Followers

"Benda Ini Akan Kekal Dengan Engkau Sampai Mati"

Friday, January 21, 2011

SERAM...satu-satu nya perkataan yang acu boleh gambarkan
perasaan acu semasa menonton Khurafat - Perjanjian Syaitan semalam

Kenapa acu cakap SERAM??? sebab::

- belum pernah lagi acu menonton filem seram dengan keadaan mata
yang hanya di buka 20 - 30% sahaja...
(nak tutup muka macam malu saja...hehehehe)

- belum pernah lagi acu menonton filem seram dengan jantung yang
mengepam darah selaju-laju nya..seperti kata lagu DEWA
"di setiap ada kamu..mengapa jantungku berdetak..berdetak dengan
lebih kencang seperti kenderaan mau perang..
"

- belum pernah lagi acu dengar LELAKI menjerit terkejut ketika acu
menonton filem seram sebelum-sebelum ni...

- belum pernah lagi kerusi acu ditendang oleh orang belakang ketika
menonton filem seram sebelum-sebelum ni...

Scene yang paling menyeramkan pada acu ialah ketika
Johan lakonan Syamsul mengusung jenazah...
bayangkan dengan keadaan yang gelap gelita
terpaksa mengusung mayat yang dah siap dikapan kan
seorang diri di dalam hutan....huh! takut!!!


Cuma yang tak berapa nak logiknya tu keadaan asyik gelap saja
sepanjang jalan cerita terutama nya scene ketika di hospital
samada dalam pejabat Johan mahu pun bilik mayat
emm...mungkin sebab nak bangkitkan mood seram kot..
tapi tu semua berjaya ditutup dengan perjalanan yang cerita yang best


Ada ketikanya air mata acu mengalir semasa scene Ana lakonan
Sabrina Ali sebagai bekas kekasih kepada Johan merayu
supaya Johan menerimanya kembali..Ana tak dapat menerima kenyataan
yang Johan memutuskan hubungan cinta mereka dan berkahwin
dengan perempuan lain...jika ianya berlaku dalam hidup acu
bagaimana agak nya keadaan diri acu nak menghadapinya...emmm....
Nau'zubillah...mohon dijauhkan Allah dari perkara yang buruk..amin

Kesimpulannya, TAK RUGI menonton filem Khurafat ni!!!!!





p/s::gambar di ambil dari En.Google





"SomeDay I Will Be Queen' But I Will aLways Be MyselF"

22 xoxo:

kakcik said...

Macam tak berani pulak nak pergi menontonnya...

@cu SaYaNg said...

kakcik::

buktikan keberanian kakcik dgn nonton Khurafat nie...hehehee
best tau kakcik...rugi tak tengok

Dearie Pearls said...

acu,
kita sependapat..

give me 5!

hrrrrrrrrrrrr

azieazah said...

Ohhh tidak.!

Lagi ler Kak Azie tak berani nak tengok. Memang penakut giler akak ko yang sorang nihh...

@cu SaYaNg said...

pearls::

yeah bebeh...5!! hehehee

@cu SaYaNg said...

kak azie::


hahahaa...baru acu tau kak z penakut...hahahaa tapi acu pun takut gak tgk cite nie kak...heheheee

AzMask said...

wah macam best jek dgr acu citer... nak tengok jugakkkk..

hysman said...

klu acu dah kate best..
kena gi balik nih..
hohoho...

sahromnasrudin said...

semoga yang menontonnya tak menjadi khurafat sebegitu kan huhuhhh

@cu SaYaNg said...

sahromnasrudin::

amin...mudah2an ada yg insaf le lepas tgk movie nie

gadisBunga said...

dah byk sgt dgr pasal citer ni. tapi....dgr saja tak guna.

kene pegi tgk. arghhh!!!!

cikceriacorner said...

salam akak..
macam seram aje cite ni..
xmo tgk la...heheh

midiaida said...

huhuh..tgk pic tuh da seriau..camne nak tgk..midi da ajak jek tuh..hahah..

Eri-chan said...

takmo tengok. kalau dpt lawn Ju-On, baru saya boleh kata citer ni seram.

apa pun kalau titiber gatal nak tgk, mmg kena berteman... dan takmo mlm2..hahahah

aramis2177 said...

isk...aku tingin nak tgk citer nih....tp rasanya xleh bawa bdk2 kut noo.....sapa nk jaga anak2 aku kalau gitu....huhuhhu........
p/s: weh...aku tiap kali tgk citer hantu dengan selambanya aku mmg tutup muka sepjg citer tuh..... ;p

Anonymous said...

Sangat barang bagus..

@cu SaYaNg said...

GB::

jangan baca je yang..cepat2 g tengok..

@cu SaYaNg said...

cikceria::

rugi tau tak tengok...pegi la..best

@cu SaYaNg said...

midiaida::

pegi le...ala midi kan ada
tak takut nye lah sebab laki dok sebelah..hehehee

@cu SaYaNg said...

Eri-chan::

lum tengok camne nak tau leh lawan ju-on atau tak?? kena la p tengok baru leh compare :)

@cu SaYaNg said...

aramis::

sapa kata wei...
masa aku tengok aritu ada ja org bawa anak kecik...kadang-kadang bising jugak sora anak2 depa..
biasa lah budak-budak bukan nya boleh dok diam mulut tu..hehehe

@cu SaYaNg said...

Anonymous::

terbaik dari ladang..hehehee