...tak macam thn lepas...
makanan pun dah banyak abis...sedey nye...

mula2 sampai kitaorg makan sate...
tu pun berebut2...acu amik 5 cucuk (iskh...byk nye kan..)
lepas tu cakap kat suria, acu nak cari laksa...
bau laksa sedap je...

mula2 jalan nampak meja nasi himpit
acu jalan lagi..tengok ramai org beratur
acu pun pi le menyibuk sama
sekali rupa nye org tengah tggu popia...
mak oi...ramai nye penggemar popia

mula2 ada niat nak beratur sama...
tapi pikir balik malas lah...ramai sangat
acu jalan lagi...tengok orang berebut2 cedok cendol
jumpa suria kat gerai air...acu amik air mineral in cup

pastu jalan sama suria cari laksa
Alhamdulillah jumpa gak laksa nye...
tapi mcm biasa le...kena beratur...
lapar punye pasal acu & suria beratur sama
dah mcm berebut2 lak...

lastly, kami dapay 3 mangkuk
kami amik sekali untuk kak izan...
baru je nak makan laksa tu
sekali penyanyi Aisyah keluar lak
dia nyanyi lagu Janji Manismu...


terus acu tinggal kan laksa pegi ke pentas
nak amik gambar Aisyah...



lepas tu acu jumpa abg Ghani (suami che nah)
acu bgtau dia, acu nak bergambar dgn Aisyah lepas nie...
abg Ghani ckp lepas Aisyah nyanyi 4 lagu datang jumpa dia
so, acu pun pi balik makan laksa dulu
acu ajak suria & kak izan join sekali amik gambar nanti

masa Aisyah nyanyi lagu ke4 tu..Pulanglah
kami terus le ke belakang pentas...
dia turun je ke belakang pentas, abg Ghani bgtau dia kami nak bergambar
so, dpt le snap 2 keping...ok la tu...




lepas tu sambung balik cari makan...hehehehe
kami ke belakang dewan...tengok apa yg ada
rupa nye ada 4 gerai kat luar tu
ada sate, rojak buah, yong tau fu & char kue teow
tapi org ramai beratur menunggu...



kak izan beratur kat gerai char kue teow
dia teringin sgt nak makan...botak nye char kue teow...
ingt kan dia amik 1 pinggan je rupa nye 2 pinggan
acu ajak suria share yg 1 pinggan lagi tu...tapi dia x nak....
kata nye dah kenyang...adus tak kan acu makan sorang lak
iskh...nasib baik le ada kak zana...
dia le abis kan char kue teow tu...
acu makan 3 sudu je...sedap!!!


sambil borak2 kosong kat situ
sekali kak zana ajak pegi open house vendor kitaorg, NCroal Digital
majlis nye kat Taman Botani Putrajaya...
mula2 mcm malas...tapi akhir nye kami ikut gak
niat asal nak amik gambar je...tapi......jeng..jeng..jeng...

baca le entry seterus nye...hehhehehee

2 xoxo:

fealize_eleanoer said...

ye..saksi kan program jenjalan cari makan bersama hosnya Sofiya@blogspot.com.my...

heheh!

@cu SaYaNg said...

muahahaa...
agak2 leh x ganti kan maria tengku sabri dlm jjcm?