Followers

Kita Minum Susu Unta...Ya Habibi Ya Maulana

Wednesday, May 23, 2012

Tarikh:: 21-04-2012 (Sabtu)

Dari Masjid Hudaibiyah [sini] kami meneruskan perjalanan
menuju ke ladang unta
sebenar nya sepanjang jalan ke Hudaibiyah
selain dari bukit dan padang pasir
kita dapat melihat haiwan ternakan ini

Photobucket

Photobucket

Kami kemudian singgah di sebuah ladang ternakan unta susu
yang terdapat di tepi jalan itu

Photobucket

Unta-untanya gemuk dan diberi cukup makan
penternak unta di sini menjual susu-susu unta yang segar yang
diperah daripada unta betina...sebotol 5 Riyal

Photobucket

Photobucket

Suka betul pak Arab nie bila acu snap gambar dia
gelak besar bila acu tunjuk gambar nie pada dia...peace yaw!!

Kalau tak nak beli, nak minum saja pun boleh
minum kat sini percuma saja...minum sampai kembung pun
tak kan ada yang marah...semua nya HALAL

Photobucket

Ini buih susu unta

Photobucket

Nak tau tak kenapa diaorang nie pakat sapu buih tu ke muka???

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Kata tourist guide kami, buih susu unta nie bagus untuk
memutih dan menegangkan kulit muka
sebab tu la ahli rombongan nie pakat-pakat sapu
buih tu pada muka masing-masing
kekonon lepas tu kulit boleh putih dan tegang lah..hehehehee

Bila kulit dah tegang, baru la cantik bila bergambar dengan unta

Photobucket

Photobucket

Tempat rehat penternak unta

Photobucket

Photobucket


"Ini unta...Ana yang punya...hahahahaaa"

Photobucket

Tamat lawatan kami untuk hari ni
bagi yang berniat ihram [sini] terus ke Haram untuk selesaikan ihram
bagi yang tidak, acara bebas sementara menanti waktu Zohor
maka nya berduyun-duyun mereka nie me"lontar" riyal di bazar :)




Photobucket

"SomeDay I Will Be Queen' But I Will aLways Be MyselF"

12 xoxo:

kakcik said...

Takkan dengan sekali sapu je kulit muka boleh jadi tegang serta-merta, Acu? :)

@cu SaYaNg said...

kakcik::

hahaha...tak de lah...kena amalkan la mak baru kulit boleh cantik...tapi acu pun tak tau ada kah rasa tegang tu serta merta atau tak sebab acu tak penah sapu :)

gadisBunga said...

ala...takde ke produk kecantikan berasaskan buih susu unta kat sini? nak cantik jugakkkk~ ihihi~

Kakzakie said...

Seronok pulak kakak baca N3 Acu yg ini. Mungkin betullah Acu... kalau lama di sana kan ada jual yg satu liter kalau minum tak habis boleh sapu muka. So... panas terik pun muka tak gelap walau di sana panas. Kita mana ada make-up masa di sana...

Bagusnya susu dia tak macam susu kambing tak ada bau..

JunAina said...

Acu ada bawak balik unta tak?

makchaq said...

Salam kenal Acu,

Makchaq mula2 takut nak rasa, suruh pakchaq try dulu (makchaq selalu lagu tu, apa2 pakchaq kena try dulu, kalau dia kata ok baru makchaq try)
Dia kata ok baru makchaq minum.. Sedap rupanya susu unta ni, lemak manis tak bau apa kan...

anaa said...

baru nak tanya gB dah tanya.. tak pernah lagi kan jumpa produk kecantikan berasaskan buih susu unta.. kalau ada nak beli nih.. jom kita buat bisnes... kekekeke..

@cu SaYaNg said...

GB::

hahhahaaa...nanti acu deal dgn orang arab sana untuk import susu unta masuk malaysia nie ye :p

@cu SaYaNg said...

Kakzakie::

a'ah kak...tapi pelembab kena sentiasa pakai kalau tak kulit kering :)

@cu SaYaNg said...

Kak JunAina::

cadang nya nak bawa balik anak nya
tapi mak unta tu marah pulak so, terpaksalah acu tinggal kan kat sana :)

@cu SaYaNg said...

kak anaa::

jom!!! kita bisnes produk susu unta :)

@cu SaYaNg said...

makchaq::

Salam kenal makchaq
sama macam mak acu tu la
tahun lepas tak lalu nak minum
tahun nie tetiba lak mau dia try minum..heheheee