Followers

~Jamuan Raya KKSPK 2008~

Saturday, October 25, 2008

Lepas je pegi beraya umah ikhwan & kak mah
balik je opis banyak keje menunggu
bukan nye keje pejabat...nak tau keje apa??
sebenar nye sebelah malam ada jamuan raya kat opis acu
jamuan raya nie anjuran Kelab Sukan & Kebajikan Pusat Komputer @ KKSPK
acu salah sorang ajk yg ditugaskan untuk malam nie

antara tugas acu kena siap kan label makanan
jamuan raya nie berkonsepkan gerai...
semua sekali ada 9 jenis juadah
antara juadah malam nie

:: lemang ~ sumbangan Unit Pengurusan & Integiti Data (my unit le)
:: rendang daging ~ sumbangan Unit Pengguna & Pelanggan
:: char kue teow ~ sumbangan IP Fokus (vendor)
:: otak-otak ~ juga sumbangan IP Fokus
:: laksa ~ sumbangan Unit Aplikasi
:: nasi lemak ~ sumbangan Unit Pentadbiran
:: sate ~ sumbangan Unit Multimedia + group cemerlang 2007 +
group kenaikan pangkat + Boss
:: rojak buah + buah2 an ~ sumbangan KKSPK
:: puding ~ sumbangan Unit e-Universiti
:: Ubi rebus ~ sumbangan Unit Rangkaian

so, balik je opis pukul 3 lebey tu
acu dah mula sibuk siap kan label & tampal kan ke meja2 yg telah disediakan
2 buah khemah disediakan untuk tetamu duduk
dalam pukul 5 lebey, dah mula la basuh buah2 an
potong lemang, potong nasi himpit, potong buah

nie acu, suria, rose & kak aida...bz potong lemang...


nie lak kak nurul & en aris...potong buah oren


nie suria & ijad...wrap kan nasi himpit & lemang yg siap di potong


nie kak wan & suria...tengah potong sengkuang untuk rojak buah


nie kak win & kak wan...potong nenas untuk rojak buah


nie acu...tengah potong mangga. kemudian nye diambil alih oleh nazri lak
sebab nye acu nak balik umah...balik tukar baju raya lak untuk malam nie




Jam 8.30 Malam

Tetamu mula datang dari jam 8 malam...
majlis nye mula pukul 8.30malam
bermula dengan ucapan aluan dari Presiden KKSPK
kemudian bacaan doa...dan seterus nye makan le...

korang layan je la gambar2 nie ek...
tak de benda nak story sebab semua nye bz mengisi perut

nie acu & suria


nie acu & abg aril (husband kak nurul)


dari kiri :: ayu, kak win, kak aida, acu & kak nurul


nie acu & ruhil


nie acu & che nah (wife kepada abg ghani pelakon Jangan Ketawa)


nie le abg ghani (pelakon tu) & che nah


nie gambar acu dengan kak jut & yg kak nor (tudung putih)



kak nor nie dia OKU..ilang sebelah kaki
kaki nye kena potong sebab kencing manis
dulu dia opismet acu..kerani kat sini la
tapi sekarang nie dia dah pencen...pencen awal...
dah lama sangat acu tak jumpa dia

dia pun hampir2 tak kenal acu
kata nye sebab acu nampak susut...
jenuh gak le acu menjawab soalan2 diaorg
sibuk tanya apa acu makan untuk turun kan berat badan

nak tau tak apa acu makan malam tu??
acu banyak makan rojak buah...
laksa, char kue teow (kacau suria punye), 4 keping otak2 & 4 cucuk sate
yg lain nye semua acu tak sentuh...
acu duduk kat gerai rojak buah je....tak berani nak jalan2 cari makan
sebab takut tergoda....terseksa jiwa raga....uwaaaaaaaaaaaaaaaaa

majlis abis dalam pukul 10.45 malam...
lepas orang beransur pulang, acu & ajk yg lain
sibuk le mengemas...sapu sampah & mop lantai
kira nye dalam pukul 11.30 baru le balik umah

tapi seikhlas ati acu cakap, majlis thn nie
tak semeriah tahun2 sebelum nie...
tak tau le sebab apa...ramai yg tak hadir
mungkin sebab cuti lama..so, org amik kesempatan
balik kampung kot
emm....ntah le....

0 xoxo: