Followers

Berkelah Di Laut Merah

Tuesday, May 29, 2012

Tarikh:: 24-04-2012 (Selasa)

Akhir nya tiba la masa untuk rombongan kami
meninggalkan Tanah Suci yang penuh barakah nie :(

Jam 9 pagi semua jemaah mula berkumpul di lobi
dah tiba masa untuk kami semua bertolak ke Jeddah

Photobucket

Photobucket

Hampir jam 11 pagi baru bas bertolak ke Jeddah
kami di bawa melawat sekitar Bandar Jeddah
melihat rumah orang-orang kaya Arab Saudi
dan juga Istana tempat Raja Arab Saudi berehat
sambil menikmati keindahan laut di Jeddah
tapi maaf le tak de gambar nya
sebab acu boleh pulak la ketiduran...hahahahaa

Photobucket

Kami berhenti untuk jamak Zohor dan Asar
di Masjid Ar-Rahmah atau lebih dikenali sebagai Masjid Terapung

Photobucket

Photobucket

Masjid yang terletak di tepi Laut Merah
merupakan salah satu tempat paling disukai dan paling banyak
dikunjungi bukan hanya umat Islam bahkan juga
di kalangan orang yang bukan Islam

Kami menikmati makan tengahari di sini
berselera makan nye sambil menikmati angin laut

Photobucket

Kalau dah kemaruk, sampai ke Jeddah nie pun nak tetap nak cari gak

Photobucket

Terima kasih pada Mutawif yang belanja acu ais krim nie

Usai makan dan bergambar lebih kurang
kami bertolak ke King Abdul Aziz International Airport






Photobucket

"SomeDay I Will Be Queen' But I Will aLways Be MyselF"

8 xoxo:

Kella said...

Acu...sejuk sunggu perasaan ni membaca dan tengok gambar2 ni semua..
entah bila saya akan sampai ke sana juga..
tak sempat kita nak minta acu doakan untuk kita kat sana..
=)

gadisBunga said...

aiskrim tu nampak sungguh menggoda. :D

Kakzakie said...

Acu ambil tak air laut merah tu. Lihat airnya biru tapi kalau letak telapak tangan akan berwarna kemerahan betul ke? Kakak dulu siap pergi lihat org yg memancing tapi tak tahu so tak buat...

h4ni3 said...

macam bestnya eskrem tu!
:D

@cu SaYaNg said...

Kella::

insyaAllah satu hari nanti Kella pun akan sampai ke sana :)

@cu SaYaNg said...

GB::

Kan??? tengok gambar pun dah rasa tergoda belum rasa lagi..memang sedap!

@cu SaYaNg said...

Kakzakie::

Ala ye ke kak???
tak tau lak acu
ala...bila nak pegi lagi nie??
iskh..nanti kalau sampai sana lagi nak try lah buat macam akak cakap tu

@cu SaYaNg said...

h4ni3::

memang best pun :)